انرژی

انرژی

خلاصه:

وقتی انرژی‌ شما کاهش می یابد ، امکان دارد بطور ناخودآگاه بخواهید یک فنجان قهوه بنوشید یا مقداری آبنبات بخورید. از دست خودتان عصبانی نشوید چرا که بدن شما نیاز دارد فورا انرژی از دست رفته خود را مجددا بدست آورد. متأسفانه تأثیر هر کدام از این انتخاب‌ها کوتاه‌مدت بوده و زمانی‌که تاثیر خود را از دست بدهند، انرژی شما بیشتر از پیش، افت می کند.بهتر است که یک میان وعده سرشار از پروتئین، فیبر و ترکیبی از کربو‌هیدرات‌ها را …

 

 

با بخش دوم این مقاله همراه ما باشید.

موز: بمب پتاسیم

موز، میوه ای است که به تنهایی نوعی پک‌ طبیعی و قابل حمل یک میان‌وعده‌ی سالم و سرشار از فیبر بشمار می رود. موز حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین B و پتاسیم است. مواد مغذی که باعث ثبات انرژی و عملکرد مناسب ماهیچه‌ها می‌شوند. موز به عنوان یک میان ‌وعده پیش یا پس از ورزش، انتخاب بسیار مطلوبی به نظر می رسد. مخلوط موز و یک لیوان شیر کم‌چرب یا یک فنجان ماست به عنوان ترکیبی انرژی‌زا می‌تواند مورد توجه باشد، غذایی سالم و صبحانه ای عالی که در واقع شروع یک روز پرانرژی را به شما نوید می دهد.

 

کلم کالی: سرشار از آمینواسیدها و آنتی اکسیدان هایی که شما را در برابر خطرات حفظ می کند.

میتوان یک غذای سالم و انرژی‌زا و سرشار از مواد مغذی را با استفاده از کلم به جای کاهو تجربه کرد.همه انواع کلم‌ کالی عالی هستند و هر کدام که مایل بودید میتوانید استفاده کنید. کلم‌کالی سرخ‌کرده می‌تواند یکی از بهترین مخلفات کنار دیس غذای شما باشد، کلم را خرد کرده و در سوپ‌ بریزید یا آن را با انواع ماکارونیصرف کنید. این غذای سالم شامل اسید‌آمینه‌ای به نام ال‌-تیروزین است که اگرچه نوعی اسید آمینه غیرضروری به شمار می‌رود اما در جلوگیری از ابتلا به بیماری های روحی، آلزایمر و پارکینسون و همچنین بهبود افسردگی بسیار مؤثر است و کمک می‌کند تا فرد توان ذهنی خود را بالا ببرد. آنتی اکسیدان‌ها و فیبر موجود در کلم ،همیشه شما را پرانرژی نگه داشته و موجب ثبات قند‌ خون می‌شود.

 

بلغور جو دوسر:سرشار از فیبر بوده و  انرژی بدن را به مدت طولانی تامین می کند.

از هر متخصص تغذیه‌ای که درباره‌ی یک صبحانه سالم و ساده پرس جو کنید، قطعا بلغور جوی دو سر یکی از غذاهایی است که از سوی آنها به شما پیشنهاد داده می شود. بلغور جوی دو سر حاوی فیبر بالایی است و مانند یک وعده‌ ی غذایی کامل، انرژی پایداری را برای فرد فراهم می‌کند. ملینا جانسون (Melina Johnson) رئیس هیئت‌مدیره‌ی بخش تغذیه و رژیم‌های غذایی آکادمی آریزونا اذعان دارد از آنجایی که  فیبر به مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد ، مصرف بلغور جوی دو سر در وعده‌ی صبحانه در مقایسه با یک صبحانه‌ با نان تست سفید و مربا بیشتر می تواند قدرت بدنی فرد را در صبحگاه حفظ نماید. وقتی سطح قندخون ثابت باشد، احساس می‌کنید کاملا پُر انرژی و متمرکز هستید حتی بدون این که نیاز داشته باشید یک فنجان قهوه بنوشید.

 

پسته: منبع فیبر و انواع پروتئین

پسته منبع غنی از پروتئین، فیبر و ماده‌ای که چربی‌های غیر‌اشباع لازم برای قلبی سالم را افزایش می‌دهد، بشمار می رود. با وجود تمام این ویژگی ها در پسته ، آن را تبدیل به یک میان وعده ی لذیذ و مغذی ساخته است. کری کوی ،متخصص تغذیه از بیمارستان هیوستن بر این باور است که منبع غنی پروتئین پسته که بخش اصلی این خوراکی است از آن یک غذای سالم و ایده‌آل برای تأمین انرژی در تمام مدت روز ساخته است.اگرچه آجیل‌ها سرشار از کالری هستند اما ۲۵ عدد پسته فقط حاوی ۱۰۰ کالری انرژی است. مغز کردن پسته موجب می‌شود تا سرعت خوردن آن،کندتر شده و سریع تر سیر شوید.

 

هوموس: سرشار از پروتئین

هوموس نوعی غذای مدیترانه ای است که می تواند انرژی از دست رفته بدن را به آن بازگرداند. فیبر و پروتئین موجود در نخود هوموس می تواند قند خون را تثبیت کرده، گرسنگی را از بین ببرد و باعث افزایش انرژی گردد. هوموس سرشار از پروتئین بوده و یک میان وعده عالی بشمار می رود.

 

ماست یونانی: بمب ویتامین B12 و پتاسیم

ماست یونانی سرشار از پروتئین، کلسیم، پروبیوتیک، ویتامین B12 و پتاسیم است. همچنین ماست یونانی لاکتوز کمتری نسبت به سایر محصولات لبنی دارد. مصرف این ماده غذایی می تواند موجب کاهش گرسنگی، افزایش احساس سیری و به تاخیر افتادن خوردن وعده ی غذایی بعدی شود. پتاسیم این ماست به کنترل فشار خون کمک می کند. ویتامین B12 موجود در ماست یونانی به بدن کمک می نماید تا سلول های قرمز خونی بیشتری تولید کرده و اکسیژن را به تمام بخش های بدن از جمله قلب، بهتر برسد. ماست یونانی منبع کلسیم و منیزیم است و می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

 

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.