این روزها داشتن لبخند زیبا هم خرج دارد !

داشتن یک لبخند زیبا از نظر اجتماعی و عاطفی یک ضرورت می‌باشد ، دندانها و لبخند زیبا نقش عمده‌ای را در جذابیت صورت و اعتماد به نفس شخص دارد.

زیبا سازی لبخند یا ایجاد لبخند هالیوودی به فرایند زیبا سازی لبخند از طریق روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند ونیر، باندینگ، ایمپلنت و سفید کردن دندان گفته میشود.

هنگامی که میخواهید لبخندتان را زیباتر کنید، باید شکل صورت، رنگ پوست، رنگ مو، شکل، رنگ و موقعیت دندانها، بافت لثه و لبها را نیز در نظر داشته باشید. لبخند هر کسی متناسب با ویژگیهای فردی همان شخص باید زیبا سازی شود تا منحصر به فرد باشد.

ابتدا باید بدانید از چه ویژگی لبخند خود راضی نیستید و از چه جنبه هایی از لبخند خودتان رضایت دارید و نمخواهید تغییر کنند. فاکتورهایی که در ایجاد لبخند هالیوودی معمولا در نظر گرفته میشوند عبارتند از:

رنگ دندان: برای ایجاد رنگ طبیعی و سفید در دندانها، پر شدگی های نقره ای یا آمالگام را میتوان با ترمیم کامپوزیت همرنگ دندان تعویض کرد. سفید کردن دندان باعث از بین رفتن لکه ها و تغییر رنگ سطوح دندان میشود. همچنین میتوانید در درمانهای شامل ونیر پورسلین، روکش، بریج، باندینگ کامپوزیت و ایمپلنت، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

هنگامی که میخواهید رنگ دندانتان را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که تیرگی یا بدرنگی دندانها شما را پیرتر نشان میدهن و لبخند هالیوودی بدون دندانهای سفید و درخشان امکان پذیر نیست. دکتر علیرضا میرزایی برای سفید کردن دندانهای شما یا انتخاب ونیر به دقت رنگی را برمیگزیند که با رنگ دندانهای طبیعی دیگر، رنگ مو و صورت شما تناسب داشته باشد.

صاف و مرتب بودن دندانها: دندانهایی که کج و نامرتب هستند یا بین آنها فاصله وجود دارد، باید با درمان ارتودنسی صاف شوند.

جای خالی دندان: جای خالی یک یا چند دندان، زیبایی لبخند را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد. علاوه بر تاثیر منفی آن بر زیبایی، به تدریج دندانها به سمت فضای خالی حرکت کرده و بهم ریخته میشوند و خطر پوسیدگی دندان افزایش می یابد. همچنین تحلیل و پسروی لثه و استخوان نیز از پیامدهای آن است. جای خالی دندان را حتما باید با ایمپلنت، بریج و یا دندان مصنوعی پر کنید.

هارمونی و توازن: لب پریدگی، نامساوی بودن و کج بودن دندانها زیبایی لبخند را از بین میبرد. لبخند لثه ای نیز یکی از فاکتورهایی است که باید در عمل لبخند هالیوودی از طریق کانتورینگ لثه (افزایش طول تاج) اصلاح شود.

جوان شدن لب و دهان: چهره لاغر و پیر و فرو رفته را با برخی از روشهای دندانپزشکی زیبایی از جمله جراحی فک و صورت میتوان اصلاح نمود. دکتر علیرضا میرزایی به دقت وضعیت شما را ارزیابی میکند و برنامه درمانی برای زیبا سازی لبخند شما ارائه میدهد. این برنامه درمانی ممکن است شامل چند عمل ترمیمی زیبایی و عملکردی باشد از جمله سفید کردن دندان، باندینگ کامپوزیت، روکش، ارتودنسی، جراحی فک و صورت و افزایش طول تاج دندان.

مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید

دیدگاه ها غیرفعال است