چطور نگرانی در مورد همه چیز را کنار بگذاریم؟

چطور نگرانی در مورد همه چیز را کنار بگذاریم؟

چطور نگرانی در مورد همه چیز را کنار بگذاریم؟
چطور نگرانی در مورد همه چیز را کنار بگذاریم؟

خلاصه:

متاسفانه شاید نا امید کننده بنظر برسد اما باید گفت این که شما به طور کامل بتوانید افکار نگران کننده  را از خود دور کنید به هیچ عنوان امکان پذیر نیست چون اضطراب و نگرانی بخشی طبیعی و جدایی ناپذیر زندگی ماست. در حال حاضر، تعریف “همه چیز”  به این معناست که آیا شما در مورد طیف وسیعی از موضوعات نگران کننده مانند اتفاقات ناگهانی، امور مالی، رابطه خود با دیگران ، پدر و مادر، صلح جهانی .. نگران هستید وآیا این نگرانی ها با کار و یا زندگی خانوادگی شما تداخل پیدا کرده است؟ این افکار اختلال اضطراب نیست و …

آیا شما هم همیشه در مورد امور مالی،کاری و روابط خود نگران هستید؟در اینجا به توضیح تفاوت بین نگرانی “عادی” و اضطراب  و چگونگی تسلط بر اختلال و درگیری  اندیشه های استرسی برای همیشه، پرداخته می شود.

چگونه می توانم نگرانی را در مورد همه چیز متوقف کنم؟

متاسفانه شاید نا امید کننده بنظر برسد اما باید گفت این که شما به طور کامل بتوانید افکار نگران کننده  را از خود دور کنید به هیچ عنوان امکان پذیر نیست چون اضطراب و نگرانی بخشی طبیعی و جدایی ناپذیر زندگی ماست. در حال حاضر، تعریف “همه چیز”  به این معناست که آیا شما در مورد طیف وسیعی از موضوعات نگران کننده مانند اتفاقات ناگهانی، امور مالی، رابطه خود با دیگران ، پدر و مادر، صلح جهانی .. نگران هستید وآیا این نگرانی ها با کار و یا زندگی خانوادگی شما تداخل پیدا کرده است؟ این افکار اختلال اضطراب نیست و  در واقع میتوان نام نگرانی نیز بر آن نهاد.

راه هایی وجود دارد که میتوان از آنها برای کاهش میزان اضطراب کمک گرفت، به یاد داشته باشید که ورزش بسیار مفید است.  منظور از ورزش فقط قدم زدن تفریحی نیست، در حالت کلی نشان داده شده است ۳۰ دقیقه ورزش شدید برای چهار یا پنج بار در هفته، برای کاهش اضطراب و نگرانی بسیار موثر و مفید است. هر چند ممکن است این کار خیلی سخت بنظر برسد ولی ارزش آن را دارد که زمانی را برای سلامت  جسم و روان، سرمایه گذاری کرد.

همچنین، ۱۵ دقیقه در روز برای تعیین نگرانی های خود زمان بگذارید، فهرستی از مواردی که شب ها فکرتان به آنها مشغول می شود و در واقع اجازه نمی دهندکه بخوابید تهیه کنید .به این ترتیب، شما در این زمان خودتان را پیدا می کنید و در طول روز با فکر کردن به نگرانی ها خود را فرسوده نخواهید کرد و قادر خواهید بود افکار نگران کننده را برای آن دوره برنامه ریزی شده حفظ کنید .

یکی دیگر از روش هایی که بسیار توصیه می شود این است که به نگرانی های خود پاسخ ندهید و در برابر آنها عکس العملی از خود نشان ندهید. از خودتان بپرسید که آیا من می توانم تمام این نگرانی ها را حل کنم ؟ اگر پاسخ مثبت است، بدانید این افکار فقط ریشه در اضطراب و نگرانی دارند و از پاسخ به نگرانی ها جدا ممانعت کنید .با تشخیص نگرانی و اضطراب از یکدیگر ،به جای اینکه اجازه دهید آن ها شما را کنترل کنند شما می توانید آن ها را مدیریت کنید و روی آنها تسلط پیدا کنید.

اگر صحبت کردن با خودتان مثمر ثمر نبود و باعث رهایی شما از آنها نگردید سعی کنید این چرخه را با انجام کارهای فیزیکی و آرامش بخش شکسته و ذهنتان را منحرف کنید مانند گرفتن یک دوش آب گرم . همچنین می توانید تمرین تمرکز کنید مثل انجام مراقبه و مدیتیشن برای کاهش و بهبود خلق و خو . این متد به شما کمک می کند تا  به خودتان برای تشخیص افکار  بی اهمیت و بی ارزش آموزش دهید. برای این کار می توانید از یک برنامه یا آموزش صوتی کمک بگیرید ، و یا میتوان از یک گروه و یا مربی آموزش ببینید.  در واقع متوجه بودن و آگاهی، یک ابزار فوق العاده و شگفت انگیز برای مدیریت نگرانی های شما در دراز مدت است.

چطور نگرانی در مورد همه چیز را کنار بگذاریم؟

منبع : لینک

چطور نگرانی در مورد همه چیز را کنار بگذاریم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.