چگونه از افراد سالمند مراقبت کنیم؟

چگونه از افراد سالمند مراقبت کنیم؟

بخش اول این مقاله

با بخش دوم این مقاله همراه ما باشید.

۴.در مورد داروهایی که سالمند عزیزتان مصرف می کند با یک داروساز مشورت کنید. 

افراد مسن ممکن است داروهای مختلفی که توسط پزشکان متفاوت تجویز شده است را مصرف نمایند و با مشورت با یک داروساز میتوان تشخیص داد که بهتر است روزانه کدام داروها مصرف شده و کدام یک کنار گذاشته شوند. رابطه ای صمیمانه و دوستانه با آنها برقرار کرده و در مورد عوارض جانبی و تداخل مصرف داروهای مختلف با آنها صحبت کنید.

 

۵. در هنگام رانندگی به آنها کمک کنید.

ایده ی کنار گذاشتن رانندگی از سوی اطرافیان به یک سالمند موجب می گردد که آنها عصبانی و یا ناراحت شوند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که داشتن توانایی در رانندگی و همچنین انجام آن ، از مهترین مولفه های حفظ استقلال افراد سالخورده محسوب می شود و پذیرش این امر که آنها دیگر نمی توانند رانندگی کنند می تواند برایشان بسیار دشوار و ناراحت کننده باشد.

-گاهی اوقات کلاس هایی جهت آموزش رانندگان سالخورده ارائه می شود که ممکن است پیشنهادهای ویژه ای از جمله تخفیف های بیمه اتومبیل را نیز به همراه داشته باشد.

-ابزار و تجهیزاتی وجود دارد که به افراد سالخورده در رانندگی کمک می کند، از جمله وسیله ای کمکی به هنگام چرخاندن سویچ، مناسب برای افراد سالمندی که مچ دستشان دچار عارضه ی آرتروز است.

-اگر واقعا رانندگی عزیزان سالمند شما کاملا غیر ایمن و خطرناک است و آنها در برابر آن مقاومت می کنند بهتر است از یک پزشک جهت جلوگیری از رانندگی آنها کمک بگیرید.

-سعی کنید آنها را تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا تاکسی کنید تا بیشتر بتوانند در راستای حفظ احساس آزادی و استقلال قدم بردارند.

 

۶. در مورد امور مالی و بیمه با سالمندان عزیز خود صحبت کنید.

گاهی اوقات میتوان از مزایای بیمه جهت کاهش هزینه ی داروهای تجویزی و غیره بهره مند شد.

 

 

۷. افراد سالمند به طور خاص در معرض آزار و اذیت ها و برخی سوء استفاده ها قرار می گیرند،

بنابراین در مورد این موضوع با آنها صحبت کرده و یک سری اطلاعات را در اختیارشان قرار دهید و همواره سعی کنید آنها را از این خطرات مصون نگهدارید.حداقل یک بار در سال با مراجعه به برخی مراکز قانونی اطمینان حاصل کنید که کسی هویت آنها را ندزدیده باشد.

 

۸.در مورد مسائل قانونی با آنها تبادل نظر و صحبت نمایید.

بهتر است افراد سالخورده به افراد مورد اطمینان خود وکالتی قانونی داده تا در مواقع اضطرار و ناتوانی، آنها قانونا قادر به تصمیم گیری در زمینه های پزشکی و یا مالی باشند.

– اگر هنوز سالمند عزیز شما در این زمینه اقدامی نکرده است به او کمک کنید که این کار را انجام دهد.

 

 

۹.برای آنها در منزل غذا درست کنید و همراه با او آن وعده ی غذایی را میل نمایید.

بسیاری از سالخوردگان میل خود به صرف غذا را از دست می دهند و به ویژه اگر آنها افسرده باشند، این وضعیت برایشان بغرنج تر خواهد شد. پس تلاش کنید که وعده های غذایی را در کنار آنها باشید تا غذا خوردن برایشان لذت بخش شود.

 

 

۱۰.از یک پرستار برای مراقبت از سالمند عزیز خود کمک بگیرید.

پرستار می تواند کمک شایانی به حل مشکلات فیزیکی سالمند شما نماید و هر آنچه را که او بدان نیاز دارد برایش برآورده سازد ،در حقیقت وجود یک پرستار جهت مراقبت بیشتر از افراد سالخورده، بار مسئولیت افراد خانواده را سبکتر می کند. از طرفی پرستار با حضور در منزل خود سالمندان، موجب می گردد تا استقلال این افراد بیشتر حفظ شود.

– اگر آنها هنوز نیاز به پرستار را در خود احساس نمی کنند و بر این باورند که می توانند از عهده ی کارهای خود در خانه برآیند، شما می توانید در انجام امور مربوط به منزل به آنها کمک کنید مثلا منزلشان را تمیز و مرتب کنید، لباس هایشان را به خشکشویی ببرید و یا کارهای مربوط به باغبانی که انجام آن انرژی زیادی را از آنها می گیرد، انجام دهید.

 

۱۱.در صورت نیاز آنها را به خانه ی سالمندان منتقل کنید.

گاهی اوقات حضور پرستار جهت مراقبت از یک فرد سالخورده کافی نیست و آنها نیاز به مراقبت های بیشتر و تخصصی تری دارند .در این مواقع بهتر است آنها را به خانه ی سالمندان که امکانات بیشتری جهت مراقبت از سالمند شما را در اختیار دارد و می تواند خدمات تخصصی تری نسبت به خانه برای آنها ارائه نماید منتقل کنید.

-در مراکز مراقبت از سالمندان تمامی فعالیت ها سازماندهی شده و پرسنل تحت آموزش های پزشکی قرار گرفته اند تا مراقبت از این عزیزان به نحو احسن صورت بگیرد و سالمندان در آن مکان احساس امنیت و شادی کنند.

 

۱۲.از سالمندان عزیزتان در منزل خود آنها مراقبت کنید.

در واقع مراقبت از افراد سالخورده در منزل خودشان باعث می شود که احساس بهتری داشته باشند و در عین حال که این امکان برای شما فراهم شده است تا زمانی را با آنها بگذرانید و مراقب شرایط سلامتی آنها باشید و آن را کنترل نمایید، روابط خانوادگیتان نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد.

– غالبا سقوط سالمندان در خانه رخ می دهد، بنابراین باید منزل را برای آنها امن کنید تا از وقوع چنین اتفاقاتی ممانعت به عمل آید . بهتر است موانع و خطرات را از سر راهشان بردارید و با نصب نرده و میله جهت کمک گرفتن از آنها به هنگام راه رفتن در خانه و بهبود وضعیت نورپردازی ،میزان رخ دادن این اتفاق را به حداقل برسانید.

– مراقبت از افراد سالخورده در منزل به معنای کمک به آنها در حفظ بهداشت شخصی و سلامت بدنی این عزیزان است. باید آنها را در لباس پوشیدن یاری کنید، ناخن هایشان را کوتاه کنید ، به آنها کمک کنید تا حمام کنند و دندان هایشان را مسواک بزنند و دیگر موارد.

– سعی کنید بطور منظم ،سالانه یک بار یا بیشتر، سالمندان خود را چک آپ کامل کنید تا از سلامت عمومی آنها مطمئن شوید.

 

صفحه اصلی سایت

منبع: https://www.wikihow.com/Care-for-the-Elderly

چگونه از افراد سالمند مراقبت کنیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.