لوازم ضروری کمک های اولیه چیست?

پنس

پنس شی ضروری و اساسی در تمام جعبه های  کمک های اولیه است به ویژه اگر به پیاده روی و فعالیت در فضای باز علاقه مند باشید. سریع ترین روش برای برداشتن تراشه ها و یا تیغ های کوچک از روی پوست ، استفاده از پنس می باشد. قبل از استفاده از پنس آن را به طور کامل ضدعفونی کنید.

کرم هیدروکورتیزون

کرم هیدروکورتیزون یک درصد، برای خارش های ناشی از نیش حشرات بسیار تاثیرگذار است. این پماد نوعی کرم موضعی استروئیدی است و موجب کاهش خارش و التهاب می گردد.

ضد عفونی کننده ی دست و دستکش

اگر شما یا یکی از دوستانتان زخمی شد، اولین اقدامی که انجام خواهید داد ، درمان زخم با دست های آلوده است. در این شرایط اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید بهتر است از ژل های الکلی و یا دستمال مرطوب استفاده کنید. علاوه بر این کار می توانید دستکش های لاتکس و یا غیر لاتکس بپوشید و پس از درمان زخم آنها را دور انداخته و دست های خود را ضدعفونی نمایید.

داروهای مسکن و یا ضد درد

جعبه ی کمک های اولیه بدون ضد درد و یا مسکن ها و یا داروهایی که تب راپایین بیاورند ، کامل نیستند. از جمله ی این مسکن ها میتوان به آسپیرین، استامینوفن، ایبوپروفنو ضد دردهای دیگر نیز اشاره نمود. آسپرین به دلیل خطر سندروم ری به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

گاز استریل و نوار

از گاز استریل و نوار میتوانید برای اعمال فشار به زخم ها و خراش های سطحی به منظور کاهش خونریزی استفاده نمود. علاوه بر این میتوان آن را برای پوششی روی زخم ها و محافظت به کار برد . باندها می توانند با اندازه های مختلف برای بریدگی ها و خراش های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند.

دستمال مرطوب یا راه حلی برای پاکسازی زخم

قبل از پانسمان زخم، بهتر است آن را تمیز کنید. جهت تمیز کردن این زخم ها اگر آب در دسترس ندارید میتوانید از یک دستمال مرطوب ضدعفونی کننده  و یا اسپری هایی که برای این کار تعبیه شدند استفاده نمایید.آب مقطر و یا آب نمک مانند محلول لنزهای چشمی برای شستشوی آسیب های چشمی بسیار مفید است و روی زخم های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

پماد آنتی بیوتیک

کرم یا پماد آنتی بیوتیک دارای چندین کاربرد مهم و کلیدی می باشد. این پماد می تواند از عفونت زخم های کوچک پیشگیری نماید و با مرطوب نگهداشتن آن قسمت به بهبودی سریع آن کمک کند.

داروهای ضد آلرژی

آنتی هیستامین ها این دارو می تواند در مقابل بیماری هایی مانند آنافیلاکسی – آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک شدید و مرگ آور است که عواملی مانند غذا و یا نیش حشرات پدیدآورنده ی آن هستند.

جعبه ی کمک های اولیه خود را تهیه کنید.

هنگامی که لوازم مربوط و مورد نیاز جعبه ی کمک های اولیه خود را جمع آوری کردید باید سعی کنید آنها را تمیز و خشک نگه دارید. برای این جعبه ، کیف یا وسیله ی خاصی نیاز نیست. شما میتوانید از یک کیف آرایش مقاوم در برابر آب به عنوان جعبه ی کمک های اولیه بهره بگیرید. حتی یک جعبه ابزار و یا یک بسته ی مقاوم هم میتواند جایگزین آن گردد.

صفحه اصلی سایت 

مشاهده دوره های مهارتی

منبع : لینک


لوازم ضروری کمک های اولیه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.