پنج متد ویژه جهت داشتن ذهنی قوی

پنج متد ویژه جهت داشتن ذهنی قوی زمانی که نگرانید و استرس دارید

پنج متد ویژه جهت داشتن ذهنی قوی

خلاصه:

وقایع غیر قابل پیش بینی زندگی مانند بازخورد از یک رئیس و یا همکاران، مرگ عزیزان ، مسائل زندگی ، روابط خانوادگی و یا اخبار روز دنیا می تواند به ما استرس دهند و موجبات نگرانی ما را فراهم سازند به ویژه وقتی که آن ها مانند زندگی در حال حرکت اند. به نظر می رسد ما گاهی توان پردازش این سرعت و جذب آنچه که در اطراف مان رخ می دهد را نداریم.آیا عوامل استرس زا از محل کار، خانه و یا مسائل اجتماعی بزرگتر هستند، راهکارهایی برای شما وحفظ تعادل و…

وقایع غیر قابل پیش بینی زندگی مانند بازخورد از یک رئیس و یا همکاران، مرگ عزیزان ، مسائل زندگی ، روابط خانوادگی و یا اخبار روز دنیا می تواند به ما استرس دهند و موجبات نگرانی ما را فراهم سازند به ویژه وقتی که آن ها مانند زندگی در حال حرکت اند. به نظر می رسد ما گاهی توان پردازش این سرعت و جذب آنچه که در اطراف مان رخ می دهد را نداریم.

آیا عوامل استرس زا از محل کار، خانه و یا مسائل اجتماعی بزرگتر هستند، راهکارهایی برای شما وحفظ تعادل و سلامت طرز فکر تان وجود دارد. در اینجا به 5 متد که خودم هم به صورت منظم از آن ها در زندگی بهره می گیرم ، می پردازم:

1.این موضوع موقتی است

این زندگی پر هرج و مرج ممکن است گاهی شما را ناراحت کند اما اگر به یاد داشته باشید این وضعیت موقتی و گذرا است به شما احساس بهتر، آرامتر، انرژی بیشتر و انگیزه داده تا کمتر عصبانی شوید و شادتر باشید.

2.گاهی اوقات مسائلی هستند که ربطی به من ندارند

این نکته یکی دیگر از متدهایی است که فکر نکنیم همه چیز شخصی است و این درست است. بله، ممکن است شما اشتباه کنید، و همه مشکلات را به خودتان ارتباط دهید اما به احتمال زیاد برخی مسائل هم مربوط به اطرافیان تان است.

3.تنفس عمیق

ممکن است انجام این کار در بیرون زشت باشد ولی به شدت موثر است. زمانی که اضطراب دارید یا عصبی هستید، نفس عمیق بکشید . ممکن است در نیمه های شب، وسط یک جلسه و یا حتی در فروشگاه مواد غذایی باشید. تنفس را از طریق شکم خود انجام دهید و حرکت آن را احساس کنید دست تان را روی معده خود قرار دهید تا مطمئن شوید که در حال حرکت است به آرامی و عمیق. شما آرام خواهید شد. قول میدهم!؟

4.موفقیت های خود را به یاد آورید

پاسخ به ذهن مانند نوشتن است که شما را در موضوعی برتر می کند .زمانی که همه چیز خوب باشد شما خواهید توانست که بر یک وضعیت سخت تسلط یابید. ما همه موجودات انعطاف پذیری هستیم ، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم که چگونه انعطاف پذیر باشیم. بنابراین تمرین به یاد آوردن آنچه شما به خوبی انجام داده اید برای داشتن اعتماد به نفس و قدرت در زمان های سختی لازم است. در یک خبرنامه مشاوره  عضو شوید و اشتراکات خود را به اشتراک گذارید.

۵.چیزی که باعث می شود شما از راهی سالم  احساس خوبی داشته باشید.

مثلا برای من ممکن است با اسکی و یا سقوط از یک هواپیما در هاوایی این احساس خوب را پیدا کنم. این همان چیزی که یافتم و در واقع یک مسکن استرس بزرگ برایم محسوب می شود اما شما می توانید تصمیم بگیرید پس از کار به دوچرخه سواری بروید و یا یک وعده غذایی بپزید و…

پنج متد ویژه جهت داشتن ذهنی قوی

منبع : لینک

پنج متد ویژه جهت داشتن ذهنی قوی


جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به نیاز جامعه و رهنمودهای متخصصان حوزه سلامت روان و در راستای افزایش سطح دانش و مهارتهای علمی و عملی و گسترش و پیشرفت خدمات مربوط به سلامت روان، اقدام به راه اندازی ” مرکز خدمات سلامت روان” با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و … با حضور اساتید مجرب و مدرسین دانشگاهی نموده است.

این مرکز در دو حوزه متخصصین و عموم و در زمینه های آموزشی، درمانی، مشاوره ای و پژوهشی فعالیت خواهد کرد.

با توجه به نیاز فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و روانپزشکی به افزایش سطح مهارتهای علمی و عملی، مرکز تخصصی سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نظر دارد علاوه بر فراهم نمودن امکان کارورزی برای فارغ التحصیلان، با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، کارگاههای ویژه، کلاسهای آمادگی کارشناسی ارشد و دکتری و سایر خدمات پژوهشی با حضور اساتید برتر روانشناسی در جهت ارتقا سطح دانش و مهارت دانش آموختگان این رشته ها گامی موثر بردارد.

سایر خدمات این مرکز، ویژه عموم در نظر گرفته شده که در قالب خدمات آموزشی برای علاقمندان و خدمات  درمانی و مشاوره ای برای افزایش توانمندیهای روحی روانی افراد جامعه ارائه می گردد.

تستها و آزمونهای معتبر و بروز مطابق با استانداردهای جهانی برای تشخیص و شناسایی میزان هوش، استعدادیابی و اختلالات احتمالی، یکی دیگر از برنامه های این مرکر می باشد. علاوه بر موارد یاد شده، به صورت ویژه در حوزه کودک و نوجوان به همکاری با مهدهای کودک و مدارس در راستای پرورش مربیان، مدیران و موسسان خواهد پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.