دیابت نوع یک

دیابت نوع یک

خلاصه:

برای پیشگیری از شرایط اضطراری در دانش آموزان مبتلا به دیابت نوع یک دو اصل مهم وجود دارد:

  1. برنامه ی مراقبتی دانش آموز
  2. برقراری ارتباط بین خانه و مدرسه

آگاهی و شناخت الگوهای قند خون می تواند به جلوگیری از وقوع شرایط اورژانسی برای دانش آموز بسیار کمک کننده باشد. دانش آموزانی که به مدت چند روز در ساعات خاصی دچار افت قند خون می شوند بهتر است دوز انسولین یا برنامه مراقبتی خود را هماهنگ با این شرایط…

 

چگونه از رخداد وضعیت اورژانسی برای دانش آموزان مبتلا به دیابت نوع یک پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از شرایط اضطراری در دانش آموزان مبتلا به دیابت نوع یک دو اصل مهم وجود دارد:

  1. برنامه ی مراقبتی دانش آموز
  2. برقراری ارتباط بین خانه و مدرسه

 

جدی ترین شرایط اضطراری برای این دانش آموزان، افت شدید فشار خون است. ۵ اقدامی که برای پیشگیری از وقوع این شرایط باید انجام داد عبارتند از:

  1. چک کردن سطح قند خون بر طبق برنامه مراقبتی
  2. مطمئن شوید که دانش آموز وعده های غذایی و میان وعده ها را به موقع صرف کرده است.
  3. والدین دانش آموز را در جریان تغییر برنامه های روزانه ی مدرسه یا سطح فعالیت ها قرار دهید و اطلاع رسانی کافی را در این زمینه انجام دهید.
  4. به محض مشاهده ی نشانه های اولیه افت قند خون سریعا اقدامات لازم را انجام دهید.
  5. زمانی که دانش آموز در مدرسه دچار افت قند خون می شود، با والدین او تماس گرفته و آنها را در جریان امر قرار دهید.

 

همه ی کارکنان مدرسه باید در مورد نشانه های افت قند خون اطلاع داشته باشند و بدانند که به هنگام رویارویی با شرایط اورژانسی، چه اقداماتی باید انجام بدهند. بهتر است این موارد را به صورت یک یادآور روی بُرد اعلانات دفتر کارکنان یا کلاس درس دانش آموزان نصب کنید.

آگاهی و شناخت الگوهای قند خون می تواند به جلوگیری از وقوع شرایط اورژانسی برای دانش آموز بسیار کمک کننده باشد. دانش آموزانی که به مدت چند روز در ساعات خاصی دچار افت قند خون می شوند بهتر است دوز انسولین یا برنامه مراقبتی خود را هماهنگ با این شرایط تنظیم کنند.

اطمینان حاصل کنید که دانش آموز به کیت اورژانسی خود که شامل دستگاه چکاپ قند خون، مواد غذایی حاوی قندهای سریع العمل ، مقداری خوراکی که به عنوان میان وعده مصرف می کنند و شماره های تماس والدین، دسترسی راحت داشته باشند.

معمولا دانش آموزانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند بیشتر از یک کیت اورژانسی با خود در مدرسه دارند و یا همیشه یکی از آنها را با خود به همراه دارند تا بتوانند سطح قند خون خود را چک کرده و در صورت عدم تعادل، به رفع آن بپردازند.

کلیپ های دیگر ما را که در مورد افت قند خون، افت شدید قند خون یا قند خون بالا است و به سلامت و ایمنی دانش آموزان مبتلا به دیابت نوع یک کمک فراوانی می کند ، تماشا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.