شرط معدل در آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از شروط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دارا بودن حداقل معدل در دو مقطع دیپلم و کارشناسی است. طبق قوانین و مقررات آزمون کارشناسی به پزشکی که توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین گردیده است، حداقل معدل برای مقطع دیپلم 17 و حداقل معدل برای مقطع لیسانس 16 می باشد.

داوطلبان می بایست حتما این حداقل معدل را برای شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی را داشته باشند. چنانچه داوطلبی شرایط حداقل معدل را برای شرکت در کنکور لیسانس به پزشکی را نداشته باشد می تواند از طریق تبصره هایی که معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقرر نموده است، اقدام به ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی نماید.

الف) برگزيدگان آزمون سراسري گروه علوم تجربي تا رتبه 500 كشوري در آزمون سراسري كنكور (با معرفي سازمان سنجش آموزش كشور).

ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز كشوري از المپيادهاي علمي دانش آموزي (با معرفي وزارت آموزش و پرورش)

ج ) برگزيدگان حائز رتبه هاي اول تا سوم نهايي جشنواره رازي، جشنواره هاي خوارزمي (در زمينه علوم پزشكي) با معرفي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و گروه غير پزشكي با معرفي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.

د ) مالكان ابداع يا اختراع ثبت شده با تائيد معاونت تحقيقات و فن آوري وزارتخانه هاي مربوطه .

ه ) دانشجويان نمونه كشوري گروه پزشكي با معرفي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و رشته هاي غير پزشكي با معرفي وزارت علوم تحقيقات و فناوري.

ح) دانشجويان پژوهشگر برجسته به تاييد شوراي پژوهشي دانشگاه و براساس دستورالعملي كه از سوي معاونت تحقيقات و فناوري وزارت تدوين و به دانشگاه ها اعلام گرديده است.

با رعایت شرایط فوق داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی می توانند بدون احتساب معدل خود در آزمون شرکت کنند.

جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران به منظور هدایت و راهنمایی مناسب داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی سیستم مشاوره منظمی را راه اندازی نموده است و داوطلبان می توانند برای آگاهی کامل از شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی با مشاورین مجرب مجموعه تماس حاصل نمایند.

 

آزمون لیسانس به پزشکی,کارشناسی به پزشکی,ثبت نام لیسانس به پزشکی,شرط معدل آزمون لیسانس به پزشکی,شرایط لیسانس به پزشکی,شرط معدل در آزمون لیسانس به پزشکی

 

دیدگاه ها غیرفعال است