میل جنسی خود را افزایش دهید!

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
  • نظرات : بدون دیدگاه

میل جنسی

 

میل جنسی را با این ۱۵ عادت روزمره افزایش دهید!

 

میل جنسی

میل جنسی در شما کاهش یافته است؟ میل جنسی خود را با تغییر سبک زندگی که مورد تایید متخصصان است، بالا ببرید.

 

چگونه می‌توان میل جنسی را افزایش داد؟

اگر احساس می‌کنید که نشاط و انرژی قبل را ندارید، بدانید که این تنها مشکل شما نیست!
مطالعات نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم بانوان و حدود ۱۵درصد آقایان، به صورت منظم احساس می‌کنند که تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند.
اقدامات متعددی وجود دارد که می‌توانید برای بازگشت کیفیت روابط جنسی خود به روال قبل انجام دهید.
میل جنسی خود را با تغییر در سبک زندگی که مورد تایید متخصصان است، افزایش دهید.

 

۱. قرارهای شبانه‌ی بیشتری با همسرتان تدارک ببینیند

اگر شبی سرگرم کننده داشته باشید و در کنار همسر خود با شلوار ورزشی به تماشای فیلم مورد علاقه‌تان در تلویزیون مشغول شوید، به مرور زمان میل جنسی در شما و شریک زندگیتان از بین می‌رود.
عشق خود را با بیرون رفتن از خانه و قرارهای عاشقانه‌ احیا کنید.
نیازی نیست این قرار عاشقانه‌ی شما یک شب فوق‌العاده باشد، فقط کافی است به سینما یا رستوران بروید، این کار می‌تواند جرقه‌هایی از احساسی که اولین بار یکدیگر را ملاقات کردید، زنده کند.

لی میلهیزر، مدیر برنامه‌های پزشکی جنسی زنان در بیمارستان استنفورد، می‌گوید:
اگر گرفتن پرستار بچه برایتان هزینه بر و گران است، از دوستان خود بخواهید مدتی مراقب فرزندان شما باشند و بعدا این لطف آن‌ها را جبران کنید.
امکان این که دوستانتان هم بخواهند شبی را تنها با همسرانشان بگذرانند، زیاد است!

 

۲. قرص پیشگیری از بارداری متفاوت با آن‌چه که همیشه مصرف می‌کردید، استفاده کنید.

تغییرات هورمونی عوارض مهمی برای میل جنسی شما خواهند داشت.
قرص‌های پیشگیری از بارداری یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تولید تستوسترون در بدن به‌شمار می‌روند که نهایتا موجب کاهش میل جنسی می‌شوند.
مصرف انواع خاصی از آن‌ها حتی می‌تواند موجب ایجاد درد در حین رابطه جنسی شود.

حتی اگر در حال پیشگیری از بارداری نیستید، باید بدانید که شرایط هورمونی شما می‌تواند به افزایش میل جنسی کمک کند.
پرولاکتین، کاهش سطح استروژن و تستوسترون در خانم‌های شیرده، می‌تواند موجب نابودی هورمون‌ها شود.
به گفته دکتر میلهیزر، یائسگی هم می‌تواند باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون و استرودیول که نوعی از استروژن است، گردد.

 

۳. مصرف داروهای دیگر خود را مورد بررسی قرار دهید.

قفسه داروهای خود را بررسی کنید، ممکن است مصرف برخی از داروهای تجویزی، عامل کاهش میل جنسی شما باشد.
علاوه بر مصرف قرص‌های ضدبارداری، شایع‌ترین عوامل کاهش میل جنسی مصرف داروهای پُر فشاری خون، ریفلاکس معده، اضطراب و افسردگی است.
چنان‌چه مصرف یک دارو عامل این مشکل باشد، بهتر است نگرانی خود را با پزشک در میان بگذارید، ممکن است او، دارویی با عوارض کم‌تر جایگزین کند.

