افسردگی لبخند چیست؟

افسردگی لبخند

خلاصه:

افسردگی همراه با لبخند یعنی: فردی که به نظر دیگران و یا اطرافیان خود شاد به نظر می رسد، در حالی که از لحاظ درونی با علائم افسردگی مبارزه می کند. ویژگی بارز لبخندهای این نوع افسردگی غم و اندوه می باشد. این لبخند و ظاهر فرد نوعی مکانیسم دفاعی محسوب می شود و تلاشی برای پنهان کردن احساسات واقعی آنهاست. شکست در یک رابطه، مشکلات کاری و نداشتن هدف مشخص برای زندگی برخی از دلایل ناراحتی و اندوه افراد می باشند. خودکشی می تواند یک تهدید جدی برای افراد مبتلا به افسردگی همراه با لبخند باشد. افرادی به علاوه ناراحتی به شکل یک احساس مداوم…

چند نفر در اطراف شما هستند که خوشحال به نظر می رسند، اما هر روز با افسردگی و اندوه مبارزه می کنند؟ آمارها نشان داده که حدود ۱۰ درصد مردم امریکا به افسردگی مبتلا هستند و بیشتر آنها از افسردگی دو قطبی و اسکیزوفرنی نیز رنج می برند.

همه ی افراد افسردگی را به صورت یک حالت مشخصی تجربه نمی کنند. بعضی افراد ممکن است حتی تشخیص ندهند و خودشان هم ندانند که مبتلا به این بیماری هستند، مخصوصا اگر زیاد مشغول کارهای روزمره خود باشند. شاید غیر ممکن به نظر برسد که کسی لبخند بزند و به کارهای روزمره خود برسد، اما به افسردگی دچار باشد!!!

در تحقیقات انجام شده عجیب ترین نتیجه در مورد افرادی به دست آمد که به افسردگی همراه با لبخند مبتلا بودند. خیلی از افراد حتی این اصطلاح به گوششان هم نخورده است. افسردگی همراه با لبخند یعنی: فردی که به نظر دیگران و یا اطرافیان خود شاد به نظر می رسد، در حالی که از لحاظ درونی با علائم افسردگی مبارزه می کند. افسردگی همراه با لبخند معمولا به صورت یک اختلال تشخیص داده نشده باقی می ماند. این افراد معمولا احساسات خود را نادیده می گیرند و ممکن است نسبت به افسردگی خودشان آگاهی نداشته باشند یا ترجیه می دهند این علائم را پنهان کنند تا فرد ضعیف تلقی نشوند.

ویژگی بارز لبخندهای این نوع افسردگی غم و اندوه می باشد. این لبخند و ظاهر فرد نوعی مکانیسم دفاعی محسوب می شود و تلاشی برای پنهان کردن احساسات واقعی آنهاست. شکست در یک رابطه، مشکلات کاری و نداشتن هدف مشخص برای زندگی برخی از دلایل ناراحتی و اندوه افراد می باشند. به علاوه ناراحتی به شکل یک احساس مداوم، احساس کلی در مورد اینکه چیزی درست نیست، ظاهر می شود.

دیگر نشانه های رایج مربوط به افسردگی شامل  احساس اضطراب، ترس، عصبانیت، خستگی حاد، تحریک پذیری شدید، ناامیدی و یاس. افرادی که مبتلا به این نوع افسردگی  هستند، ممکن است دچار اختلالات خواب، لذت نبردن از فعالیت های لذت بخش و از دست دادن میل جنسی شوند.

افسردگی لبخند

دیدگاه دیگر در مورد افسردگی با لبخند در واقع پوشیدن ماسک است. افرادی که مبتلا به این نوع افسردگی هستند، در جهان بیرون از خود هیچ یک از علائم را نشان نمی دهند. آنها اغلب یک شغل تمام وقت دارند، صاحب خانواده هستند، در ورزش شرکت می کنند و یک زندگی اجتماعی نسبتا فعالانه دارند. با ماسکی که به صورت زده اند همه چیز عالی به نظر می رسد اما در زیر ماسک از غم، ، عزت نفس پایین، بی خوابی و افکار خودکشی رنج می برند.

افسردگی لبخند

خودکشی می تواند یک تهدید جدی برای افراد مبتلا به افسردگی همراه با لبخند باشد. افرادی که مبتلا به افسردگی کلاسیک هستند، به خودکشی فکر می کنند اما انرژی عملی کردن تصمیم خود را ندارند. با این حال کسانی که مبتلا به افسردگی همراه با لبخند هستند، توانایی و انرژی برنامه ریزی و عملی کردن برنامه خود را دارا می باشند. به همین دلیل این نوع افسردگی بسیار خطرناک تر از نوع کلاسیک خود است.

افسردگی لبخند

منبع: لینک

افسردگی لبخند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.