میزان حقوق دستیار دندانپزشک

میزان حقوق دستیار دندانپزشک

میزان حقوق دستیار دندانپزشک
میزان حقوق دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشکی به شخصی اطلاق می شود که در کنار دندانپزشک به خدمت رسانی می پردازد ، تمامی تجهیزات مورد نیاز دندانپزشک را فراهم می کند و در کل از بسیاری از خطاهای دندانپزشکی که ممکن است به دلیل کار زیاد دندان پزشک باشد جلوگیری می کند.  میزان حقوق دستیار دندانپزشک بسته فعالیت های شغلی این شخص ممکن است متغیر باشد.

میزان حقوق دستیار دندانپزشک

وظایف عمده ای که یک دستیار دندانپزشک در یک مجموعه دندانپزشکی عهده دار می شود شامل برنامه ریزی برای قرار های ملاقات و وقت دهی به بیماران ، عکس برداری با اشعه ایکس ، مراقبت از بیماران ، گرفتن اطلاعات ضروری بیمار از جمله فشار خون ، بیماری خاص و … ،آماده سازی وسایل مورد نیاز دندانپزشک ، استریل کردن همه وسایل و تجهیزات قبل و بعد از انجام کارهای دندانپزشکی ، آماده سازی قالب ها ، یونیت دندانپزشکی ، مواد دندانپزشکی و … است که این فعالیت ها همگی در مطب دندانپزشک انجام می شود. قابل ذکر است که وظایف دستیار دندانپزشک و میزان حقوق دستیار دندانپزشک بر اساس مقررات دولتی تعیین می شود.

میزان حقوق دستیار دندانپزشک

برای شروع کار در برخی مراکز دندانپزشکی و یا استخدام شدن به عنوان دستیار دندانپزشک نیاز به مدرک دستیار دندانپزشکی است که این آموزش در مراکز آموزشی خاصی در کشور برگزار می شود. یکی از مراکز برجسته برگزار کننده دوره آموزش دستیار دندانپزشک جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی دانشگاه تهران می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی دانشگاه تهران تماس حاصل نمایید.

 

بازار کار دستیار دندانپزشکی

شاید بتوان گفت که موقعیت های شغلی دستیار دندانپزشکی در ایران بسیار خوب است. هر دندانپزشکی به دو دستیار دندانپزشک نیاز دارد و از آنجایی که ظرفیت شغل دندانپزشکی در ایران بالاست به طبع با افزایش دندانپزشکان موقعیت های شغلی برای شغل دستیار دندانپزشکی هم افزایش پیدا می کند. البته قابل ذکر است که هر چقدر توانایی ها و سابقه شغلی این افراد بالاتر باشد می توانند موقعیت شغلی بهتری برای خود فراهم نمایند.

میزان حقوق دستیار دندانپزشک

میزان حقوق دستیار دندانپزشکی

با افزایش موقعیت های شغلی برای دستیار دندانپزشک ، این شغل که تا حدودی تخصصی محسوب می شود و
نیاز به آموزش و تجربه کافی دار نیز توانسته جایگاه ویژه خود را به دست آورد.
میزان حقوق و در آمد این افراد با توجه به تجربه ، کیفیت کار ، ساعات کاری  و …
با حقوق پایه وزارت کار شروع می شود و ممکن است با توجه به سلیقه دندانپزشک مسئول افزایش نیز داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که وظایف و میزان حقوق دستیار دندانپزشک
در کشور های مختلف متفاوت است که
بالاترین حقوق در این زمینه متعلق به کشور کانادا می باشد.

میزان حقوق دستیار دندانپزشک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.