شرط معدل در آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از شروط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دارا بودن حداقل معدل در دو مقطع دیپلم و کارشناسی است. طبق قوانین و مقررات آزمون کارشناسی به پزشکی که توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین گردیده است، حداقل معدل برای مقطع دیپلم ۱۷ و حداقل معدل برای مقطع لیسانس ۱۶ می باشد.

داوطلبان می بایست حتما این حداقل معدل را برای شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی را داشته باشند. چنانچه داوطلبی شرایط حداقل معدل را برای شرکت در کنکور لیسانس به پزشکی را نداشته باشد می تواند از طریق تبصره هایی که معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقرر نموده است، اقدام به ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی نماید.

الف) برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

ج ) برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

د ) مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه .

ه ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

ح) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام گردیده است.

با رعایت شرایط فوق داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی می توانند بدون احتساب معدل خود در آزمون شرکت کنند.

جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران به منظور هدایت و راهنمایی مناسب داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی سیستم مشاوره منظمی را راه اندازی نموده است و داوطلبان می توانند برای آگاهی کامل از شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی با مشاورین مجرب مجموعه تماس حاصل نمایند.

 

آزمون لیسانس به پزشکی,کارشناسی به پزشکی,ثبت نام لیسانس به پزشکی,شرط معدل آزمون لیسانس به پزشکی,شرایط لیسانس به پزشکی,شرط معدل در آزمون لیسانس به پزشکی

 

دیدگاه ها غیرفعال است