ایبوپروفن

ایبوپروفن و مواد غذایی جایگزین آن ؟!

ایبوپروفن

خلاصه:

از ایبوپروفن جهت پایین آوردن تب، تسکین درد و التهاب که در اثر اختلالاتی همانند سردرد، درد قاعدگی، ورم مفاصل و جراحت‌ های جزئی به وجود آمده استفاده می گردد. چندین مورد جایگزین های طبیعی برای ایبوپروفن وجود دارد. به جای این‌که قرص ایبوپروفن مصرف کنید و متحمل عوارض جانبی مختلف آن شوید، بعضی از جایگزین ‌های گفته شده در این مقاله را امتحان کنید. زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی فوق‌العاده عالی خود قادر است تا درد و التهابی را که باعث ناراحتی شما …

داروی ایبوپروفن از دسته ی  داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی موجود در بازار است و میتوان بدون نسخه و به راحتی آن را از داروخانه ها تهیه کرد. در واقع این دارو بدون نسخه هم نیز به افراد ارائه می گردد. از ایبوپروفن جهت پایین آوردن تب، تسکین درد و التهاب که در اثر اختلالاتی همانند سردرد، درد قاعدگی، ورم مفاصل و جراحت‌ های جزئی به وجود آمده استفاده می گردد.

اگر چه داروی ایبوپروفن به عنوان تب‌ بر، ضد درد و ضد التهاب بسیار موثر واقع می شود اما عوارض جانبی ناخواسته‌ای هم برای فرد به دنبال دارد. از جمله ی این عوارض عبارتند از سرگیجه، تهوع، استفراغ، ناراحتی معده، نفخ، اسهال، یبوست، استرس، کهیر یا خارشهای کم پوستی و زنگ زدن گوش. مصرف این دارو برای بانوان باردار که در سه ماهه‌ ی آخر حاملگی هستند و کودکان زیر دو سال مگر به تجویز پزشک مطلقا ممنوع است.بهتر است از مصرف خودسرانه ی هر دارویی جدا پرهیز شود تا با عوارض ناخواسته ی آن رو به رو نشویم.

شاید از عوارض جانبی که در بالا مطالعه کردید کمی ترسیده باشید اما گاهی واقعا نیاز است چیزی بخورید که درد یا التهابی که درحال‌حاضر با آن مواجه شده‌اید را آرام کنید! نگران نباشید! چندین مورد جایگزین های طبیعی برای ایبوپروفن وجود دارد. به جای این‌که قرص ایبوپروفن مصرف کنید و متحمل عوارض جانبی مختلف آن شوید، بعضی از جایگزین ‌های گفته شده در این مقاله را امتحان کنید. تاثیر مداوم این مواد غذایی طبیعی به اثبات رسیده است:

زردچوبه

این ادویه‌ی معروف به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی فوق‌العاده عالی خود قادر است تا درد و التهابی را که باعث ناراحتی شما  شده‌ است را بر طرف نماید. با افزودن چند قطره آب به پودر زردچوبه آن را به شکل خمیری در آورید و روی قسمت هایی از بدنتان که احساس درد می کنید قرار دهید. همچنین شما می‌توانید کپسول زردچوبه را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

زنجبیل

مصرف دم کرده ی زنجبیل علاوه بر مقابله با سوء هاضمه، برای مفاصل و ماهیچه‌های که دچار درد و التهاب شده اند بسیار مفید است.استفاده‌ی موضعی از زنجبیل تازه‌ی رنده شده، تاثیر مثبت و شگفت انگیزی بر آرتروز دارد.

شیرین بیان

بسیاری از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی و حتی داروخانه‌ها، شیرین‌بیان را به صورت کپسول به افراد عرضه می‌ نمایند. با وجود این‌که این گیاه در کاهش درد و التهاب بسیار موثر و کمک کننده است، برای افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا و زنان باردار به هیچ عنوان توصیه نمی گردد و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای فرد در پی داشته باشد.

پنجه‌گربه

این گیاه بومی امریکای جنوبی و مرکزی دارای خواص ضدالتهابی فوق العاده ای است و همین امر موجب گردیده مورد توجه بسیاری از متخصصین و پزشکان قرار گیرد. شما می‌توانید پنجه‌گربه را به صورت قرص یا به شکل چای در بسیاری از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی و یا در فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنید.

روغن ماهی

مصرف روغن ماهی به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی بالا برای افراد مبتلا به آرتریت بسیار موثر است. روغن ماهی یک مکمل غذایی دوست داشتنی است و شما می‌توانید کپسول آن را از سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی تهیه کنید. حتی می‌توانید در برنامه‌ی غذایی خود مقدار زیادی ماهی چرب مصرف کنید.

ریحان

میتوان تا زمانی که درد و التهاب شما التیام یابد و بهتر شود از یک فنجان چای ریحان به طور منظم استفاده کنید. همچنین، می‌توانید ترکیب برگ و ریشه‌ی ریحان را در قسمت های دردناک و ملتهب قرار دهید.

مخمر آب‌جو

مخمر آبجو  به دلیل مقابله با درد و التهاب ، به عنوان جایگزینی برای ایبوپروفن و دیگر از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی قابل استفاده است.از مخمر آبجو به عنوان یک داروی گیاهی برای رفع افسردگی و نوسانات خلقی نیز یاد می شود.

فلفل هندی

بسیاری از کرم‌هایی که برای تسکین درد مفاصل هستند،دارای فلفل هندی هستند چون این ادویه‌ی تند خواص ضددرد و ضدالتهابی قدرتمندی دارد. شما می‌توانید با حل کردن ¼ قاشق چایخوری فلفل هندی در یک لیوان آب گرم از خواص ضددرد آن بهره‌مند شوید. این محلول باید به آرامیو در طی روز مورد استفاده قرار گیرد.

جینسینگ آسیایی

ممکن است قبلا شنیده و یا جایی خوانده باشید که جینسینگ آسیایی به شدت برای مبارزه علیه استرس و خستگی ذهنی و جسمی موثر و کمک کننده است. آیا می‌دانستید که این گیاه دارویی محبوب، همیشه به عنوان راه‌حل کاملا طبیعی التهاب نیز مورد مصرف بسیاری از افراد و داروسازان قرار می گیرد.

کندر

کندر، گیاهی است هندی و با بهبود گردش خون در نواحی آسیب‌دیده، برای تسکین درد و رفع التهاب بسیار مفید است. شما می‌توانید قرص کندر را از اغلب فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی و یا  فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.