طب فشاری

 

طب فشاری در واقع یک متد درمان فیزیکی و آسیایی با ریشه هایی باستانی از طب چینی می باشد . این طب سنتی از قوانین پایه ی” چی ” استفاده می کند. این انرژی در بدن جریان یافته و خط هایی را که نصف النهار نامیده می شوند را دنبال می نمایند. این نصف النهار تنها در نقاط ویژه ای در دسترس است و موجب می گردد تا انرژی در آنها جریان پیدا کند.همانطور که می دانید این روش درمانی یک روش درمانی آسیایی مخصوص بدن است که بیش از ۵۰۰۰ سال پیش پدید آمد. این نوع طب بر قرار گیری انگشت ها و فشار دادن نقاط فشاری …

طب فشاری در واقع یک متد درمان فیزیکی و آسیایی با ریشه هایی باستانی از طب چینی می باشد . این طب سنتی از قوانین پایه ی” چی ” استفاده می کند. این انرژی در بدن جریان یافته و خط هایی را که نصف النهار نامیده می شوند را دنبال می نمایند. این نصف النهار تنها در نقاط ویژه ای در دسترس است و موجب می گردد تا انرژی در آنها جریان پیدا کند.

همانطور که می دانید طب فشاری یک روش درمانی آسیایی مخصوص بدن است که بیش از ۵۰۰۰ سال پیش پدید آمد. این نوع طب بر قرار گیری انگشت ها و فشار دادن نقاط فشاری در بدن وابسته است.

-این نقاط در اطراف کانال مهره ها موجود هستند و نصف النهار نامیده می شوند.تحریک این نقاط سبب التیام یافتن درد و افزایش جریان خون می شود.

-بعضی بر این باورند که این نوع طب و دیگر درمان های آسیایی موجب تصحیح عدم تعادل ها و بسته بودن جریان های انرژی لازم درون بدن می گردد.

 

کابرد طب فشاری

طب فشاری برای انواع بیماری ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. آزادکردن درد یکی از مهم ترین کاربردهای آن بشمار می رود همچون سر درد ، درد گردن و پشت درد .بعضی از  این متد درمانی جهت درمان حالت تهوع و استفراغ ، خستگی ، استرس های ذهنی و جسمی ، کاهش وزن و حتی اعتیاد نیز استفاده می کنند. طب فشاری موجب آرامسازی عمیق و کاهش فشار ماهیچه ها می شود.

-بسیاری از پزشکان  و طرفداران بهداشت همگانی بر این باورند که این روش درمانی، تاثیرات فوق العاده ای بر بدن دارد.   مرکزی برای درمان های شرق -غرب تاسیس شده که علوم پایه  ی این طب  در آن مورد مطالعه قرار می گیرد.آنها تلاش می کنند که توضیح و کاربردهای موفق این تکنیک را یافته و در اختیار مردم قرار دهند.

-برای دریافت مدرک این طب ،فرد باید وارد یک برنامه ی فشرده درمدارس طب فشاری شده. آنها همچنین می توانند از برنامه های ماساژ درمانی نیز بهره مند شوند. این برنامه ها شامل مطالعه ی آناتومی و مجموعه قواعد تئوری طب چینی است.این برنامه نیازبه ۵۰۰ ساعت حضور در مدرسه جهت آموزش دارد.

 

زمانی را به طب فشاری اختصاص دهید.

اگر تمایل به استفاده از طب فشاری را دارید ، در طول زمان نیازمند تکرار گام های آن خواهید بود .این تکنیک ها تاثیر زیادی بر بدن دارد.هر گاه شما این نقاط را فشار می دهید بدنتان متعادل خواهد شد.

-بعضی تصور می کند ممکن است با استفاده از  این نوع طب به سرعت به نتیجه ی دلخواه برسند، برخی دیگر نیازمند درمان های مختلفی هستند .هرچند آزاد سازی درد ممکن است به سرعت انجام شود اما درد میتواند دوباره برگردد. البته این امر کاملا طبیعی است.این روش یک درمان قطعی و فوری نیست و در واقع تکنیکی جهت کمک به آزادسازی درد به وسیله کاهش انسداد و برگرداندن بدن به حالت تعادل خود است.

-شما می توانید به تعداد دفعات دلخواه از طب فشاری استفاده کنید.چند بار در روز یا چند بار در یک ساعت.اگر مکررا یک نقطه را فشار دهید ممکن است درد در آن نقطه شروع به بهبودی نماید.

-اکثر مردم استفاده از این متد درمانی را در هر روز توصیه می کنند. اگر انجام آن برایتان مقدور نیست ،حداقل ۲تا ۳ بار در هفته از آن بهره ببرید.

 

صفحه اصلی سایت

منبع: لینک

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.