انرژی

خلاصه:

وقتی انرژی‌ شما کاهش می یابد ، امکان دارد بطور ناخودآگاه بخواهید یک فنجان قهوه بنوشید یا مقداری آبنبات بخورید. از دست خودتان عصبانی نشوید چرا که بدن شما نیاز دارد فورا انرژی از دست رفته خود را مجددا بدست آورد. متأسفانه تأثیر هر کدام از این انتخاب‌ها کوتاه‌مدت بوده و زمانی‌که تاثیر خود را از دست بدهند، انرژی شما بیشتر از پیش، افت می کند.بهتر است که یک میان وعده سرشار از پروتئین، فیبر و ترکیبی از کربو‌هیدرات‌ها را …

 

 

با خوردن این غذاها بمب انرژی شوید!

وقتی انرژی‌ شما کاهش می یابد ، امکان دارد بطور ناخودآگاه بخواهید یک فنجان قهوه بنوشید یا مقداری آبنبات بخورید. از دست خودتان عصبانی نشوید چرا که بدن شما نیاز دارد فورا انرژی از دست رفته خود را مجددا بدست آورد. متأسفانه تأثیر هر کدام از این انتخاب‌ها کوتاه‌مدت بوده و زمانی‌که تاثیر خود را از دست بدهند، انرژی شما بیشتر از پیش، افت می کند.بهتر است که یک میان وعده سرشار از پروتئین، فیبر و ترکیبی از کربو‌هیدرات‌ها را مصرف کنید. در اینجا قصد داریم موادغذایی را به شما معرفی کنیم که با مصرف آنها بمب انرژی شوید و انرژی از دست رفته خود را بازیابید.

 

بادام: سرشار از منیزیم و ویتامین B

در واقع، بادام سوپراستار میان وعده‌ها بشمار می رود که سرشار از مواد مغذی مهمی همچون منیزیم و ویتامین B که به تبدیل غذا به انرژی کمک فراوانی می‌کنند.پژوهش ها نشان می‌دهد افرادی که کمبود منیزیم دارند در حین انجام تمرینات ورزشی سریعتر از دیگران خسته می‌شوند چون منیزیم نقش مهمی را در سوخت و ساز انرژی در بدن ایفا می کند. چنانچه میزان ویتامین B در بدن کم باشد شخص دچار خستگی و بدخلقی شده و تمرکز روی کار برای او دشوار می شود. مصرف پیوسته یک وعده حاوی حدود ۳۰ گرم بادام یا تقریبا ۲۳ عدد آجیل می‌تواند به بدن کمک کند تا انرژی کافی برای فعالیت‌های روزانه را تامین نماید.

 

ذرت بوداده:منبع انواع فیبر

کربوهیدرات‌های موجود در غلات‌ کامل آنها را تبدیل به یک میان وعده عالی کرده است. منظور از غلات‌ کامل همان غلات سبوس‌دار است. به دلیل وجود فیبر در این غلات، از افت قندخون که معمولا پس از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده یا ساده رخ می دهد ، جلوگیری می شود.در بین این خوراکی‌ها، ذرت بوداده انتخاب بهتری نسبت به سایر تنقلات ترد مثل چیپس است. از آنجا که دانه‌های ذرت جزء غلات‌کامل هستند کالری پایینی دارند البته تا زمانی‌که شما آنها را با کره یا نمک یا روغن صرف نکنید. همچنین ذرت بوداده به دلیل پر کردن حجم معده، می تواند فرد را برای زمان طولانی‌تری به نسبت چیپس یا بیسکویت‌های شور ،سیر نگه دارد. ذرت بوداده‌ی خوشمزه ای که با مایکروفر درست شده است را کنار بگذارید.ذرت‌ها را با سبزیجات و ادویه‌های مختلف( بدون استفاده از مایکروفر) بو‌ بدهید و سپس میل کنید. اجازه دهید بدن‌ شما لذت دریافت یک غذای سالم سرشار از فیبر را تجربه کند.

 

کره بادام زمینی: حاوی انواع چربی و پروتئین

اگر چه کالری موجود در کره‌ی بادام زمینی بالا است و با اطمینان نمی‌شود گفت که یک غذای سالم انرژی‌زا محسوب می شود ولی چربی موجود در این ماده غذایی جزء چربی‌های سالم شناخته می‌شود.پروتئین و فیبر کره بادام زمینی به از بین رفتن گرسنگی کمک کرده و البته سطح قندخون را ثابت نگه می‌دارد. پس به جای این که نان صبحانه‌ را با کره یا مربا‍‍ بخورید که هر دو بدون پروتئین هستند، چند برش نان همراه با هر کره‌ی طبیعی گرفته شده از دانه‌های مغذی را امتحان کنید که یک صبحانه خوب و عالی بشمار می‌ رود. تنها اطمینان حاصل کنید که از کره ای استفاده کنید که تولیدکننده آن ،موادقندی به آن اضافه نکرده باشد. به یاد داشته باشید که در روز فقط می‌توانید دو  قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی بخورید.

 

ماهی سالمون: سرشار از امگا۳

ماهی سالمون را با عنوان ” غذای مغز” می شناسند.این ماهی لذیذ، شهرت خود را از اسیدهای چرب امگا ۳ دریافت کرده است. مواد مغذی که به بهبود حافظه و کاهش افسردگی کمک می‌کند، سطح انرژی را بالا برده و خلق‌و‌خو را بهبود می‌بخشند. وجود چربی‌های سالم، از سالمون یک انتخاب هوشمندانه به عنوان غذایی مناسب برای قلب ساخته است. این ماده غذایی، فشارخون و کلسترول بد را کاهش داده و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ممانعت می نماید. پروتئین بالای موجود در ماهی سالمون،حس سیری به فرد داده و همین مورد،سالمون را به یکی از مناسب‌ترین غذاهای انرژی‌زا برای افرادی که در حال کم کردن وزن خود هستند، مبدل کرده است.

 

با بخش دوم مقاله همراه ما باشید.

 

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.