نسخه پیچ

دوره پیشرفته تکنسین داروخانه

 

عمده تکنسین ھای دارویی بصورت تجربی و برخی نیز با گذراندن دوره ھای آموزشی در ١٣٠٠٠ داروخانه کشور مشغول بکار ھستند. یادگیری اصول کار در داروخانه بصورت تجربی ھر چند با سالھا تجربه ھمراه باشد ھرگز نخواھد توانست جای آموزش آکادمیک و علمی را بگیرد. متاسفانه صحیح نبودن اطلاعات دارویی تکنسین ھای تجربی گاھی منجر به بروز خطای دارویی شده و سلامت بیمار را تحت الشعاع قرار می دھد. ھر چند دوره مقدماتی تکنسین دارویی برآورده کننده نیاز عمده علاقمندان به کار در داروخانه می باشد. با این حال گستردگی علوم دارویی و ورود داروھای جدید به بازار و اھمیت اطلاع تکنسین ھا از مبحث غیردارویی ھمچون انبارداری، ثبت نسخه، نرم افزار داروخانه و …. بیانگر ضرورت وجود دوره ھای تکمیلی و پیشرفته است. لذا دوره تکنسین داروخانه پیشرفته می تواند در ارتقای سطح سلامت جامعه و جلوگیری از وقوع خطاھای دارویی بسیار موثر باشد.

 

تکنسین داروخانه

 

اھداف برگزاری دوره

ھدف این دوره آماده سازی افرادیست که بتوانند به عنوان تکنسین دارویی ارشد و مدیر داروخانه در داروخانه ھا مشغول به کارشوند. انتظار می رود افراد با فراگیری مطالب دوره پیشرفته تکنسین دارویی با داروھای تخصصی که در دوره مقدماتی آموزش داده نمی شوند (ھمچون داروھای شیمی درمانی و سیستم ایمنی)، نحوه ارائه صحیح و علمی داروھای بدون نسخه، مقومی و ثبت نسخه و اصول علمی انبارداری، سفارش دھی و مدیریت داروخانه آشنا شوند.

 

سر فصل های آموزشی دوره تکنسین داروخانه پیشرفته

  • آشنایی با داروھای تخصصی
  • داروھای ترکیبی جالینوسی
  • داروھای گیاھی و تجویز بدون نسخه
  • محصولات آرایشی بھداشتی داروخانه
  • اصول مقومی نسخه و پیشگیری از کسورات بیمه ای
  • اصول مدیریت، سفارش دھی و انبارداری داروخانه
  • بازاریابی، فروش، مشتری محوری
  • آشنایی و کار با نرم افزار داروخانه پیشرفته
  • آشنایی با منابع و نحوه بروز رسانی اطلاعات دارویی
  • کارورزی در داروخانه

 

پیش نیاز ثبت نام دوره پیشرفته

گدراندن دوره مقدماتی تکنسین داروخانه

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دوره

کپی صفحه اول شناسنامه

کپی مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

مدرک تکنسین داروخانه مقدماتی

کپی کارت ملی

اصل فیش بانکی به شماره حساب: ١٩۴٠٧٧٨٠ بانک تجارت – بنام جھاددانشگاھی علوم پزشکی تھران

 

طول دوره تکنسین داروخانه

طول دوره تکنسین داروخانه ١٣٠ ساعت آموزشی می باشد (١٠٠ ساعت تئوری و ٣٠ ساعت عملی).

 

شهریه دوره

شهریه دوره مبلغ ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با شغل تکنسین داروخانه به ادامه مطلب توجه نمایید:

تکنسین داروخانه یا دستیار داروخانه در ایران به صورت عامیانه نسخه پیچ نیز نامیده می شود. شخصی است که جزو کارکنان داروخانه محسوب می شود و درکنار دکتر داروساز به تحویل دارو می پردازد.

دوره تکنسین داروخانه دوره ای است که در آن فراگیران به آموزش نسخه خوانی که در داروخانه امری مھم محسوب می شود، پرداخته و در این زمینه تبحر لازم را به دست می آوردند.

نیاز به آموزش ھای تخصصی قبل از اشتغال به عنوان تکنسین داروخانه برای این شغل که بسیار حساس است و اشتباه در آن غیر قابل جبران می باشد، احساس می شود. از این رو گذراندن دوره ھای تکنسین داروخانه برای افرادی که قصد ورود به این شغل را دارند احساس می شود.

 

مدرک تکنسین داروخانه جھاد دانشگاھی علوم پزشکی تھران

جھاد دانشگاھی علوم پزشکی تھران در راستای برنامه بلند مدت مھارت آموزی اقدام به برگزاری دوره ھای آموزشی تکنسین داروخانه کرده است. در این دوره ھا فراگیران آموزش لازم را در امر خواندن نسخه کامل که شامل نوع دارو ، شکل دارو، و تعداد دارو است را به دست می آورند.

فراگیران با دسته بندی داروھا و توانایی چیدن داروھا در قفسه ھا آشنا می شوند. علاوه بر آن به دلیل این که در داروخانه ھا علاوه بر داروھای شیمیایی داروھای گیاھی، فراورده ھای آرایشی و بھداشتی و تجھیزات پزشکی نیز عرضه می شود. با گذراندن دوره با این موارد نیز آشنایی لازمه را به دست می آورند.

بعد از گذراندن دوره به فراگیران، مدرک تکنسین داروخانه پیشرفته جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اعطا می شود. با استناد به این مدرک، فراگیران می توانند در داروخانه ھای دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.

 

سوال بسیاری از فراگیران دوره تکنسین داروخانه این است که آیا مدرکی که بعد از آموزش دوره به دست می آوریم اعتبار کافی برای به دست آوردن شغل را دارد یا نه!

به صراحت میگوییم که نه تنھا در دوره ی تکنسین داروخانه، بلکه در بسیاری از دوره ھای آموزشی دیگر نیز تنھا داشتن مدرک برای به دست آوردن شغل کافی نیست. شاید مھمترین جنبه ی به دست آوردن شغل مھارت لازم ، تسلط بر امور و در کل توانایی مدیریت جایگاه مورد است. مدرک تکنسین داروخانه نشان دھنده این است فراگیران ساعت مشخصی را برای آموزش گذرانده اند و آن دانش عمومی که برای به دست آوردن شغل تکنسین داروخانه نیاز است را گذرانده اند.

حقوق یک تکنسین داروخانه چقدر است ؟

حقوق  با توجه به قانون کار است اما با صلاح دید مسئول فنی داروخانه یا ھمان داروساز نیز تعیین میشود. یعنی حداقل حقوق دریافتی کمتر از حقوق مقرری قانون کار نمی باشد اما حداکثر حقوق با توجه به میزانی است که مسئول فنی داروخانه تعیین می کند که ممکن است با توجه به سابقه شخص، میزان شیفت ھا و توانایی ھا متغیر باشد.

 

[maxbutton id=”1″ url=”https://mdmooc.ir/product/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%aa%da%a9%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/” ]

آدرس محل ثبت نام 

مرکز شماره دو : تھران – میدان انقلاب – خیابان فخر رازی – خیابان ژاندارمری غربی پلاک ٧۵

تلفن: ۶۶۴٧٩۵٢٠ – ۶۶۴٧٩۵٢٣ 

 

صفحه اصلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

برای دیدن دوره های بیشتر اینجا کلیک کنید

دیدگاه ها غیرفعال است