آیا شما احساس می کنید انسان خوبی هستید؟

آیا شما احساس می کنید انسان خوبی هستید؟

آیا شما احساس می کنید انسان خوبی هستید؟

خلاصه:

آیا وقتیکه می خواهید با دوستان خود به بیرون بروید ، در موارد مختلف مانند جایی که قرار است مقصدتان باشد و یا کارهایی که دوست دارید انجام بدهید حرفی نمی زنید و سعی می کنید همیشه موافق با جمع پیش بروید؟ آیا به هیچ وجه نظر خود را بیان نمی کنید ؟ منعطف بودن در رفتار و انطباق خود با دیگران بسیار خوب است، اما زمانی که این رفتار شما تبدیل به تمرکز اصلی گردد، در روابطتان برای اثبات آنچه واقعا می خواهید، رنجیده خاطر خواهید شد. انطباق بیش از اندازه می تواند از تخلیه ی روانی ممانعت به عمل آورده و …

آیا وقتیکه می خواهید با دوستان خود به بیرون بروید ، در موارد مختلف مانند جایی که قرار است مقصدتان باشد و یا کارهایی که دوست دارید انجام بدهید حرفی نمی زنید و سعی می کنید همیشه موافق با جمع پیش بروید؟ آیا به هیچ وجه نظر خود را بیان نمی کنید ؟ آیا شما در بسیاری از مواقع به همسرتان می گویید که هر تصمیمی که او بگیرد شما نیز با او موافقید و نظر او ، نظر شما هم هست؟و یا از اولویت های خودتان برای بیرون رفتن آگاه نیستید و هرکاری که دیگران تمایل به انجام دادن آن داشته باشند شما هم انجام می دهید و مخالفتی ندارید.
منعطف بودن در رفتار و انطباق خود با دیگران بسیار خوب است، اما زمانی که این رفتار شما تبدیل به تمرکز اصلی گردد، در روابطتان برای اثبات آنچه واقعا می خواهید، رنجیده خاطر خواهید شد. انطباق بیش از اندازه می تواند از تخلیه ی روانی ممانعت به عمل آورده و شما را با خودتان غریبه و در کل ناراضی بسازد.این رفتار مانع از این امر می گردد تا دیگران در مورد آنچه را که شما واقعا به آن علاقمندید چیست، بفهمند.

برای اینکه زندگی کامل تری برای خود داشته باشید  دو مرحله ساده زیر را در نظر بگیرید:

روی ترجیحات خود شناخت پیدا کنید. قبل از این که بتوانید علاقه مندی ها و یا مواردی را که دوست ندارید با  دیگران به اشتراک بگذارید، خودتان باید بدانید آن ها چه چیزهایی هستند. بنابراین، از خودتان بپرسید چه مواردی موجبات خوشحالی شما را فراهم می کند ( به طور کلی نه ، بلکه در هر شرایطی که  شما در آن هستید).

آن ها را  با کسی که باعث می شود شما احساس امنیت کنید در میان بگذارید. هنگامی که شما از ترجیحات خود بیشتر آگاه شوید و افکار خود را با کسی که حامی و مراقبتان است  و واقعا می خواهد شما را خوشحال کند در میان گذارید  .بعد از آن، هنگامی که یک موقعیت برایتان پیش بیاید،شما نیز می توانید در مورد اولویت خودتان صحبت کنید.

این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که ممکن است اولویت و نظر شما انتخاب نگردد اما برای آغاز این کار بسیار مهم است که در اولین تجربیات خود که آسیب پذیرهستید مورد حمایت قرار بگیرید.

با تمرین در مورد آگاهی از ترجیحات و مواردی که مورد علاقه تان است، شما راحت تر می توانید خود را اثبات کرده و آنها را  با خود و اطرافیانتان به اشتراک  بگذارید ، نه این که همیشه با خود  و ترجیحات بیان نشده در کشمکش باشید که در این صورت بیشتر در معرض آسیب قرار خواهید گرفت.

با تجربه اندوزی باید یاد بگیرند که بسیاری از اختلاف نظرات کوچک و کم اهمیت به روابط شما صدمه ای وارد نمی کند و در واقع می تواند رابطه را نزدیک تر ساخت چون شما بیشتر خودتان هستید و نظراتتان را بیان می کنید و با این کار روابط خود را محکم تر کرده و توسعه می دهید. این اقدام موجب می گردد تا شما  احساس راحتی بیشتری با  خودتان داشته باشید.
به یاد داشته باشید که این مطالب برای مقاصد آموزشی عمومی و کلی هستند  و ممکن است مربوط به وضعیت ویژه ی شما نباشد. پس نباید به عنوان یک جایگزین برای توصیه های یک پزشک متخصص که در حال کار با شما می باشد گردد. اگر نیازمند کمک به رفع یک مشکل احساسی یا رفتاری هستید لطفا به دنبال کمک از یک روانشناس یا دیگر متخصصین مجرب سلامت روان باشید.

آیا شما احساس می کنید انسان خوبی هستید؟

منبع : لینک

آیا شما احساس می کنید انسان خوبی هستید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.