 

 ۴. کارهای منزل را بین خود و همسرتان تقسیم کنید.

بعد از یک روز کاری طولانی، مشغول یک کار تمام وقت دیگر می‌شوید، پدر و مادر بودن.
به گفته دکتر میلهیزر، پس از این که بچه‌ها به رخت‌خواب بروند، اغلب تمیزکاری‌های منزل را انجام می‌دهیم و در نتیجه صمیمیتی که باید بین زوجین برقرار شود، به حاشیه می‌رود.
اگر شما و همسرتان تمام وقت مشغول هستید، خانه‌داری را به صورت مساوی بین خودتان تقسیم کنید تا تمام بار اضافی آن بر عهده‌ی یک نفر نباشد.
با انجام این کار، چه بیرون و چه داخل اتاق خواب، احساس خوشحالی و رضایت‌مندی بیشتری خواهید داشت.

 

۵. اتاق خواب خود را به محلی برای داشتن روابط عاشقانه مبدل کنید.

عادت کردن به این که به فرزاندان خود اجازه بدهید که پس از تماشای یک خواب ترسناک در تخت شما بخوابند، یا موقع خواب حیوان خانگی‌تان را نوازش کنید، کار ساده‌ای است، ولی این‌ها عامل اصلی از بین بردن میل جنسی شماست.
به سادگی با قفل کردن در اتاق خواب هنگام شب، کودکان و حیوانات خانگی خود را ازاین مکان دور نگه دارید.
ممکن است تغییر این عادت مدتی زمان ببرد، ولی این کار می‌تواند باعث ایجاد آرامش و عشق بیشتر بین شما و همسرتان گردد.

 

۶. رابطه جنسی را به فهرست کارهای خود اضافه کنید!

ما برای ملاقات با پزشک خود، جلسات کاری، صرف نوشیدنی با دوستان برنامه ریزی داریم، چرا برای رابطه جنسی برنامه‌ای نداشته باشیم؟
این رویکرد به نظر عاشقانه نمی‌آید، ولی کنار گذاشتن یک زمان خاص برای این رابطه به این معنی است که نسبت به آن و زندگی جنسی خود متعهدید.
به این ترتیب خودتان را مجبور کرده و احتمال بهانه‌گیری را کمتر می‌کنید!

 

۷. از لوبریکانت استفاده کنید.

چنان‌چه در طول رابطه جنسی احساس درد می کنید، ممکن است دیگر تمایلی به آن نداشته و به تدریج رابطه جنسی بین شما و همسرتان رو به سردی رود.
یکی از عوامل اصلی درد در طول رابطه جنسی، خشکی واژن است.
خشکی واژن موجب ایجاد درد حین مقاربت می شود، سعی کنید با استفاده از یک روان‌کننده بر پایه سیلیکون یا یک مرطوب کننده واژن این مشکل را برطرف نمایید.
لوبریکانت‌های سیلیکونی نسبت به لوبریکانت‌های با پایه آب مدت بیشتری دوام داشته و رطوبت مورد نیاز را تامین می‌کنند.
اگر این مسئله حل نشد به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا درمان استروژن واژینال را برای شما انجام دهد.

 

۸. استرس و اضطراب را  قبل از برقراری رابطه جنسی از بین ببرید.

عوامل استرس زا، شغلتان، فارغ‌التحصیلی کودکان، نشت شیر آب حمام، می‌تواند زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
استرس موجب می‌شود تا بدن هورمون کورتیزول بیشتری ترشح کند که بدنتان نیاز به مقدار کمی از آن دارد.
با افزایش ترشح کورتیزول میل جنسی در فرد سرکوب خواهد شد.
قبل از شروع رابطه ذهن خود را پاک کنید، چه با یک حمام طولانی یا با خواندن یک کتاب خوب.

