مشکلات جنسی در خانم ها

مشکلات جنسی در خانم ها چگونه است؟

مشکلات جنسی در خانم ها

خلاصه:

مشکلات جنسی در خانم ها

بسیاری از خانم ها در برهه ای از زندگی خود در رابطه جنسی دچار مشکل می شوند. در اینجا به بررسی انواع این اختلالات در عملکرد جنسی زنان(FSD) و راهکارهایی که سبب کاهش اثرات این اختلالات می شوند، می پردازیم.به گزارش انجمن مشاوره ی جنسی، حدود 50 درصد خانم ها را مشکلات جنسی تحت تاثیر خود قرار  می دهد و این مشکل در بین زنان مسن تر رایج تر است.این اختلالات می تواند شامل: از دست دادن میل جنسی، از دست دادن تحریک شدگی،اختلالاتی در ارگاسم ،احساس درد در طول رابطه جنسی …

بسیاری از خانم ها در برهه ای از زندگی خود در رابطه جنسی دچار مشکل می شوند. در اینجا به بررسی انواع این اختلالات در عملکرد جنسی زنان(FSD) و راهکارهایی که سبب کاهش اثرات این اختلالات می شوند، می پردازیم.

به گزارش انجمن مشاوره ی جنسی، حدود 50 درصد خانم ها را مشکلات جنسی تحت تاثیر خود قرار  می دهد و این مشکل در بین زنان مسن تر رایج تر است.این اختلالات می تواند شامل

-از دست دادن میل جنسی

– از دست دادن تحریک شدگی

– اختلالاتی در ارگاسم

– احساس درد در طول رابطه جنسی

باشد. برای شناسایی دلایل اختلال عملکرد جنسی، هر دو عامل جسمی و روانی باید در نظر گرفته شود، از جمله رابطه زن با شریک زندگی خود

کاهش میل جنسی

مشکلات جنسی در خانم ها

از دست دادن میل و یا عدم میل جنسی در برخی از خانم ها در زمان های خاصی از زندگی از جمله در دوران بارداری یا زمان استرس ممکن است رخ دهد. اما برخی از زنان در همه زمان ها آن را تجربه می کنند.
فقدان میل جنسی می تواند طیف گسترده ای از علل جسمی یا روانی، از جمله

مشکلاتی در رابطه

افسردگی

خستگی و تجربه جنسی پس از سانحه ای در گذشته

دیابت

اختلالات هورمونی

مصرف الکل و مواد مخدر

را در بر بگیرد .
میل جنسی در صورت نرمال بودن سطح تستوسترون یک زن وجود دارد . تستوسترون در تخمدان و از غدد آدرنالین تولید می شود ، بنابراین اگر این سطوح حذف شوند و یا  به درستی کار نکنند میل جنسی کاهش می یابد.

مشکلات ارگاسم

مشکلات جنسی در خانم ها

این اختلال به دو نوع تقسیم می شود:

اولیه : وقتی که یک زن تا کنون به ارگاسم نرسیده

ثانویه : هنگامی که یک زن به اوج لذت جنسی در گذشته رسیده اما در حال حاضر نمی تواند دیگر آن را تجربه نماید.

برخی از خانم ها لازم نیست برای لذت بردن از رابطه جنسی به ارگاسم برسند اما عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم می تواند یک مشکل برای برخی از زنان و همسران آنها باشد.دلیل این که چرا یک زن نمی تواند به اوج لذت جنسی برسد می تواند شامل

-ترس یا عدم آگاهی در مورد رابطه جنسی

-نرسیدن تحریک موثر و کافی

– مشکلات رابطه

-اختلالات خلقی  مثل افسردگی

– تجربه جنسی پس از سانحه قبلی

است.تحقیقات نشان داده است که این حالت به شرایط خاص پزشکی که خون و عصب مرتبط با کورتیلکس را تحت تاثیر قرار میدهد دارد.  روان درمانی نیز می تواند به یک زن در غلبه بر مشکلات ارگاسم کمک کند .این  درمان شامل کاوش احساسات فرد در مورد رابطه جنسی و  رابطه او با خودش و دیگران است.

احساس درد در طول رابطه ی جنسی

مشکلات جنسی در خانم ها

درد در هنگام رابطه جنسی پس از یائسگی شایع است چون میزان هورمون استروژن کاهش یافته و  و واژن خشک می شود. این مشکل بر میل خانم ها برای برقراری رابطه ی جنسی تاثیر می گذارد، اما پمادهایی که می تواند به این وضع کمک  کند وجود دارد.

واژینیسموس یکی از علل این دردها می باشد که به اسپاسم عضلات داخل یا اطراف مهبل و مقاربت جنسی دردناک منجر می گردد . این مسئله  می تواند بسیار ناراحت کننده و دردناک باشد.
اگر جسم خارجی برای جلوگیری از بارداری در وضعیتی اشتباه در واژن قرار گیرد  رابطه را دردناک می کند این جسم واژن را به حال تروما واژینال (مانند زایمان یا اپی زیاتومی) قرار می دهد .ممکن است در این حالت  مشکلات رابطه، ترس از بارداری و شرایط دردناک مهبل (واژن و  اطراف آن) سبب ناراحتی فرد شود.
این مسئله اغلب  می تواند با تمرکز بر آموزش مسائل جنسی، مشاوره و استفاده از مربیان درمان شود.متخصص زنان اشکال استوانه ای را در مهبل قرار می دهد که به تدریج از اندازه های بزرگتر تا بزرگترین اندازه آن استفاده می شود.

حرف آخر

مشکلات جنسی در خانم ها

علت اختلال عملکرد جنسی خود را باید از  یک دکتر متخصص زنان بپرسید تا با انجام آزمایشات زمینه ای قادر به درمان شما باشد.اگر مشکل شما فقدان هورمون های جنسی مانند تستوسترون یا استروژن باشد درمان جایگزینی هورمونی (HRT)کمک می کند.
با درمان سایر بیماری ها مانند دیابت یا افسردگی نیز ممکن است نشانه های اختلال عملکرد جنسی کاهش یابد.در بسیاری از موارد، درمان جنسی می تواند کمک کند .با همسر خود و یک درمانگر در مورد مشکل تان صحبت کنید .خجالت نکشید. بسیاری از مردم اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند و راه هاا هم برای حل این مشکل وجد دارد که میتوانید از آن بهره بگیرید.
پزشک می تواند شما را به یک سکسولوژیست معرفی کند، یا شما می توانید به صورت خصوصی ملاقاتی را ترتیب دهید و از نظر روحی و جسمی معاینه شوید.
انجمن مشاوره جنسی برگه های سلامت جنسی را در موضوعات مختلف ارائه می دهد هنگام از دست رفتن میل جنسی، مشورت با  آن ها می تواند بسیارکمک کننده باشد.

مشکلات جنسی در خانم ها

منبع : لینک

مشکلات جنسی در خانم ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.