سلامت دندان کودکان

سلامت دندان کودکان 

سلامت دندان کودکان

سلامت دندان کودکان

حفره های دندان یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در کودکان و نوجوانان هستند؛ سیلانت های دندانی یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از این حفره ها هستند.
حفره ها ناشی از آسیب مینای دندان هستند که توسط اسیدهای تولید شده بوسیله باکتری ها در یک فیلم قرار گرفته بر روی دندان ها ایجاد می شود.

حفره ها اگر بدون درمان رها شوند، می توانند باعث درد، عفونت و مشکلاتی در هنگام خوردن، صحبت کردن و یادگیری شوند. اگرچه حفره ها به طور قابل توجهی قابل پیشگیری هستند، ۲۱ درصد از کودکان ۶ تا ۱۱ ساله در سالهای ۲۰۱۱-۲۰۱۲ حداقل یک حفره در دندان دائمی خود داشتند.

سیلانت دندانی می تواند از حفره ها جلوگیری کند. سیلانت دندان ها یک راه سریع، آسان و بدون درد است تا از بسیاری از حفره هایی که کودکان در دندان های عقبی دائمی کسب می کنند جلوگیری کند، جایی که نه تا ده حفره ممکن است ایجاد شود. سیلانت ها پوشش های نازکی هستند که وقتی روی سطوح دندان های عقب که برای جوییدن هستند، کشیده می شوند، می توانند از ۸۰٪ از حفره ها به مدت دو سال محافظت کنند و همچنان به محافظت در برابر پنجاه درصد از حفره ها تا چهار سال ادامه دهند.

اگر چه تعداد کودکان دارای سیلانت با گذر زمان افزایش یافته است، اما کودکانی که در شرایط مالی مناسبی زندگی نمی کنند، در حدود  ۲۰٪ کمتر احتمال دارد که سیلانت ها را
دریافت کنند و احتمال اینکه حفره های آن ها نسبت به کودکان با درآمد بالاتر و شرایط مالی مناسب درمان نشود دو برابر است.

 

پروژه های سیلانت برای مدارس: برنامه ای موثر اما ناقص و تکمیل نشده 

برنامه های سیلانت برای مدارس راه بسیارموثری برای کودکانی با بیشترین ریسک پوسیدگی است.
CDC کودکان دارای ریسک بالا در برنامه های سیلانت دندانی مبتنی بر مدارس را در مدرسه هایی هدف قرار می دهد که حداقل ۵۰٪ از دانش آموزان آن در برنامه های غذایی رایگان و کم هزینه شرکت می کنند.

استفاده از سیلانت ها در مدارس برای حدود ۷ میلیون کودک کم درآمد می تواند سبب صرفه جویی هزینه های درمان دندانپزشکی تا ۳۰۰ میلیون دلار شود. برنامه های سیلانت در مدارس می تواند در هزینه ها به مدت دو سال از قرار دادن سیلانت ها صرفه جویی کند، و ارائه سیلانت به کودکان در معرض خطر حفره ها می تواند باعث صرفه جویی درهزینه برنامه های کمک دارویی دولتی شود.

سلامت دندان کودکان

چه کار دیگری می توان انجام داد؟

علاوه بر سیلانت های دندانی، فلوراید دار کردن آب در جامعه یکی از اقدامات عملی، مقرون به صرفه، عادلانه و ایمن است که جوامع می توانند برای جلوگیری از حفره ها و بهبود سلامت دهان و دندان خود انجام دهند.
فلوراید به بازسازی و تقویت سطح دندان کمک می کند که به نوبه خود مانع از تشکیل حفره ها می شود.
با جلوگیری از ایجاد حفره های دندانی، فلوراید دار کردن آب عموم موجب صرفه جویی در هزینه برای خانواده ها و سیستم مراقبت بهداشتی شود.

 

صفحه اصلی سایت 

مشاهده دوره های گروه دادنپزشکی

دیدگاه ها غیرفعال است