 

۹. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می‌تواند میل جنسی را در فرد بهبود ببخشد.
نتیجه‌ی تحقیقاتی می‌گوید، رابطه‌ای بین سطح بالای کلسترول و بانوانی که به سختی تحریک شده و به ارگاسم می‌رسند، یافته است.
هنگامی که سطح کلسترول در رگ‌ها افزایش پیدا کند، جریان خون سخت شده و سبب کاهش گردش خون در بخش لگنی به اندام‌های تناسلی شده که باعث ارگاسم سخت در بانوان می‌شود.
سطح کلسترول را با افزایش مصرف میوه و سبزیجات نسبت به چربی‌های حیوانی و محصولات لبنی کنترل کنید.
از این جایگزینی ساده برای کاهش کلسترول خود بهره ببرید.

 

۱۰.  موادغذایی که میل جنسی را افزایش می‌دهد، مصرف کنید.

مطالعات نشان داده است که بدن به ویتامین‌ها و مواد غذایی ویژه‌ای جهت بالا بردن میل و عملکرد جنسی نیاز دارد.
آووکادو، بادام، توت فرنگی و صدف جزو خوراکی هایی هستند که می‌توانند میل جنسی را در شما بالا ببرند.

 

۱۱. رابطه‌ی خود را مورد بررسی قرار دهید.

کاهش میل جنسی می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات گسترده‌تری در خارج از اتاق خواب باشد.
ممکن است عصبانیت شما به دلیل موارد جزئی ( دوباره مسواکش را اینجا گذاشته؟ )
یا مسائل بزرگ‌تری از قبیل عدم ارتباط ( ارسال بیش از حد پیامک به‌جای صحبت کردن) باشد.
برای بهبود کیفیت رابطه به‌دنبال یک مشاور ازدواج بروید.
اگر مسئله تنها به رابطه جنسی مربوط است، از مشاور جنسی کمک بگیرید.

 

۱۲. با هم به پیاده‌روی بروید.

با هم ورزش کنید یا هر سرگرمی که شما و همسرتان بتوانید با یکدیگر آن را انجام دهید.
این کارها می‌تواند ارتباط عاطفی شما را بهبود بخشیده و موجب افزایش تمایل به حمایت از شریک زندگی شود.
در مطالعه‌ای مشخص شده، زوج‌هایی که در فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی شرکت می‌کردند، رضایت بیشتری از روابط خود داشتند.
“جدید” و “هیجان انگیز ” دو مفهوم نسبی هستند و بسته به روحیات شما می‌توانند هرچیزی باشند.

۱۳. ورزش کنید.

استرس کمتر، بالا رفتن عزت نفس، همگی از مزایای سلامتی ورزش هستند و می‌توانند میل جنسی را افزایش دهند.
در مطالعه‌ای مشخص شده بانوانی که داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند و کاهش میل جنسی را تجربه کرده‌اند، با سه جلسه‌ی سی دقیقه‌ای ورزش در هفته، میل جنسی آن‌ها بهبود پیدا کرده است.

 

۱۴. به بدنتان گوش دهید.

گاهی اوقات کاهش میل جنسی علامت مشکل پزشکی بزرگتری است.
چنان‌چه هم‌زمان با کاهش میل جنسی، دچار افزایش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و خستگی مفرط شدید، آن‌را نادیده نگیرید.
شاید دچار مشکل تیروئید شده باشید.
انجام یک آزمایش خون ساده با تشخیص علایم آن کافی است تا با دارو، تحت درمان قرار گیرد.
کاهش میل جنسی می‌تواند با سایر اختلالات پزشکی از جمله افسردگی و خستگی مزمن مرتبط باشد.

 

۱۵. اگر مشکل شما حل نشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

چنان‌چه با انجام این روش‌ها، باز هم این مشکلات اصرار به ماندن در رابطه‌ی شما دارند، شاید داروهای تجویزی به شما کمک کنند. مصرف بعضی از داروها مانند تستوسترون یا ولبوترین، تنها با نسخه‌ی پزشک برای درمان کاهش میل جنسی امکان پذیر است.

 

منبع : لینک