درمان زخم های مزمن

جدید ترین تکنیک ها برای درمان زخم های مزمن

 درمان زخم های مزمن

جدید ترین تکنیک ها برای درمان زخم های مزمن

زخم های مزمن ، به آن دسته از زخم هایی گفته میشود که در زمان موعود و پیش بینی شده ای قابل درمان نبوده و حتی ممکن است از سه ماه تا پایان زندگی فرد با وی همراه باشند.

از آنجایی که این زخم ها باز هستند مدام به ارزیابی مکرر و دقیق برای اندازه  زخم  و عمق آن ، بررسی جریان خون در ناحیه زخم،  پیش گیری عفونت نیاز دارند . عدم توجه به هرکدام از معیارهای ذکر شده  میتواند خطر قطع عضو و یا مرگ را برای افراد به همراه داشته باشد . طبق آمارهای به دست آمده در جهان هر سی ثانیه یک قطع عضو بر اثر زخم های مزمن اتفاق می افتد و همچنین آمار مرگ و میر مرتبط با آن نیز شبیه  سرطان است .

یکی از علل اصلی زخم های مزمن دیابت است  و بر اثر گذارشات WHOدر سال ۲۰۱۶ (۴۲۲)میلیون نفر در دنیا از دیابت رنج میبرند .این آمار در سال ۲۰۱۰ (۲۸۵)میلیون نفر بوده است  و به معنای افزایش رشد یک و نیم برابری در شش سال اخیر بوده است .

بیماری دیابت در کشورهای جنوب شرقی آسیا بیش تر از نواحی دیگر گذارش شده است و میتواند اختلالات قلبی عروقی و زخم های مزمن را سبب شود .

پیری یکی دیگر از عوامل ایجاد زخم های مزمن است . از آنجا که تعداد پرستاران مجرب و دوره دیده  در زمینه نظارت زخم های مزمن کم است و دقت در زمینه تشخیص پایین است محققان بر آن شده اند تا با تکنولوژی های جدید ، تشخیص را دقیق تر کرده و در هزینه بیمارستانی و نیروی انسانی تحولی عظیم ایجاد کنند .

Silhouette

یک دستگاه اسکنر  سه بعدی است که برای ارزیابی اندازه زخم استفاده میشود . این دستگاه به سرور وصل میشود .  پرستاران میتوانند بعد از بازکردن زخم ، دستگاه را از فاصله ای روی زخم گرفته و نور لیزری آن را روی زخم متمرکز کرده و با کلیک روی دستگاه (آموزش های لازم) تصاویری ضبط کنند . تصاویر مربوطه از طریق سرور بررسی و ذخیره میشود . این تکنیک به جای تکنیک قدیمی خطکش مدرج استفاده میشود و بسیار کارامدتر و دقیق تر خواهد بود .

محاسبه دقیق سطح و عمق و محیط و ابعاد زخم با این روش بسیار ساده میشود .

این دیتا بیس مجموعه ای از عکس های قابل ارزیابی را در اختیار درمانگران قرار میدهد لذا آنان میتوانند برای تشخیص به موقع اقدام کنند .

باهم نگاهی به تکنولوژی سیلوئت می اندازیم . با مشاهده فیلم زیر میتوانید با مدیریت زخم و علت ایجاد  گجت های ایجاد شده در این زمینه بیشتر اشنا شوید .


مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید .

صفحه اصلی سایت

منبع :

http://www.aranzmedical.com/silhouette/#

دیدگاه ها غیرفعال است