طب سوزنی و ارتباط آن با زیبایی

طب سوزنی و ارتباط آن با زیبایی

طب سوزنی و ارتباط آن با زیبایی

طب سوزنی تاثیرات فوق العاده ای بر پوست و تناسب اندام می گذارد که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

لطافت پوست

در طب سوزنی با تحریک دستگاه عصبی ،واکنش ناحیه‌ ای جهت بهبود گردش خون و ساخت کلاژن صورت می پذیرد. فواید دیگر طب سوزنی برای زیبایی ،کمک به سفت شدن پوست، کاهش خطوط و چین و چروک‌ های صورت، رفع پف چشم ها و همچنین قسمت های تیره زیر چشم، درمان جوش های پوستی، روشن تر شدن پوست، کوچک شدن منافذ روی پوست، درخشان شدن چشم‌ها و رفع افتادگی پلک ‌ها، افزایش جریان خون زیر پوست، بالا رفتن تولید کلاژن و غلبه بر ریزش موی سر  ناشی از تغییرات هورمونی را میتوان نام برد.

کمک به حفظ تناسب اندام

طب سوزنی نیز برای کاهش وزن استفاده می گردد و نتایج قابل توجهی در بردارد. طب سوزنی، به عنوان مثال، می‌تواند بر تالاموس و هیپوتالاموس تاثیر گذاشته و این قسمت ها در مغز در تنظیم احساس گرسنگی، تشنگی، ضربان قلب، تنظیم ساعات خواب، تمایلات جنسی، دستگاه گوارشی و همچنین کنترل تعادل مایعات بدن نقش بسزایی را ایفا می کند. این بخش‌ها با تحریک با سوزن، میل به صرف مواد غذایی را می‌تواند تحت کنترل خود درآورد.

بر طبق توضیحات متخصصان طب سوزنی، افرادی که معمولا در یک وعده‌ ی غذایی دو بشقاب غذا می‌خورند، ، ممکن است با تحریک این بخش‌ها یکی از این بشقاب‌ها را در هر وعده کاهش دهد و این در حالی است ‌که اگر این اشخاص بخواهند بدون استفاده از طب سوزنی غذای مصرفی‌ خود را به نصف برسانند حتما بیمار خواهند شد. اگر به صورت موثر و متناوب از طب سوزنی استفاده نمایید، چربی‌های  بازو، ران‌، و شکم ، کم کم کاهش خواهند یافت.

کاستن از سرعت پروسه ی پیری

طب سوزنی کاربردهای فراوانی برای زیبایی و جوانی انسان را داراست. یکی از آنها ،‌ با پروسه ی پیری از طریق کمک به کاهش لکه‌ها و چین و چروک‌های صورت و همچنین رفع افتادگی پلک‌ها به مبارزه می پردازد. به این متد درمانی نیز طب سوزنی آرایشی هم می‌گویند. تاثیرگذاری طب سوزنی در صنعت زیبایی کاملا از لحاظ علمی به اثبات نرسیده  و نیازمند بررسی‌های بیش‌تر از سوی محققان می باشد.

حفظ سلامت پوست

از فواید طب سوزنی بر روی صورت کمک به حفظ سلامت پوست به ویژه پوست صورت است. انرژی‌ های مثبتی که از طریق طب سوزنی وارد پوست می‌شوند قادر خواهند بود وضعیت سلامت آن را بهبود دهند. علاوه بر این طب سوزنی موجب می گردد تا  عملکرد منافذ پوست در جذب تمامی مواد مغذی و ویتامین‌های لازم برای سلامتی پوست بهبود یابد.

درمان و پیشگیری از آکنه و جوش

طب سوزنی می تواند از بروز مجدد آکنه پیشگیری و یا آن را کاملا رفع نماید. بسیاری از کلینیک‌های طب سوزنی قادرند با بکار بردن تکنیک ‌های طب سوزنی در صورت، آکنه‌ها را درمان و از بروز آن‌ها پیشگیری به عمل آورند. با این عمل موجب می گردد تا اعتماد به نفس‌ افزایش یافته و صورت‌ افراد جذاب‌ و زیباتر گردد.

طول مدت درمان با طب سوزنی

طب سوزنی در واقع فرایند درمانی است که به انجام کامل یک پروسه یا گذشت زمان نیاز دارد. طول مدت مورد نیاز برای اثربخشی درمان با طب سوزنی، اصولا به شدت بیماری افراد بستگی داشته و با یکدیگر متفاوت است.

درمان با متد طب سوزنی معمولا دو بار در هفته و طی دوازده جلسه انجام می‌شود. اگر تمایل دارید که بهترین نتایج عایدشان شود ، باید به تمامی انواع روش ‌های درمانی توصیه شده توسط متخصص طب سوزنی عمل نمایید.

