بهیار کیست

بهیار کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟

بهیار کیست

بهیار کیست

بهیار کیست؟

بهیار یک متخصص در زمینه ی پزشکی حرفه ای است که مراقبت های پزشکی را به بیمارانی که به بیمارستان ها و یا سایر مراکز درمانی مراجعه می کنند، ارائه می دهد. بنابراین نیاز است تا این افراد بر شناخت و انجام بسیاری از انواع درمان های پزشکی تسلط کافی داشته باشند. بسیاری از بهیاران در زمینه ی تکنیک های جراحی اورژانسی به ویژه با توجه به عدم پیش بینی این جراحی ها  کاملا آموزش دیده اند. در عین حال اولین وظیفه ی یک بهیار ،دادن ثبات و کنترل علائم حیاتی بیمار به هنگام انتقال وی به بیمارستان است .

بهیاران و تکنسین های پزشکی اورژانس (EMTs) برای بیماران یا مجروحینی که در شرایط اورژانسی پزشکی قرار دارند مراقبت های لازم را اجرا می نمایند و غالبا مرگ و زندگی اکثر افراد به واکنش سریع و مراقبت صحیح آنها نیز وابسته است. . بهیاران وظیفه ی پاسخگویی به تماس های اضطراری، انجام خدمات پزشکی و انتقال بیماران جهت رساندن کمک های پزشکی را بر عهده دارند . آنها داخل و خارج از بیمارستان و در همه نوع شرایط آب و هوایی به وظایف خود عمل می کنند. کار بهیاران از لحاظ جسمی شدید است و می تواند گاهی اوقات برای فرد کاملا استرس زا باشد.در بسیاری از مواقع بهیار با شرایط مرگ و زندگی نیز مواجه می گردد و همه چیز بستگی به عملکرد و تصمیمات درست وی دارد.

بهیار کیست

بهیاران چه وظایفی را بر عهده دارند؟

  • پاسخ به تماس های ۱۱۵ جهت کمک های پزشکی اورژانسی از جمله سی پی آر یا همان احیاء قلب
  • بررسی وضعیت بیمار و تعیین دوره درمان
  • پیروی دقیق و صحیح از دستورالعمل هایی که در آموزش ها از پزشکانی که بر کارشان نظارت دارند دریافت کرده اند.
  • حفاظت از بیمار به هنگام حمل و نقل در آمبولانس
  • کمک به انتقال بیماران به بخش اورژانس یک مرکز بهداشتی درمانی و گزارش مشاهدات و درمان های خود  به کارکنان
  • تنظیم گزارشی از نگهداری بیمار و مستند سازی مراقبت های پزشکی که به بیمار ارائه شده است.
  • تجهیزات مورد استفاده را جایگزین کرده و پس از استفاده، دستگاه ها را بررسی و یا تمیز می کند.
  • اگر بیمار مبتلا به عارضه ای مسری باشد، ممکن است به بهیاران و تکنسین های پزشکی اورژانس از داخل آمبولانس نیز منتقل شود و وظیف ی بهیار است تا در این باره گزارشی را برای دیگر کارکنان تنظیم نماید.
  • به هنگام انتقال بیمار به بیمارستان معمولا یک تکنسین اورژانس و یا بهیار رانندگی آمبولانس را بر عهده گرفته و دیگری کنترل علائم حیاتی و دیگر مراقبت های لازم جهت حفظ جان و سلامتی بیمار را انجام می دهد. بعضی از آنها به عنوان خدمه ی پروازی هلیکوپتر به منظور انتقال بیماران و مجروحین به یک بیمارستان انجام وظیفه می کنند. برخی از بیماران جهت درمان آسیب دیدگی و یا بیماری خود ممکن است فقط نیاز به انتقال به یک بیمارستان و انجام درمان های تخصصی و مراقبت های طولانی مدت داشته باشند.

 

معمولا بهیاران نسبت به تکنسین های اورژانس مراقبت های پیش از رسیدن به بیمارستان و اقدامات مرتبط با آن را بر عهده می گیرند. همچنین می تواند داروهایی را به صورت خوراکی و یا وریدی برای بهبود وضعیت بیمار برای وی بکار برده و علاوه بر این الکتروکاردیوگرام ها (EKGs) را که برای نظارت بر عملکرد قلب استفاده می شود تفسیر کرده و همچنین دیگر مانیتورها و تجهیزات پیچیده را نیز بکار برد.

بهیاران باید بیماران را در شرایط اضطراری به ویژه افرادی که در موقعیت به خطر افتادن زندگی و یا اضطراب شدید روانی هستند حمایت عاطفی نمایند. آنها تقریبا همیشه در قالب تیم فعالیت می کنند و باید قادر باشند فعالیت های خود را با دیگران در موقعیت های استرس زا نیز هماهنگ کنند. بهیاران نیاز دارند تا به بیماران خود جهت تعیین میزان آسیب و یا بیماری با دقت تمام گوش فرا دهند. افرادی که شغل بهیاری را انتخاب می کنند باید در شرایط سلامت کامل جسمی باشند. شغل آنها ایجاب می کند که به کرات خم شده، بلند شوند و یا زانو بزنند. آنها نیاز به مهارتهای حل مسئله ی قوی و سریع دارند. بهیاران باید علائم بیماران را ارزیابی کرده، متد درمانی مناسب را انتخاب و آن را برای بیمار اجرا کند. آنها باید بتوانند به راحتی روش ها را به بیمار توضیح بدهند، دستورالعمل ها را به وی انتقال دهد و در کل بتواند اطلاعات را به درستی و سادگی به دیگران توضیح دهد.

 

محیط کاری بهیاران چه شرایطی را داراست؟

بهیاران داخل و خارج از بیمارستان و در همه نوع شرایط آب و هوایی به وظایف خود عمل می کنند. کار بهیاران از لحاظ جسمی شدید است و می تواند گاهی اوقات برای فرد کاملا استرس زا باشد.اکثر آنها در مناطق شهری مشغول به کار هستند و داوطلبان هم بیشتر در شهرهای کوچک و مناطق روستایی کار می کنند. این افراد داوطلب برای ادارات آتش نشانی، ارائه دهنده خدمات اورژانس پزشکی یا بیمارستان ها هستند و ممکن است در هر ماه فقط به چند تماس تلفنی پاسخ دهند.

 

صفحه اصلی سایت

منبع: https://www.sokanu.com/careers/paramedic/#what-does-a-paramedic-do

http://www.wisegeek.org/what-is-a-paramedic.htm

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.