کارگاه تربیت جنسی کودک و نوجوان

دلایل آگاهی از تربیت جنسی کودک و نوجوان :

دسترسی آسان کودکان به ابزارهای اطلاعاتی ، آموزش تربیت جنسی را به مهم ترین بخش از مهارت های مورد نیاز والدین امروزی تبدیل کرده است.

دو موضوع سبب می شود علاقه کودکان به اطلاعات جنسی زیاد شود. اول دسترسی راحت به اطلاعات از طریق اینترنت، ماهواره، تلفن همراه و … و تبادل آن ها در فضاهای مشترک کودکی مانند مدارس و مهد کودک ها و دوم، پنهان کاری والدین است. بنابراین چون کودکان فهم هوشمندانه ای از این موضوع ندارند؛ بی جواب ماندن سوال های اولیه عاملی برای کنجکاوی بیشتر می شود. بسیاری از والدین به اشتباه تصور می کنند غریزه جنسی در کودکان وجود ندارد و تا زمان بلوغ بروز نمی یابد. مشاهدات کلینیکی روان شناسان حاکی از آن است که والدین در مواجهه با کودکانی که سوالاتی در زمینه جنسی مطرح می کنند معمولا چند واکنش کلی را نشان می دهند. محتمل ترین پاسخ در مواجهه با کنجکاوی های کودکان سرزنش یا چه بسا تنبیه کودک است. همچنین گاهی اوقات والدین مایلند به سوالات پاسخ مناسب بدهند، اما روش ارائه متناسب با سن کودک را نمی دانند و پاسخ هایی می دهند که راهگشا نیست.

موضوع حیاتی دیگر در بحث تربیت جنسی کودک، اسیب های وارده به این قشر بی دفاع است.

برخی آسیب ها علاوه بر این که جسم کودک را به شدت تهدید می کند، سلامت روان او را هم با مشکلات جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد موضوع آسیب های جنسی از همین دسته است. کودک آزاری یکی از پدیده‌های شایع در تمام جوامع بشری است، تجاوز جنسی را می‌توان به عنوان شدیدترین نوع کودک آزاری در کشورهای مختلف برشمرد. آثار این زخم های روانی می تواند سال های سال در وجود فردی که مورد سوء استفاده قرار گرفته، باقی بماند. تربیت جنسی شیوه پیشگیرانه ای است که برای ایمن نگه داشتن کودک و اجتناب از مصائب و گرفتاری های بعدی مطرح می شود.

برخی جوامع توانسته اند با مسئله تربیت جنسی کودکان به شکلی علمی و عملی برخورد کنند اما در کشور ما به دلایلی این اتفاق نیفتاده است. با این حال، دیگر زمان پرده پوشی، نگاه حذفی و پاک کردن صورت مسئله به پایان رسیده است زیرا دسترسی آسان و چه بسا افسارگسیخته کودکان به ابزارهای ارتباطی سبب شده تا آن ها خیلی زودتر از گذشته با مسائل جنسی آشنا شوند؛ بنابراین آموزش های تربیت جنسی را می توان بخشی از مهارت های مورد نیاز والدین امروزی دانست که باید به شدت جدی گرفته شود.

چندین راه برای افزایش اگاهی و اموزش در این خصوص وجود دارد که کارگاه های تخصصی روانشناسی این مرکز سعی در براوردن این نیاز دارد. کارگاه مقدماتی که در این خصوص درنظر گرفته شده است با هدف پوشش دادن به این مسائل در حال برگزاری است. امید است خانواده های ایرانی با این دست اموزش ها بتوانند از بروز اسیب های جبران ناپذیر به فرزند دلبند خود جلوگیری نمایند.

کارگاه تربیت جنسی کودک و نوجوان ۲۵ آبان ماه ساعت ۹ الی ۱۳ با حضور خانم دکتر معصومی برگزار می شود.

ظرفیت محدود میباشد لطفا جهت رزرو با شماهره زیر تماس بگیرید .۶۶۴۸۰۷۳۵

 

دیدگاه ها غیرفعال است