بازار کار شغل پرستاری

بازار کار شغل پرستاری

بازار کار شغل پرستاری
بازار کار شغل پرستاری

بازار کار شغل پرستاری- شغل پرستاری

یکی از شاخه های علوم پزشکی رشته پرستاری است. پرستار یکی از ارکان مهم بیمارستان محسوب می شود که وظیفه اصلی آن مراقبت از بیمار است. پرستار یکی از اعضای تیم مراقبتی محسوب می شود که علاوه بر مراقب از بیمار ، در پذیرش ، آماده سازی ، مراقبت وحمایت های جسمی و اجتماعی نیز نقش عمده ای ایفا میکند.

با پیشرفت روز افزون علم مراقبت از بیمار نیازمند نیازمند مدرک معتبر و دانشگاهی می باشد، علاوه بر آن پرستاران با گذراندن دوره های تخصصی تر می توانند در بخش های مختلف بیمارستان نیز مشغول به کار شوند.

بازار کار شغل پرستاری

بازار کار شغل پرستاری – ادامه تحصیل ودوره های تخصصی

رشته پرستاری علاوه بر مقطع کارشناسی دارای مقطع کارشناسی ارشد ودکتری نیزمی باشد. رشته کارشناسی به صورت عمومی بوده اما گرایش ارشد به صورت تخصصی و در گرایش های مختلف از جمله موارد زیر وجود دارد:

داخلی – جراحی ، اطفال ، مدیریت ، بهداشت ، روان پرستاری ، پرستاری ویژه ، اپیدمیولوژی ، آناتومی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی

فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری با گذراندن دوره های آموزشی درمراکزمعتبری همچون جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز می توانند در بخش های تخصصی بیمارستان مشغول به کارشوند. درحال حاضر دوره های ICU, CCU, NICU , ICU OH , CPR , ECG وهمودیالیز در این مرکز برگزارمی شود که علاقه مندان می توانند به شماره های مرکز تماس حاصل نمایند و اقدام به ثبت نام دوره ها نمایند.

بازار کار شغل پرستاری

بازار کار شغل پرستاری

پرستاری یکی از رشته های موفقی است که بالافاصله بعد از فارغ التحصیلی می توان وارد بازار کار شد. شغل پرستاری با وجود سختی هایی که دارد از یک بازار کار خوبومناسب برخوردار است  به عبارتی می توان گفت که شغل و حقوق پرستار تضمین شده است.

بازار کار شغل پرستاری در بیماستان ها ، کلینیک ها ، پاراکلینیک های دولتی وخصوصی ، مربی ادارات وسازمانها و مدرس دردانشکده های مورد نیاز می باشد.

درآمد یک پرستار می تواند بسته به محل استخدام ، پست های بیمارستانی ، استخدام رسمی یا غیر رسمی ،ساعت های شغلی ،  موقعیت جغرافیایی محل استخدام و بسیاری عوامل دیگر متغیر باشد.

شغل پرستاری دارای رده های شغلی متفاوتی نیز می باشد ،یعنی یک پرستار بر اساس سطح تحصیلات ، سابقه کار و … میتواند درپست های پرستار شیفت ، سر پرستار ، سوپروایزر بخش بالینی ، سوپروایزر بخش کنترل عفونی ، سوپروایزر بخش آموزشی و یا حتی رئیس بیمارستان نیز مشغول به کارشود.

یکی ازمزیت های رشته پرستاری مناسب بودن بازار کار شغل پرستاری می باشد به اینصورت که پرستار حتی می تواند به صورت مستقل فعالیت کند و مراکز ارزیابی وضعیت سلامت و یا مهد کودک نیزدایر نماید.

بازار کار شغل پرستاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.