بیماریهای لثه و همه چیز در مورد آن

بیماریهای لثه

آیا اکثر اوقات از درد لثه احساس ناراحتی می کنید؟ آیا داروها خیلی گران قیمت هستند و همین عامل موجب می‌شود که  سراغ درمان آن نروید؟ اگر همینطور است که باید جستجو در بیرون از منزل را متوقف کنید و درمان لثه را در داخل خانه خود پیدا کنید زیرا منزل شما همان مکانی است که درمان بسیاری از بیماری‌ها در آن موجود است!

حفظ سلامتی و تناسب اندام، تقریبا دل‌مشغولی هر فردی در این دنیای کنونی است. و خوب، چرا نباید باشد؟ لازم و ضروری است که هر فردی از خودش مراقبت های لازم را انجام دهد. چه این مراقبت شامل ورزش کردن هر روزه برای متناسب ماندن باشد و یا  به سادگی رسیدگی درست و مناسب به چهره و ظاهر جهت اطمینان از طراوت و زیبایی پوست است، همه‌ی ما باید سعی کنیم تا علیرغم همه مسائل درست و سالم زندگی کنیم. دقیقا به همان صورتی که بدن، پوست و موی انسان نیاز به رسیدگی دارد، بهداشت دهان و دندان هم دارای اهمیت بالایی منی باشد. افرادی که سلامت دهان‌ و دندان هایشان زیاد برایشان مهم نیست ، اکثرا ابتلا به بیماری ‌های لثه می شوند که می‌تواند تبعات بیشماری را برای شخص به همراه آورد.

دندانپزشکان روی این امر اتفاق نظر دارند که رژیم غذایی افراد در دنیای مدرن پر از غذاهای مصنوعی و فرآوری شده است و این می تواند برای سلامتی دندان ها بسیار مضر باشد. با وجود تمام مشکلات، راه‌حل ‌هایی هم وجود دارد! پیشرفت های چشمگیری در درمان‌هایی که می‌توانند موجب درمان و یا التیام بیماری‌های دهان شوند، اتفاق افتاده است. درمان‌های لیزری، روت کانال، و دیگر متدها که می‌توانند به افراد کمک کند که زودتر از حد تصور به بهبودی دست یابند.

اما به هر حال مجبور نیستید که فورا به سراغ درمان‌های گران قیمت بروید. چه کسی می‌داند، حتی راه ‌حل‌های خانگی ساده می‌توانند در این زمینه به شما کمک های فراوانی کنند . این مقاله در مورد درمان‌های خانگی فوق العاده ای است که می‌توانند به شما کمک کنند که از شر درد لثه خلاصی پیدا کنید!

منتظر چه هستید؟ این مقاله  را بخوانید و هرگز اجازه ندهید بیماری‌های لثه شادی شما را از بین ببرند!

بیایید نگاهی داشته باشیم به روش‌های موثر درمان خانگی بیماری های لثه :

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است که به تسکین لثه‌های تحریک‌شده و ملتهب کمک شایانی می‌کند. نتایج یک مطالعه‌ی منتشر شده در ژورنال دندانپزشکی استرالیا در سال ۲۰۰۸  حاکی از این است که استفاده‌ ی موضعی از ژل روغن درخت چای سبب کاهش خونریزی لثه و ژنژیویت می گردد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره روغن درخت چای را به خمیر دندان‌تان اضافه کنید یا خمیر دندان حاوی روغن درخت چای خریداری کنید. حتما دو بار در روز مسواک بزنید و البته باید این کار را به مدت چند هفته انجام بدهید. خواص ضد‌عفونی‌کننده و آنتی بیوتیکی روغن درخت چای به درمان عفونت‌های موضعی کمک می‌کند. این روغن باعث می‌شود که از حاد شدن بیماری لثه جلوگیری کرده و همچنین کمک می‌کند که بهبودی سریع‌تر برای فرد حاصل گردد.

