بلیچینگ

بلیچینگ

خلاصه:

بیش از ده سال است که مطالعات و پژوهش های گوناگون ثابت کرده اند که بلیچینگ و روش های دیگر سفیدکردن دندان کاملا مؤثر و ایمن اند. امروزه چندین نمونه محصولات موجود در بازار ،هیچ تأثیر ناخوشایندی را بر دندان ‌ها و لثه ‌ها در آزمایش های لابراتواری و کلینیکی از خود نشان نداده ‌اند. محصولاتی را که در بررسی‌ های کلینیکی مضر نیستند تهیه نمایید و به دقت روش استفاده از آن را دنبال کنید. بهتر است در این مورد با دندان‌پزشک …

 

آیا بلیچینگ عوارض دارد؟

بیش از ده سال است که مطالعات و پژوهش های گوناگون ثابت کرده اند که بلیچینگ و روش های دیگر سفیدکردن دندان کاملا مؤثر و ایمن اند. امروزه چندین نمونه محصولات موجود در بازار ،هیچ تأثیر ناخوشایندی را بر دندان ‌ها و لثه ‌ها در آزمایش های لابراتواری و کلینیکی از خود نشان نداده ‌اند. محصولاتی را که در بررسی‌ های کلینیکی مضر نیستند تهیه نمایید و به دقت روش استفاده از آن را دنبال کنید. بهتر است در این مورد با دندان‌پزشک خود مشورت کنید.

در گذشته، هر چه غلظت بیشتری از ماده ی بلیچینگ در مطب استفاده می ‌شد، حساسیت نسبت به آن نیز افزایش می یافت.اما امروزه ژل‌های بلیچینگ به خوبی ساخته شده‌ اند و حساسیت را به حداقل رسانده ‌اند. در افرادی که تحت درمان بلیچینگ قرار می‌گیرند ممکن است حساسیت رخ دهد، به ویژه زمانی که غذای سرد یا داغ می‌خورند، ولی معمولا پس  از ۴۸ ساعت این مشکل رفع شده  و بعد از اتمام درمان، درد کاملا متوقف می‌شود.

اگر حساسیت بعد از بلیچینگ دندان ‌ها شما را آزار می دهد میتوانید از روش های  زیر برای رفع آن که ممکن است مفید باشد، استفاده کنید:

– اگر از تری (Tray) استفاده می‌کنید، آن را برای مدت کوتاه‌ تری در دهان خود نگه دارید.

– از خمیر دندان‌ های ضد حساسیت حاوی پتاسیم‌ نیترات استفاده کنید که باعث آرام‌ بخشی عصب ‌های دندان می ‌شود.

– از دندان‌پزشک خود درباره ی محصولی حاوی فلوراید مشورت بگیرید که به رمینرالیزه‌کردن دندان‌ها کمک می‌کند. تری‌های بلیچینگ را چهار دقیقه قبل و بعد از بلیچینگ، با آن محصول حاوی فلوراید مسواک بزنید یا در آن غوطه ور سازید.

– پروسه ی سفیدکردن دندان‌ هایتان را به مدت چند روز متوقف کنید تا به دندان‌ های خود فرصت هماهنگی با آن را بدهید. مطمئن باشید در طی ۲۴ ساعت حساسیت کاملا متوقف خواهد شد. هر چه فاصله ی بین بلیچینگ دندان ها طولانی تر باشد ، حساسیت کمتری هم خواهید داشت.

در چند مورد، دندان‌پزشکتان ممکن است بلیچینگ را برای شما مناسب نداند، از جمله میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

– اگر مبتلا به بیماری لثه هستید یا دندان‌ هایی با لثه ی تحلیل‌رفته، دارای حفره و به ویژه دندان‌های حساس داشته باشید.

– چنانچه باردار یا در دوران شیردهی قرار دارید.

– چنانچه دندان ‌های قدامی‌ شما روکش داشته باشد و یا ترمیم‌ های همرنگ دندانی‌ داشته باشید که قابلیت سفید کردن نداشته باشند.

 

منبع : لینک

دیدگاه ها غیرفعال است