حقوق امدادگر اورژانس

حقوق امدادگر اورژانس
حقوق امدادگر اورژانس

حقوق امدادگر اورژانس

آمار درستی از میزان حقوق امدادگر اورژانس در کشور در دسترس نمی باشد. آنهایی که در اورژانس و سایر بخش های دولتی کار می کنند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند . به عبارتی حداقل حقوق این افراد طبق قانون کار می باشد. اما امدادگران اورژانسی که در بیمارستان و مراکز خصوصی استخدام شده اند ، درآمدهای متفاوتی دارند . پس میتوان گفت حداکثر میزان حقوق امدادگر اورژانس بسته به شیفت ، سابقه کار ، بخش وبیمارستانی که در آنفعال است متفاوت خواهد بود.

حقوق امدادگر اورژانس

حقوق امدادگر اورژانس در کشورهای دیگر

 

آمریکا –  متوسط درآمد سالانه این شغل۳۰,۳۶۰  دلار (برای همه مشاغل۳۳.۸۴۰  دلار) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، ۳۱,۲۰۰ دلار بوده است.

 

استرالیا – متوسط درآمد سالانه این شغل ۵۵.۵۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد

 

انگلستان – متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین۲۴.۰۰۰  تا۳۰.۵۰۰  دلار، افراد با تجربه بین۳۲.۵۰۰  تا ۴۲.۵۰۰  دلار، مسئولان تیم اورژانس تا۵۲.۶۰۰  دلار و برای مدیران این بخش تا ۶۱.۰۰۰  دلار می باشد.

 

حقوق امدادگر اورژانس

فرصت شغلی امدادگر اورژانس

یک امدادگر اورژانس می تواند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی(اورژانس) در سراسر کشور، آمبولانس‌های خصوصی یا در سازمان‌های مشابه مشغول به فعالیت شود . شاید یک امدادگر اورژانس با کسب تجربه بیشتر می تواند به رده های مدیریتی و نظارتی نیز دست پیدا کند.

شاید بتوان گفت که در مورد وضعیت بازارکار و میزان استخدام امدادگر اورژانس در کشور اطلاعات دقیقی در دسترس نباشد اما قدر مسلم از آنجا که بخش اورژانس یکی از اصلی ترین واحدهای امداد رسانی در کشور به حساب آمده و وجودش همیشه برای جامعه لازم است، بازارکار مناسبی نیز در شغل امدادگر اورژانس وجود دارد.

نکته مهم این است که برای بهبود وضعیت اورژانس کشور واحد های اورژانس بیشتری در حال تاسیس است که با تاسیس این واحد ها نیاز به استخدام بیشتر امدادگران اورژانس احساس خواهد شد.

وضعیت استخدامی امدادگران اورژانس درکشورهایی مثل امریکا وکانادا بالاست ، از این رو امید می رود با پیشرفت های لازمه در ایران نیز این شغل ارزشمند بتواند جایگاه مورد نظرخود را به دست آورد.

حقوق امدادگر اورژانس

مهارت و دانش مورد نیاز برای  امدادگر اورژانس

در راستای فرصت های شغلی که برای امدادگراورژانس متصورهستند، افرادی که تمایل به اشتغال به عنوان یک امدادگر اورژانس هستند باید علاوه برآموزش های لازم ،یکسری مهارت های دیگر را نیزداشته باشند تا بتوانند این شغل را به دست آورند.

این مهارت ها شامل موارد زیر است:

  • مهارت تصمیم گیری سریع در شرایط بحرانی
  • مهارت عملی و توان انجام کارهای اورژانسی مانند احیای قلبی، گذاشتن لوله تنفسی در گردن و …
  • مهارت بکارگیری صحیح تجهیزات موجود در آمبولانس (از جمله سیستم های ارتباطی و کامپیوتری)
  • انجام کار تیمی
  • توانایی مدیریت و سازماندهی کارها
  • توان جسمی و روحی مناسب
  • داشتن آرامش و حفظ خونسردی در هر شرایطی
  • درک خوب وضعیت بیماران و همدردی با آنها
  • علاقه و تمایل زیاد در کمک به دیگران
  • مهارت های ارتباطی قوی

حقوق امدادگر اورژانس

 

دوره های مهارتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.