 

نمک دریایی

مواد معدنی موجود در نمک دریایی به کاهش التهاب کمک می‌کنند و در  درمان درد و عفونت بسیار موثر واقع می گردد. جهت رفع عفونت لثه، میتوان مقدار کمی از نمک دریایی را در یک فنجان آب گرم حل کنید. می‌توانید این محلول را به عنوان یک دهان‌شویه استفاده کنید، به این صورت که محلول آب و نمک را به مدت تقریبی ۳۰ ثانیه در دهان‌ بچرخانید و سپس آن را از دهان‌ خود خارج نمایید. این دهان‌شویه را باید ۳ بار در روز استفاده کنید تا نشانه های بیماری لثه کاهش یابند. این متد درمانی به طور قابل‌توجهی موجب کاهش تورم می شود و همچنین باعث می شود که عفونت از ورم های عفونی و چرکی خارج شود.

 

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی رایج در انواع خمیر دندان و پودرهای دندان است زیرا به آرامی دندان‌ها را پاک می‌کند و دهان را تازه و پرطراوت می‌ نماید. این ماده با خنثی‌سازی اسید در دهان موجب می گردد که بیماری ‌های لثه و پوسیدگی دندان‌ ها، کاهش پیدا کنند. جهت جلوگیری از بیماری های لثه، میتوان کمی جوش شیرین را به آب گرم افزوده  و به این صورت یک خمیر دندان خانگی تهیه کرد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و با استفاده از انگشتان‌تان این ترکیب را برای کاهش درد، روی لثه‌ها بمالید. شما همچنین می‌توانید از این خمیر برای مسواک کردن دندان‌های‌تان دو بار در روز استفاده کنید.

 

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای خواص ضد التهاب و التیام بخشی است که می‌تواند برای درمان بیماری‌های لثه مفید واقع شود. خواص ضد میکروبی آن، باکتری‌هایی را که موجب بیماری لثه شده اند را نابود می کند. آلوئه‌ورا همچنین به درمان بوی بد دهان و بهبود زخم های دهانی کمک می نماید.

قبل از خواب می‌توانید آلوئه‌ ورای صد در صد خالص را روی لثه‌های خود ماساژ دهید. آن را روی تمام لثه‌ها پخش کنید و اجازه دهید در دهان‌ تان بماند تا بهبودی سریع تر حاصل شود. روش دیگر این است که می‌توانید کمی آب آلوئه‌ورا را در دهان خود بچرخانید و بعد آن را از دهان خارج نمایید. شما همچنین می‌توانید دو قاشق چای خوری آب آلوئه‌ورا را دو بار در روز بخورید.

بیماریهای لثه

آب کرن بری

ویتامین C فراوان موجود در آب کرن بری موجب شده است که این میوه گزینه‌ی خوبی برای مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌های لثه باشد. آب این میوه از چسبیدن باکتری‌ها به دندان ها ممانعت به عمل می آورد. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال پریودنتولوژی ، ارتباط میان میزان مصرف ویتامین C و میزان بالای بیماری های لثه را نشان می‌دهد.

کاری که باید انجام دهید این است که روزی ۹۰ میلی‌لیتر آب کرن بری شیرین نشده را بخورید. علاوه بر این، توصیه می‌شود که میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین C مثل لیمو، گریپ‌ فروت، توت ‌فرنگی، پاپایا، زغال اخته، فلفل قرمز و کلم بروکلی نیز مصرف کنید.

بیماریهای لثه

لیمو

آب لیمو فقط برای پوست و موی شما مناسب نیست بلکه برای لثه و دندان ها بسیار مفید است. این میوه یک درمان خانگی عالی را برای بیماری‌های لثه ارائه می‌دهد. خواص ضد التهابی آن به درمان عفونت‌های لثه کمک می‌کند. ویتامین C، که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، باعث می‌شود که لثه‌ها با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله کنند.روش کار بدین صورت است که باید آب یک لیمو و مقداری نمک را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی به صورت یک خمیر بدست آید. خمیر حاصل را روی دندان‌ها و لثه هایتان  ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب گرم دهان خود را شستشو دهید.

