روش های تدریس مورد استفاده در مهد کودک

روش های تدریس مورد استفاده در مهد کودک

مربیان مهد کودک با توسعه اصول فکری و اجتماعی پایه در دوران کودکی نقش مهمی را ایفا می کنند.
برای ایجاد این اصول، معلمان مهد کودک روش های مختلفی را به کار میگیرند تا کودکان  خودشان را در هنگام یادگیری نشان دهند.

آموزش موفقیت آمیز کودکستان بنابر تعادل مناسب بین سرگرمی و یادگیری است.

 

یادگیری گروهی

یادگیری گروهی یک روش تدریس است که دانش آموزان را به جفت یا گروه های کوچکی تقسیم می کند که
در آن برای تکمیل یک کار به چالش کشیده می شوند.
اتمام موفقیت آمیز یک کار نشان دهنده این است که چگونه جفت یا گروه با هم کار کرده اند.

این روش تدریس، ترویج احترام به همسالان و ایجاد درک از منافع، مهارت ها و نیازهای یکدیگر است.
علاوه بر این، کودکان را تشویق می کند تا بر تجربه یادگیری خود کنترل به دست بیاورند
بوسیله فرصت های فراوانی که برای ابراز و به اشتراک گذاشتن نگرانی ها، احساسات و افکار شخصی خود به دست می آورند.

وظایف گروهی در یادگیری تعاونی به صورتی شکل گرفته است تا کل گروه را درگیر کند و
تنها توسط یک فرد تکمیل نشود.
معلم باید فعالیت گروهی را نظارت کند و در صورت لزوم دستورالعمل ها را
توضیح دهد و رفتار تیمی خوب را توصیف کند.

 

عملکرد مستقل

عملکرد مستقل روش تدریسی است که کودکان را به انجام دادن کارها توسط خودشان و به همراه
نمونه کار تشویق می کند. به کودکان کمک کنید تا در مورد مفاهیم انتزاعی، تفکر انتقادی و حل مشکلات یاد بگیرند.

برای مثال، آموزش مفاهیم ریاضی پایه، مانند جمع و تفریق، ممکن است شامل استفاده از بازی های تخته ای باشد.
کامپیوترها همچنین در یادگیری توسط کودک نقش دارند، زمانی که کودکان تشویق به یادگیری یک مفهوم از طریق
یک بازی آموزشی یا یک فرمت رسانه ای می شوند.

مجددا دانش آموزان تشویق می شوند تا به طور جدی در آموزش خود شرکت کنند.

 

یادگیری کنفرانس

یادگیری کنفرانس یک روش تدریس است که یک مربی را با یک کودک  روبرو می کند.
این کار زمانی بیشتر جواب می دهد که  که دانش آموزان دیگر در حال انجام کار دیگری هستند
یا مشغول به بازی هستند.

معلم باید با هر کودک ملاقات کند تا مشکلات، موفقیت ها و علائق آنها را مورد بحث قرار دهد.
این یکنفرانس های کوچک درک بهتری از نقاط قوت و علائق کودکان ارائه می دهد که به منظور کمک به کودکان در رشد،
درس، فعالیت ها و تکالیف استفاده می شود.

کنفرانس ها باید به صورت دوره ای در طول سال انجام شوند وادامه داشته باشد تا به گزارش های پیشرفت کودک
منجز شود که اطلاعاتی در مورد چگونگی انجام این کنفرانس ارائه می دهند.

علاوه بر این، کنفرانس ها می توانند زمانی اتفاق بیفتند که کودکان در حال یادگیری هستند
اگر یک معلم به طور جداگانه سوالات مربوط به کارشان را از آنها بخواهد،
آنها را تشویق می کند تا در مورد نظر خود به این کار صحبت کنند.

 

روش بازی

یک کلاس ایده آل مهد کودک محیط امنی است که فرصت های زیادی برای کودکان فراهم می کند که
به نوبه خود باعث ایجاد اعتماد به نفس و مهارت های اجتماعی می شود.

اولین قدم برای استفاده از بازی به عنوان یک روش آموزشی، مشاهده است، سپس معلم می تواند بازی را بسازد.
مربیان باید بدون دخالت دادن یا هدایت، بازی را انجام دهند، اما با به اشتراک گذاشتن تجربه با کودکان و
ارائه ایده ها و مطالبی که به گسترش بازی به یک تجربه یادگیری کمک می کند.

برای مثال، اگر بچه های بازی یک جشن چای تخیلی را انجام دهند، باید معلم باید  درب را
بکوبد و اجازه پیوستن به آنها را بگیرد، در کنار میز بنشیند و چای تخیلی را بنوشند.

این بازی زمانی گسترش می یابد که معلم سوالاتی در مورد اینکه چه چیزی سرو می شود
بپرسد و واژگان جدیدی را معرفی کند و ایده هایی را اضافه کند.

روش های تدریس مورد استفاده در مهد کودک

منبع : لینک

روش های تدریس مورد استفاده در مهد کودک

 

دیدگاه ها غیرفعال است