درمان با طب سوزنی برای آن دسته از افرادی بسیار مناسب است که راه‌ های درمانی طبیعی را برای درمان بیماری‌های‌ خود ترجیح می‌دهند. کلینیک‌های طب سوزنی فراوانی در سطح شهر وجود دارند. پیش از مراجعه به هر یک از این کلینیک‌ها، اکیدا توصیه می‌شود سابقه‌ی کار آنها را به خوبی بررسی کرده، و از درستی روش‌ها و مهارت متخصصین آن کلینیک، اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید. همچنین، حتما از جواز فعالیت و تمیزی کلینیک مطمئن شوید. علاوه بر این باید از استریل شدن و ضمانت‌دار بودن سوزن‌های مصرفی هم کاملا اطمینان حاصل نمایید.

عوارض جانبی طب سوزنی

با استفاده از طب سوزنی میتوان  به تسکین دردهای ناشی از مشکلات مزمن سلامتی از جمله کمر درد، گردن درد، افسردگی، بی خوابی، آرتروز یا زانو درد، اختلالات مفصلی، دردهای عصبی و شانه درد کمک نمود. همچنین طب سوزنی برای کمک به درمان یا کنترل سایر بیماری ‌های مزمن از قبیل سرطان، اسکیزوفرنی، سر دردهای میگرنی، کلسیفیکاسیون مفاصل نیز به کار می‌رود. همچنین برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای کنترل اعتیاد به کوکائین یا سیگار از طب سوزنی نیز بهره مند شوند.

طب سوزنی هم مانند سایر روش های درمانی پزشکی، به طور بالقوه ای در برگیرنده ی برخی از عوارض جانبی ویژه ای می باشند. بسیاری از افراد از عوارض جانبی طب سوزنی آگاه نیستند.

از جمله ی این عوارض جانبی عبارتند از:

۱) اغلب افراد پس از انجام طب سوزنی احساس پر انرژی بودن و سرحالی می‌کنند ولی برخی از افراد تجربه‌ی متفاوتی دارند. طب سوزنی در بعضی ها موجب ایجاد خستگی شدید می‌ شود که پس از کمی استراحت و خوابیدن این احساس خستگی در فرد از بین می رود.

۲) بعد از خارج کردن سوزن ‌ها از پوست ممکن است فرد کمی احساس درد و ناراحتی نماید و یا علائم بیماری در بعضی از بخش‌ های بدن، تا چند روز پس از انجام طب سوزنی نیز احساس شده و ادامه دار شود. به طور معمول،‌ درد در بدن تا ۲۴ ساعت پس از انجام طب سوزنی باقی می‌ماند. همچنین ممکن است این دردها تا چندین روز هم طول بکشد.

۳) یکی دیگر از عوارض جانبی طب سوزنی میتوان به عفونت در محل ورود سوزن‌ها نیز اشاره نمود. این مشکل می‌تواند به خاطر استفاده از سوزن‌های غیر استریل و یا مستعمل باشد. در بدترین شرایط در صورت عدم درمان این عفونت ها ‌ممکن است منجر به بروز هپاتیت گردد.

۴) یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی طب سوزنی ،کبودی که از فرو رفتن سوزن در پوست حاصل شده است که تنها به یک جلسه نیز محدود نمی‌شود. این مشکل ممکن است به بروز هماتوم یا ایجاد ورم ‌هایی که مملو از خون هستند منتهی گردد.

۵) به هنگام انجام طب سوزنی، به ندرت امکان دارد سوزن‌ها وارد اندام‌های داخلی بدن، به ویژه قلب یا ریه‌ها، شده و به آنها آسیب وارد نماید.این عارضه بسیار نادر است و با انتخاب کلینیک معتبر با متخصصین ماهر میتوان این نگرانی را به حداقل رساند.

چگونه عوارض جانبی طب سوزنی را به حداقل برسانیم؟

زمانی که تصمیم می گیرید از طب سوزنی استفاده کنید، در ابتدا باید از مهارت و تخصص کافی شخص انجام دهنده‌ی طب سوزنی کاملا اطمینان حاصل نمایید. این فرد  باید با تجربه یا دست‌کم آموزش دیده باشد. در غیر این صورت، احتمال بروز خطراتی نظیر وخیم شدن بیماری به دلیل انتخاب اشتباه محل فرو کردن سوزن یا آسیب زدن به اندام‌های داخلی ناشی از فرو بردن عمیق سوزن در بدن افزایش می یابد.

دومین فاکتور مهم در انتخاب کلینیک طب سوزنی، رعایت مسائل بهداشتی به ویژه استفاده از سوزن ‌های بهداشتی می باشد. کاملا مطمئن شوید در کلینیکی که مدنظر شماست تنها سوزن‌ های استریل شده و یک بار مصرف به کار می رود.در غیر این صورت، به دلیل کوتاهی شخص انجام دهنده‌ی طب سوزنی و استفاده از سوزن‌های آلوده احتمال بروز عفونت ‌هایی مانند هپاتیت بالا می رود.

و در آخر، پیش از اقدام به انجام طب سوزنی برای درمان بیماری‌ خود، حتما با پزشک معالج مشورت کنید. فراموش نکنید که برای این کار  از یک متخصص مجاز و کلینیکی با امکانات کافی در این زمینه استفاده کنید.

صفحه اصلی سایت 

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.