رژیم کم چرب می تواند خطر سرطان پانکراس را کاهش دهد!!

رژیم کم چرب
رژیم کم چرب

به گزارش مجله خبری HealthDay

مطالعه‌ای جدید نشان می دهد که رژیم غذایی کم چرب ممکن است خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را در زنان کاهش دهد.این مطالعه در سال ۱۹۹۳ و ۱۹۹۸ در یک آزمایش بالینی شامل بیش از ۴۶،۰۰۰ زن و شوهر بااضافه وزن و چاق بود که بین سنین ۵۰ تا ۷۹ سال داشتند. بعضی از آنها به خوردن چربی و سبزیجات کمتر، میوه ها و دانه ها (گروه مداخله) اختصاص داده شدند. دیگران رژیم معمولی خود را (گروه مقایسه) دنبال کردند. این روند تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت.پس از ۱۵ سال پیگیری، ۹۲ مورد سرطان لوزالمعده در گروه مداخله و ۱۶۵ نفر در گروه مقایسه پیدا شد. محققان دریافتند که ۳۵ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در گروه مداخله و  ۴۱ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در گروه مقایسه وجود دارند.این مطالعه اخیرا در مجله ملی سرطان ملی منتشر شده است.

دکتر لی جیائو، نخستین نویسنده این مطالعه میگوید: “براساس مطالعات و مشاهدات قبلی، ما می دانستیم که رژیم غذایی ممکن است در خطر ابتلا به سرطان پانکراس در زنان و مردان نقش داشته باشد.” او استاد دانشکده پزشکی-گوارش در دانشکده پزشکی بلیور در هوستون است.او در یک نشریه دانشگاهی افزود که هیچ آزمایش بالینی نشان نداده است، که آیا تغییر رژیم غذایی میتواند خطر را تغییر دهد یا خیر. محققان در یک تحقیق عمومی، مسائل بهداشتی در رابطه با زنان یائسه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

جیائو چنین گفت: “مشاهدات نشان می دهد که” یک رژیم غذایی کم چرب در کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس در زنان دارای اضافه وزن و چاق پس از یائسگی موثر است. “با این حال، رژیمی مناسب برای افراد بدون اضافه وزن برای کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزوالمعده یافت نشده است و محققان در پی یافتن شواهد و مدارک بیشتری هستند.

منبع : لینک   

مترجم و محقق : میترا کرمانیان

 

دیدگاه ها غیرفعال است