پوشش حاوی نقره در ترکیب با Safetac

 

پوشش حاوی نقره در ترکیب با Safetac-مرور اطلاعات علمی و بالینی

چکیده

آنتی بیوتیک هایی با پوشش های نقره، به تدریج در کنار آنتی بیوتیک های سیستمیک مورد استفاده قرار می گیرند تا درمان کمکی برای از بین بردن میکروب های موجود در زخم و یا خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد. برای کمک به بهبود زخم، از سمپلینگ هایی که از فن آوری سیلیکون نرم و امن در ترکیب با ( Safetac ) و مواد حاوی نقره هستند و توسط Mölnlycke Health Care (Gothenburg، Sweden) کشف شده است، استفاده شده است.

این محدوده شامل Mepilex Ag، Mepilex Border Ag و Mepilex Transfer Ag است. در روش MEDLINE (کتابخانه ملی پزشکی، Bethesda، ایالات متحده) و EMBASE (Elsevier BV، آمستردام، هلند) پایگاه داده های کتابشناسی مورد جستجو قرار گرفتند.  علاوه بر این، کتاب های انتزاعی و اسناد مربوط به کنفرانس های ملی و بین المللی به منظور شناسایی سخنرانی ها ( در رابطه با دهان و غیره …) بررسی شده است. نتایج آزمایشات نشان داد که پوشش فوم حاوی نقره در ترکیب با Safetac ، فعالیت سریع و پایدار در برابر تعدادی از پاتوژن های زخم ایجاد می کنند و سبب کاهش کشت سلول های بنیادی شده و از تشکیل بیوفیلم پیشگیری می کند.

در مطالعات بالینی متعدد، پوشش فوم نقره ای در ترکیب با Safetac به طور موثر برای درمان زخم زگیل مورد استفاده قرار گرفته و علائم عفونت موضعی را در هر زخم حاد (مانند جراحی، آسیب های تروماتیک و سوزش) و زخم های مزمن (مانند زخم های پا، زخم های فشاری )، زخم های پای دیابتی (DFU)، و زخم های سرطانی) را کاهش می دهد.

بر طبق مطالعات انجام شده، پوشش فوم حاوی نقره در ترکیب با Safetac به آسانی استفاده می شود، و محیطی مناسب برای بهبود زخم فراهم می کنند و سبب کاهش درد میشوند. در صورت استفاده بر روی زخم هایی که نیاز به درمان ضد میکروبی موضعی دارند، استفاده از آنها مقرون به صرفه است.

نتیجه

یافته های تحقیقات علمی و بالینی به وضوح نشان می دهد که مزایای استفاده از این روش برای درمان زخم های با فعالیت ضدمیکروبی به همراه روش های Ag Mepilex ، Ag Mepilex و Transfer Ag Mepilex  در ترکیب با Safetac بسیار ضروری است.

منبع : لینک

مترجم ومحقق : میترا کرمانیان

پوشش حاوی نقره در ترکیب با Safetac

پوشش حاوی نقره در ترکیب با Safetac : مرور اطلاعات علمی و بالینی

دیدگاه ها غیرفعال است