مولتی ویتامین

مولتی ویتامین و مصرف روزانه آن

مولتی ویتامین

خلاصه:

بدن برای عملکرد صحیح خود نیاز به بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی متعدد دارد. این ویتامین ها و مواد معدنی انسان را در برابر بیماری ها محافظت می کنند،ازجمله بیماری های قلبی و برخی از سرطان های روده بزرگ و سرطان گردن رحم.ما می توانیم بسیاری از این ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را روزانه از مواد غذایی مناسب و خوردن انواع مختلفی از آنها دریافت نماییم. با این وجود بسیاری از افراد روزانه  یک مولتی ویتامین مصرف می کنند تا فقط اطمینان حاصل کنند که …

بدن برای عملکرد صحیح خود نیاز به بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی متعدد دارد. این ویتامین ها و مواد معدنی انسان را در برابر بیماری ها محافظت می کنند،ازجمله بیماری های قلبی و برخی از سرطان های روده بزرگ و سرطان گردن رحم.

ما می توانیم بسیاری از این ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را روزانه از مواد غذایی مناسب و خوردن انواع مختلفی از آنها دریافت نماییم. با این وجود بسیاری از افراد روزانه  یک مولتی ویتامین مصرف می کنند تا فقط اطمینان حاصل کنند که تمام ویتامین ها و مواد معدنی را که بدن به آنها نیاز دارد را دریافت می کنند.

مصرف مولتی ویتامین ها ایده ای خوب برای دریافت عناصری است که در پایین جدول عناصر مورد نیاز بدن واقع شده اند، عناصری که در بالای لیست هستند را ما معمولا از مواد غذایی دریافت می کنیم اما آنهایی که در پایین جدول قرار دارند  همان هایی هستند که اغلب از دست می روند .این عناصرشامل عناصر کمیاب مانند کروم، اسید فولیک، پتاسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و روی می باشند.

دریافت ویتامین روزانه: با بالا رفتن سن، نیاز ما به ویتامین های روزانه تغییر می کند.

مکمل های ویتامین می تواند در مراحل خاصی از زندگی ما مهم باشند. به عنوان مثال، زنان در دوران بارداری خود می توانند از اسید فولیک، که خطر ابتلا به برخی نقص های مادرزادی را کاهش می دهد، استفاده نمایند. یک خانم باردار با شروع سه ماهه اول بارداری خود، روزانه نیاز به یک مولتی ویتامین دارد تا اطمینان حاصل شود که کودک تغذیه مناسب دریافت می کند.  زنان مسن تر می توانند از مکمل های کلسیم، برای جلوگیری ازپوکی استخوان و شکستگی بهره مند شوند. گیاهخواران همچنین می توانند از مصرف کلسیم اضافی، آهن، روی و ویتامین های B۱۲ و D بهره مند گردند.

آیا مهم است که چه زمانی از روز باید مولتی ویتامین مصرف کنیم ؟

در واقع خیر.با این وجود، بعضی از افراد آن را در یک زمان خاص در هر روز مصرف می کنند و این کار در حقیقت بخشی از برنامه آنها شده است.به این ترتیب مصرف آن را کمتر فراموش می کنند. همچنین، برخی افراد احساس می کنند که اگر ویتامین خود را با غذا میل کنند کمتر باعث ناراحتی معده می شود . اغلب توصیه شده که ویتامین های جویدنی مصرف شود چون حتی در افرادی که مشکلات حاد گوارشی دارند به نظر می رسد که بدن به خوبی می تواند آن را تحمل کند.

راهنمای خرید مولتی ویتامین

آیا شما نیاز به خرید نام تجاری خاصی از ویتامین ها دارید؟ پزشکان می گویند ویتامین ها نیز مانند هر محصول دیگر مصرفی می باشند و هنگام خرید آن ها از داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی باید برچسب روی آن ها را بخوانید و مطمئن شوید که تاریخ انقضا آن حداقل چند ماه باقی مانده است. میزان توصیه شده و مجاز روزانه اغلب به عنوان درصد DV برای میزان ارزش روزانه بر روی برچسب نوشته شده است. با این حال، مراقب باشید چرا که بر روی برچسب ممکن است در مورد سن و جنس نیز توضیح داده شده باشد.

مولتی ویتامین می تواند مفید واقع شوند، اما پزشکان هشدار می دهند نباید بیش از حد نیاز مصرف شوند. به طور کلی مقدار ویتامین در چند استاندارد، در جهت آنچه برای سلامتی نیاز دارید وجود دارد و کاملا مشخص است .

منبع : لینک


با توجه به اینکه هر ساله بر تعداد داروخانه های کشور افزوده شده و نیازمبرم این مراکز به بهره گیری ازپرسنل جوان و دانش آموخته جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بیشتر می شود .ازطرفی امرنسخه خوانی دارای اهمیت و حساسیت زیادی است چرا که به سلامت افراد مربوط بوده و کوچکترین خطا در این رابطه خطرساز خواهد بود.از این رو لازم است پرسنل علاقه مند به کار مهارت لازم را در خواندن نسخه که شامل نوع دارو ،شکل دارو و تعداد آن را بدست آوردند و همچنین با دسته بندی کل داروها آشنا گردیده و توانایی چیدمان داروها در قفسه را بدست می اورند و از انجاییکه در داروخانه علاوه بر داروهای شیمیایی ،داروهای گياهی ،فراورده های آرايشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی نیزموجود ميباشد آشنایی مقدماتی نیزبا اینگونه فراورده ها پیدا می نمایند. و با برگزاری این دوره میتواند پاسخگوی نياز افراد با سطوح تحصیلی مختلف باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.