ارتباط بین پوشک کثیف بچه و رشد مغز

چه ارتباط بین پوشک کثیف بچه و رشد مغز او وجود دارد؟

کنید ارتباط بین پوشک کثیف بچه و رشد مغز

خلاصه:

محققان نمونه های مدفوع ۱۲ کودک یک ساله را تجزیه و تحلیل کرده و مهارت های تفکر و شناختی آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. نتایج حاکی از این امر بودند که بین انواع خاصی از میکروب ها در مدفوع نوزاد و سطوح بالاتر رشد مغزی در ۲ سالگی نیز ارتباطی وجود دارد…

محققان نمونه های مدفوع ۱۲ کودک یک ساله را تجزیه و تحلیل کرده و مهارت های تفکر و شناختی آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. نتایج حاکی از این امر بودند که بین انواع خاصی از میکروب ها در مدفوع نوزاد و سطوح بالاتر رشد مغزی در ۲ سالگی نیز ارتباطی وجود دارد.

ربکا نیک میر می گوید”داستان بزرگ در اینجا این است که یک گروه از کودکان که در ارتباط با گروه خاصی از باکتری ها بودند، عملکرد بهتری در آزمون های شناختی از خود نشان دادند”.وی دستیار روان پزشکی دانشکده ی پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی است.

نیک میر در نشریه ی دانشگاه گفت:” آیا واقعاً  ارتباطی بین باکتری های موجود در مدفوع کودک و رشد مغز او وجود دارد؟ این چیزی است که ما هم اکنون روی آن تحقیق می کنیم.بنابراین  دنبال روش ها و متد های ویژه ای هستیم که ممکن است در این فرایند نقشی داشته باشند”.

مورد دیگر این است که اجتماع باکتری ها به عنوان یک نماینده برای برخی فرایند ها عمل می کند که رشد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.مثلاً تنوع در مصرف مواد مغذی ویژه.

در واقع پژوهش  ثابت نمی کند که باکتری های خاصی ،رشد مغز را افزایش می دهند، بلکه اذعان دارد تنها یک رابطه بین آن ها مشاهده شده است.تا به امروز پژوهشگران بر این باورند که این مطالعه می تواند چندین مسیر را برای تحقیقات آینده بازنماید ، مثلاً چگونه اجتماع میکروب ها (میکروبیومی) در روده ی نوزاد سایر بخش های رشد مثل مهارت های اجتماعی و اضطراب را تحت تاثیر قرار می دهد.

نیک میر می گوید “نتایج حاکی از این امر هستند که ممکن است شما قادر باشید رشد میکروبیومی را به منظور شکوفا کردن رشد شناختی یا کاهش ریسک ابتلا به بیماری هایی نظیر اوتیسم ، هدایت کنید.که این کار می تواند مشکلات در زبان و شناخت را نیز در بر بگیرد ”.او می پذیرد که چگونگی هدایت این رشد، در واقع پرسشی است که به آن پاسخی داده نشده است.چون ما مجبوریم آنچه را میکروبیومی افراد است وچگونگی تغییر آن را بفهمیم” .

نیک میر افزود:این احتمالاً چیزی است که دانشمندان جامعه در تلاشند تا کار روی آن را شروع کنند.

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.