ایمپلنت

ایمپلنت دندانی

ایمپلنت

علیرغم پیشرفت در مراقبت از دندان ها، میلیون ها انسان از ریزش دندان رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب به دندان ها  است. به مدت طولانی تنها گزینه درمانی در دسترس افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، دندان های مصنوعی و پروتزهای دندان بودند. اما امروز، ایمپلنت های دندانی در دسترس هستند.

 

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی ریشه های جایگزین دندان هستند. ایمپلنت ها یک پایه قوی برای دندان دائمی (ثابت) یا دندان جایگزین قابل برداشت ایجاد می کنند که با دندان های طبیعی شما مطابقت دارند.

 

مزایای ایمپلنت های دندانی چیست؟

  • بهبود ظاهر : ایمپلنت های دندانی شباهت و احساسی شبیه دندان های خودتان دارند. و چون طوری طراحی شده اند که به استخوان متصل شوند، دائمی هستند.
  • بهبود گفتار : با دندان مصنوعی که مطابقت ضعیفی دارد، دندان ها می توانند درون دهان لغزش کنند و باعث می شوند که شما کلمات را زیر لب یا به صورت نیمه تمام ادا کنید. ایمپلنت به شما اجازه می دهد بدون نگرانی از لغزش دندان ها صحبت کنید.
  • بهبود راحتی : از آنجا که آنها بخشی از شما می شوند، سختی پروتزهای متحرک را ندارند.
  • خوردن راحت تر : پروتزهای کشویی می تواند مشکل جویدن را ایجاد کنند. ایمپلنت های دندانی مانند دندان هایتان عمل می کنند و به شما اجازه می دهند غذاهای مورد علاقه خود را با اعتماد به نفس و بدون درد بخورید.
  • افزایش اعتماد به نفس : ایمپلنت می توانند لبخندتان را به شما بازگردانند و کمک می کنند احساس بهتری مورد خودتان داشته باشید.
  • بهبود بهداشت دهان و دندان : ایمپلنت ها نیازی به کاهش دندان های دیگر ، به عنوان یک پل پشتیبان ندارند. از آنجا که دندان های مجاور برای نگهداشتن ایمپلنت اصلاح نشده اند، بیشتر دندان هایتان دست نخورده باقی می ماند که سلامتی درازمدت دهان و دندانتان را بهبود می بخشد. ایمپلنت های فردی امکان دسترسی به بین دندان ها را آسان تر می کند، در نتیجه بهداشت دهان بهبود می یابد.
  • طول عمر : بسیار با دوام هستند و سال ها باقی خواهند ماند. با مراقبت خوب، بسیاری از ایمپلنتها تا آخر عمر دوام می آورند.
  • راحتی : پروتزهای متحرک فقط این خاصیت را دارا هستند؛
  • قابلیت جابجایی : ناراحتی های ناخوشایند برداشتن پروتزهای دندانی و همچنین نیاز به چسب های کثیف برای نگهداری آنها در  محل را بر طرف می کند.

 

ایمپلنت ها تا چه اندازه موفق هستند؟

میزان موفقیت در ایمپلنت متغیر است، بستگی به جایی که در فک وجود دارد، ایمپلنت ها قرار می گیرند، اما به طور کلی، ایمپلنت های دندانی دارای میزان موفقیت تا ۹۸٪ می باشند. ایمپلنت با مراقبت مناسب می تواند یک عمر دوام بیاورد.

 

آیا هرکسی می تواند ایمپلنت دندان دریافت کند؟

در اغلب موارد، هر کسی که به اندازه کافی سالم باشد تا بتواند متحمل روال خارج کردن دندان ها یا جراحی دهان شود، می تواند برای ایمپلنت دندانی در نظر گرفته شود. بیماران باید لثه سالم و استخوان کافی داشته باشند تا ایمپلنت را نگه دارند. آنها همچنین باید به بهداشت دهان و دندان مصنوعی متعهد باشند. سیگاری هایی شدید، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده مانند دیابت یا بیماری های قلبی رنج می برندیا بیماران دارای پرتودرمانی به ناحیه سر یا گردن باید به طور فردی ارزیابی شوند. اگر به ایمپلنت فکر می کنید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا نه.

 

آیا بیمه هزینه ایمپلنت های دندانی را پوشش می دهد؟

به طور کلی، ایمپلنت های دندانی در این زمان تحت پوشش بیمه های دندانپزشکی نیستند. پوشش زیر نظر برنامه پزشکی شما شاید ممکن باشد،که بستگی به برنامه بیمه و یا علت از دست رفتن دندان دارد.

 

دریافت ایمپلنت دندانی شامل چه مراحلی است؟

اولین گام ، ایجاد یک طرح درمان فردی است. این برنامه نیازهای خاص شما را برآورده می کند و توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده و با تجربه در جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی تهیه شده است. این روش تیمی مراقبت هماهنگ بر اساس انتخاب ایمپلنتی که برای شما بهترین است را فراهم می کند.

در مرحله بعد، ایمپلنت ریشه دندان، که یک رابط کوچک  یا post از تیتانیوم است، درون حفره استخوان دندان حذف شده قرار می گیرد. همانطور که فک بهبود می یابد، در اطراف رابط فلزی کاشته شده رشد می کند و آن را به صورت محکم در فک قرار می دهد. فرایند بهبودی می تواند از ۶ تا ۱۲ هفته طول بکشد.

هنگامی که ایمپلنت به فک متصل شد، یک رابط کوچک اتصال به نام abutment به رابط متصل می شود تا دندان جدید را محکم نگه دارد. برای ساخت دندان های جدید دندانپزشکتان از روی دندانهایتان قالب برمی دارد و یک مدل از گاز شما (که تمام دندانها، نوع آنها و نوع چینشان را ترسیم می کند) ایجاد می کند. دندان ها یا دندان جدید مبتنی بر این مدل است. دندان جایگزین، به نام تاج، سپس به abutment  متصل می شود.

به جای یک یا چند تاج تکی، برخی از بیماران ممکن است دارای اتصال هایی باشند که روی ایمپلنت قرار می گیرند که پروتز متحرک را حفظ و پشتیبانی می کنند.

دندانپزشک شما همچنین رنگ دندان های جدید را با دندان های طبیعیتان مطابقت می دهد. از آنجا که ایمپلنت درون استخوان محافظت می شود، دندان های جایگزین شباهت، احساس و عملکرد مشابه دندان های طبیعی شما را دارند.

 

ایمپلنت دندان چقدر درد دارد؟

اکثر افرادی که ایمپلنت دندان کرده اند می گویند سختی بسیار کمی در این روش وجود دارد. در طول این روش بیهوشی موضعی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و اکثر بیماران می گویند که ایمپلنت درد کمتری نسبت به کشیدن دندان دارد.

پس از ایمپلنت ، درد شدید می تواند با داروهای ضد درد مانند تیلنول یا ماتین درمان شود.

 

چگونگی مراقبت از ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندان نیاز به مراقبت های مشابه دندان های واقعی، از جمله مسواک زدن، نخ دندان، شستشو با دهانشویه ضد باکتری و بررسی های منظم دندان دارند.

 

صفحه اصلی سایت 

مشاهده دوره های گروه دندانپزشکی

 

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.