سکته مغزی

در مورد سکته مغزی خاموش چه می دانید ؟

 

سکته مغزی

خلاصه:

آیا تاکنون شما و یا اطرافیانتان سکته مغزی را تجربه کرده اید؟آیا با نشانه های سکته ی مغزی آشنایی دارید؟ سکته‌مغزی در واقع توقف ناگهانی جریان خون به قسمتی از مغز است.جالب است بدانید در برخی مواقع سکته مغزی به صورت خاموش در فرد اتفاق میفتد بدون این که متوجه آن شود. این نوع سکته با نام سکته مغزی خاموش شناخته می شود و تشخیص علائم در آن کار بسیار سختی است. علاوه بر آن فرد حتی زمان آن را هم به یاد نمی آورد. سکته ی مغزی خاموش موجب…

 

 

 سکته مغزی خاموش

آیا تاکنون شما و یا اطرافیانتان سکته‌مغزی را تجربه کرده اید؟ آیا با نشانه های سکته‌مغزی آشنایی دارید؟ سکته مغزی در واقع توقف ناگهانی جریان خون به قسمتی از مغز است.جالب است بدانید در برخی مواقع سکته مغزی به صورت خاموش در فرد اتفاق میفتد بدون این که متوجه آن شود. این نوع سکته با نام سکته‌مغزی خاموش شناخته می شود و تشخیص علائم در آن کار بسیار سختی است. علاوه بر آن فرد حتی زمان آن را هم به یاد نمی آورد. سکته ی مغزی خاموش موجب وارد شدن آسیب های مادام العمر به مغز می شوند.

چناچه فرد تجربه ی بیش از یک سکته‌مغزی خاموش را داشته باشد،مطمئنا دچار اختلالات فکر و حافظه خواهد شد که مشکلات جدی تری پس از آن برای شخص به دنبال خواهد داشت.

 

تشخیص سکته‌مغزی خاموش

چنانچه فرد دچار سکته ی مغزی خاموش شود تنها با انجام اسکن مغز این مورد قابل تشخیص خواهد بود.در این شرایط ممکن است بیمار دچار مشکلات خفیف حافظه شده یا در پیدا کردن مسیرها با مشکل رو به رو شود. پزشک متخصص می تواند بدون انجامآزمایش، علائم سکته را در بیمار خود تشخیص دهد.

 

شیوع سکته‌مغزی خاموش

میزان شیوع سکته ی مغزی خاموش بسیار فراتر از حد تصور است. محققان در پژوهشی روی افراد میانسال که علائم واضحی از سکته مغزی را نشان نمی دادند به این نتیجه رسیدند که تقریبا ۱۰ درصد آنها در اثر یک سکته ی مغزی خاموش، دچار آسیب های مغزی شده اند. ریسک بروز این نوع سکته در اثر فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب نیز افزایش می یابد.

آسیب های وارده از سکته مادام العمر هستند ولی درمان کمک می کند تا بخش های دیگر مغز تحریک شده و در نتیجه فرد مجددا بتواند عملکردهای تضعیف شده خود را به خوبی از سر بگیرد.

 

پیشگیری از سکته مغزی

پیروی از عادات سالم کمک می کند تا خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی در فرد کاهش پیدا کنند، از جمله ی این عادت ها عبارتند از:

کنترل فشار خون

کنترل کلسترول

کنترل قند خون

ترک سیگار

-انتخاب رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار.کاهش مقدار چربی، نمک و قند در رژیم غذایی

-ورزش منظم

– داشتن وزن مناسب

 

منبع : لینک

دیدگاه ها غیرفعال است