کودکان خودرا به هر مهد کودکی نفرستید !

کودکان خودرا به هر مهد کودکی نفرستید !

کودکان خودرا به هر مهد کودکی نفرستید !

مهد کودک مکانی است که نخستین گام های آموزش رسمی کودکان در آن برداشته میشود .

از این رو مربیان مهد کودک نقش مهمی در زندگی جوانان بازی میکنند .زیرا آنها کودکان یا دانش آموزان را در کسب دانش ،مهارت های اجتماعی و رفتاری و  بهداشت فردی راهنمایی میکنند .

بنابراین مربی مهد کودک شخصی نزدیک  خارج از خانواده به کودک بوده  و باآن ها  رابطه پایداری را تشکیل میدهد.در این مقاله سعی بر آن داشته تا با راهکارهای مربی مهد کودک شدن آشنا شویم

نخستین مهد کودک توسط فردریش ویلهلم اوت آلمانی و در سال ۱۸۳۷ میلادی در آلمان ایجاد شد .

در زبان انگلیسی به کودکستان ،کیندرگاردن گفته میشود و به فضایی اطلاق میشود که کودکان سن چهار تاشش ساله میتوانند درآن به پرورش استعدادها ، مهارت های اجتماعی و بازی و سرگرمی بپردازند . وجود اجرای اولیه آن، با این حال، مهد کودک آسانی به یک نیاز در سراسر کشور تبدیل شده است.

به نظر میرسد که معلمان کودکستان و مهد های کودک با معلمان پیش دبستانی مشترکات زیادی داشته باشند .

بسیاری از افراد تصورات اشتباهی از آنچه مربیان مهد کودک تجربه میکنند دارند . هنگامی که شما  با مربی مهد کودک برخورد میکنید ممکن است این جمله اولین جمله ای باشه که به مربی مهد میگید :

اوه خوش به حالت کارت آسون هست درسته؟

مسلما کار با کودکانی که حروف و اعداد رو نمیشناسن  و سواد و توانایی حل مساله رو ندارن نمیتونه آسون باشه

 

کارکردن تو مهد کودک یه جور تفریحه درسته؟ تمام کاری که انجام میشه فقط یاددادن الفباست!

نه  الفبا تنها بخشی از آموزشی هست که مربی مهد کودک رو درگیر میکنه .الگودهی ، مهارت های اجتماعی و آموزشی ، و آمادگی و مجهز کردن کودکان برای سفر در زندگی و مدرسه به عهده مربی مهد کودک هست .

 

اصلا برای چی باید کودک رو به مهد فرستاد من شنیدم اونجا کودکان رو آزار میدن!

متاسفانه تعداد مهدهای غیر مجاز زیاد شده و افرادی هم که در آن بدون گذراندن دوره های خاصی اقدام  به تاسیس یا مربی گری میکنن  افزایش یافته بنابراین طبیعی  هست  که این افراد غیرمتخصص  نتونن در مقایسه با یک مربی مهد آموزش یافته و دوره دیده از پس رشد روحی و عاطفی کودک  در مهد به خوبی برآن .

 

من تو خونه با کودک بازی میکنم براش وقت میزارم و سر کارهم نمیرم برای چی باید کودک رو  به مهد ببرم؟

ممکن هست شما به اندازه کافی برای کودک وقت بزارید و یا اصلا شاغل هم نباشید اما مهد باعث شکوفایی و رشد کودک میشه  اون در روز شخصیت های متفاوتی رو میبینه .با هم سن و سال های خودش رفتارهای اجتماعی رو تمرین میکنه بنابراین هر مهد فرستادنی نباید به منزله شاغل بودن تلقی بشه .در مهد کودک ،کودکان یاد میگیرند تصمیم بگیرند از خودشون محافظت کنند .زبان . الفبا یادبگیرند . حس کنجکاوی خود را ارضا کنند . هماهنگی فیزیکی را درخود  بهبود می بخشد. دربحثها شرکت کنند و مهارت های گوش دادن را یادبگیرند .

 

صفحه اصلی سایت 

مطالب بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید 

http://thekindergartenconnection.com/the-truth-about-teaching-kindergarten/

http://tobecomeateacher.org/how-to-become-a-kindergarten-teacher/

http://study.com/how_to_become_a_kindergarten_teacher.html

دیدگاه ها غیرفعال است