 

 عسل

عسل نیز حاوی خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده است و به همین دلیل یکی از بهترین داروهای طبیعی برای بیماری لثه محسوب می‌شود. بهتر است پس از مسواک زدن دندان‌های‌ خود، مقدار کمی عسل را در قسمت آسیب‌دیده بمالید. شما می‌توانید آن را در کل ناحیه بدون ترس از عوارض جانبی استفاده کنید. با این حال، از مصرف بیش از حد آن پرهیز کنید زیرا عسل دارای قند بالایی می باشد.

چای کیسه‌ای

 

استفاده ‌ی مستقیم از چای کیسه‌ای در درمان بیماری‌های لثه و عفونت بسیار مفید هستند. این یک واقعیت شناخته‌شده‌ است که چای سیاه دارای اسید تانن است که به کاهش درد و التهاب لثه‌های آلوده کمک شایانی می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن نیز به مبارزه با عفونت کمک می‌کند.

جهت درمان عفونت لثه، یک عدد چای کیسه‌ای را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار داده و سپس بگذارید تا خنک شود. چای کیسه‌ای را روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی لثه‌ها قرار داده  و اجازه بدهید به مدت حدود ۳ تا ۵ دقیقه بماند. این کار را باید چند بار در روز انجام دهید تا درد آرام شود. لازم است در نظر داشته باشید که این روش درمانی برای درمان عفونت در مقایسه با نوشیدن چای مؤثرتر است. مصرف چای بیش از حد می‌تواند دندان‌های شما را کدر و زرد نماید.

 

روغن نارگیل

بدون شک، روغن نارگیل یکی از در دسترس‌ترین مواد برای درمان بیماری‌های لثه و عفونت ‌ها است. این روغن خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی فراوانی دارد. دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل و به همان اندازه جوش شیرین را با هم ترکیب نمایید. از این ترکیب به عنوان خمیر دندان یک بار یا دو بار در هفته بطور منظم استفاده کنید تا از عفونت لثه برطرف گردد.

 

چای بابونه

چای بابونه به علت خواص ضد التهابی و ضدعفونی‌کننده ‌ای که دارد می‌تواند در از بین بردن درد و التهاب بیماری‌های لثه تاثیر بسزایی داشته باشد. شما می‌توانید چای بابونه را با افزودن دو تا سه قاشق چای خوری گل بابونه به یک فنجان آب داغ تهیه کنید. اجازه دهید بابونه به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و کمی صبر کنید تا خنک شود. شما می‌توانید چند بار در روز استفاده کنید تا نتیجه ی رضایت بخش حاصل شود…

با بخش دوم مقاله همراه ما باشید.

 

صفحه اصلی سایت

بیماریهای لثه

منبع: http://www.stylecraze.com/articles/effective-home-remedies-to-treat-gum-diseases

بیماریهای لثه


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/jadair/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/jadair/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/jadair/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

آب کرن بریآلوئه‌وراابتلا به بیماری لثهارزیابی جامع پریودنتالاز ژنی‌ژل استفاده کنید.انواع بیماری لثهبا  لیسترین دهان خود را شستشو دهید.بافت پریودنتالبیماری پریودنتالبیماری لثهبیماری لثه ای تهاجمیبیماری لثه ای چیستبیماری لثه ای مزمنبیماری لثه ای نکروزانبیماری های دندانبیماریهای لثهپریودنتپریودنتالپریودنتال چیستپریودنتال کیستپریودنتال لثهپریودنتال لیگامانپریودنتال لیگامان چیستپریودنتال لیگامنتپریودنتال یگامان چیستپریودنتالیاجامع پریودنتالجراحی پریودنتالجوش شیریندرمان پریودنتالدلایل ابتلا به بیماری لثهروغن درخت چایسفید شدن لثهعکس لثه بیمارعکس لثه سالمکشیدن سیگار و بیماری لثه ایکوآنزیم Q 10لیمومصرف الکل را ترک نمایید.نمک دریایییک دهان‌شویه در منزل آماده کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.