کراتوم
کراتوم

سازمان غذا و دارو “ FDA ” از ورود محصولات مضر و تایید نشده زیادی از طریق مرزها به داخل کشور بسیار نگران است. این آژانس دارای یک تعهد بهداشت عمومی است که وقتی افراد مبتلا به بیماری از این محصولات برای درمان خود استفاده می کنند و دچار اختلالاتی شده اند، وارد ماجرا شود و در این مسئله مداخله نماید.در طول چند سال گذشته، ماده گیاهی شناخته شده ای به نام” “ kratom نگرانی های زیادی را با توجه به افزایش خطرات احتمالی ایمنی بدن، ایجاد نموده است. امروزه، آژانس ها اطلاعیه ای در حیطه بهداشت عمومی مربوط به میزان نگرانی سازمان “FDA” برای مصرف

“Kratom” منتشر نموده اند.

کراتوم گیاهی است که به طور طبیعی در تایلند، مالزی، اندونزی و پاپوآ گینه نو رشد می کند. این گیاه در ایالات متحده محبوبیت بالایی به دست آورده است، بعضی از بازاریابان آن را به عنوان “درمانی ایمن” با خواص گسترده و شفابخش شناخته اند. طرفداران ادعا می کنند که این ماده به دلیل گیاهی بودنش بسیار ایمن است.سازمان “FDA”از این موضوع مطلع است که مردم از این ماده برای درمان دردها، افسردگی و اضطراب استفاده می نمایند، که بسیار خطرناک است و درمان این بیماری ها به نظارت دقیق پزشکان متخصص در این زمینه نیازاست. ما همچنین می دانیم که این ماده همیشه برای این اهداف به بازار عرضه می شود. همچنین “Kratom” خواصی مشابه با مواد مخدر دارد و استفاده زیاد از حد این دارو سبب ایجاد اعتیاد و در بعضی از موارد مرگ می شود.

بنابراین، جای تعجب نیست که اغلب کراتوم توسط افراد به صورت تفریحی برای اثرات بی نظیرش استفاده می شود. در دنیای امروز که اعتیاد به مواد مخدر بی داد می کند، جایگیزین نمودن کراتوم با مواد مخدر و سوء مصرف این ماده بسیار نگران کننده است.

سازمان “FDA” بسیار نگران است که بیماران بر این باورند،می توانند از کراتوم برای درمان ترک اعتیاد استفاده کنند. این سازمان بخشی از فعالیت های خود را به مبارزه و پیدا کردن راهی برای درمان افراد معتاد اختصاص داده است. با این حال، بخش مهمی از تعهد ما به این تلاش، این است که اطمینان حاصل کنیم که بیماران دسترسی به درمان هایی ایمن و موثر دارند که اثبات شده اند. شواهد قابل اعتمادی برای حمایت از استفاده از کراتوم برای ترک اعتیاد وجود ندارد. بیمارانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، متاسفانه از این ماده بدون دستور و نسخه پزشک استفاده می کنند و از تداخلات دارویی این ماده بی خبرند و ضررهای فراوانی به بدن خود می رسانند.

گزارش شده است که کراتوم با سایر مواد مخدر مانند هیدروکودون تداخلی جدی دارد. استفاده از کراتوم نبا عوارض جانبی جدی مانند تشنج، آسیب کبدی و علائم خطرناکی همراه است.

منبع: link

محقق و مترجم: میترا کرمانیان

 

 

 

 

دیدگاه ها غیرفعال است