Spa composition with the aroma of a modern oil diffuser with body care products . Twisted white towels, spring greens and flowers. Spa concept for body and health care .


دوره دستیار ماساژ درمانگر

 

وقتی در گذر تاریخ به رفتار انسان ها در برخورد با دردها نگاه می کنیم، می توانیم ماساژ را به عنوان یک روش طبیعی و غریزی برای درمان دردها معرفی نماییم. انواع ماساژ و تکنیک های تماس دست از جمله روش هایی است که از گذشته های دور انسانها بدون هیچگونه آموزشی از آن استفاده می کردند.

همچنین از بین دانشمندان و اطباء قدیمی که از تکنیکهای ماساژ استفاده می کردند می توان به بقراط حکیم و حکیم ابوعلی سینا اشاره کرد. این اطبا با توجه به اثرات سودمند مالش و ماساژ در تأمین و بازگرداندن نیروی عضلانی افراد ناتوان، تلاش می کردند. تا از این روشها برای درمان بعضی از عوارض مفصلی و عضلانی استفاده نمایند.

 

دستیار ماساژ درمانگر

 

هدف برگزاری دوره ماساژ درمانگر

امروزه با توسعه علم پزشکی، پیشرفت های قابل توجهی در روشها و تکنیک های ماساژ صورت گرفته است. از ماساژ میتوان به عنوان یک روش درمانی و کاربردی در درمان بیماریهای عضلانی – اسکلتی بهره گرفت.

مسلما بکارگیری و اجرای صحیح و بموقع تکنیک‌های ماساژ و بهره گیری از هنر مالش و لمس در تسکین درد ها می تواند نقش بسزایی ایفا کند. این امر منجر به ارتقای سطح سلامت و بهداشت جسمی و روانی جامعه می گردد.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بر آن شده است تا دوره دستیار ماساژ درمانگر را برای عموم برگزار کند. این دوره به منظور ایجاد مهارتهای استاندارد و توانمندسازی آحاد جامعه که علاقمند به فعالیت در این عرصه میباشند برگزار میشود.

 

زمینه های اشتغال زایی دوره ماساژ درمانگر

فراگیران پس از گذراندن دوره و کسب مهارت لازم در اجرای فنون می توانند در باشگاه های ورزشی، استخر ها، آرایشگاه، هتل ها، تیم های ورزشی، کلینیک های زیبایی مشغول بکار شوند.

همچنین فراگیران می توانند در زمینه های پزشکی با هماهنگی های قانونی بعنوان دستیار ماساژ درمانگر در کنار پزشکان و فیزیوتراپ ها مشغول به فعالیت شوند.

 

سرفصل های دروس دوره ماساژ درمانگر 

  • آشنایی با تاریخچه ماساژ و معرفی ماساژ ایرانی (بالولینگ)
  • آشنایی مقدماتی با آناتومی بدن و اثرات فیزیولوژیک در ماساژ
  • آشنایی با روش های کاهش درد و تسکین درد با ماساژ
  • آشنایی با روش های افزایش دامنه حرکتی و افزایش عملکرد ورزشی جهت برطرف سازی محدودیت های حرکتی
  • آشنایی با روش های رهاسازی نقاط ماشه ای به منظور برطرف کردن گرفتگی های عضلانی (اسپاسم)
  • آشنایی اولیه با رویکرد آگاهی دادن در مورد ناهنجاری های اسکلتی عضلانی و مکانیسم تأثیر ماساژ بر بهبود ناهنجاری های اسکلتی عضلانی و حفظ الگوی صحیح حرکتی
  • آشنایی با اخلاق حرفه ای و آداب ماساژ
  • آشنایی با سبک ها و متدهای متعدد ماساژ. (تفکیک سبک های بلوک غرب از شرق، ماساژ های کلاسیک در مقابل ماساژ های سنتی و آشنایی با سبک های استاندارد ماساژ)
  • آشنایی با ماساژ های زیبایی و ماساژ لنفاوی
  • آشنایی با تجهیزات، ادوات و روغن های کاربردی در ماساژ شرایط فیزیکی اتاق ماساژ، طراحی و نحوه تهویه، تخت مخصوص ماساژ، تشک مخصوص ماساژ، صندلی ماساژ پرتابل، ابزار های مفید برای ماساژ نظیر استیکر و رولر ها، لابریکنت ها و روان کننده های ماساژ
  • آشنایی با ضروریات انجام ماساژ و موارد منع انجام ماساژ، آئین نامه و دستورالعمل ماساژ
  • آشنایی با تکنیک های پایه ماساژ
  • اجرای عملی تکنیک های ماساژ کلاسیک

 

شهریه دوره 

شهریه دوره ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) میباشد.

 

مدت دوره

مدت زمان دوره ۳۲ ساعت 

 

شرایط انصراف از شرکت در دوره

در صورت انصراف تا ۲۴ ساعت قبل از شروع کلاس ۹۰% شهریه، همزمان با تشکیل اولین جلسه کلاس ۷۵% شهریه، همزمان با  تشکیل دومین جلسه کلاس ۵۰% شهریه مسترد شده و پس از تشکیل سومین جلسه کلاس شهریه به هیچ ­وجه مسترد نخواهد شد.

 

آدرس محل ثبت نام 

میدان انقلاب – خیابان آزادی – خیابان دکترقریب – تقاطع خیابان قریب و فرصت – پلاک ۵

تلفن :  ۶۶۱۲۷۶۳۳ – ۶۶۱۲۷۶۴۴ 

کدپستی : ۱۴۱۹۸۱۳۹۹۱

 

صفحه اصلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

برای دیدن دوره های بیشتر اینجا کلیک کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.