ویتامین D و سرطان

ویتامین D و سرطان :کاهش ریسک ابتلا به سرطان

ویتامین D و سرطان

خلاصه:

پژوهشگران نشان داده اند که بهبود سطح ویتامین D  در افراد می تواند ابزاری مهم برای پیشگیری از سرطان باشد .آن ها پس از تحقیقات بسیار دریافتند که ریسک ابتلا به سرطان با تغییر سطح ویتامین D نیز افزایش می یابد.محققان دانشکده ی پزشکی کالیفرنیا چگونگی ارتباط بین سطح ویتامین D و  ریسک ابتلا به سرطان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این تحقیق شامل تمام سرطان های تهاجمی، به جزء سرطان پوست است.یکی از محققان این مطالعه می گوید که …

پژوهشگران نشان داده اند که بهبود سطح ویتامین D  در افراد می تواند ابزاری مهم برای پیشگیری از سرطان باشد .آن ها پس از تحقیقات بسیار دریافتند که ریسک ابتلا به سرطان با تغییر سطح ویتامین D نیز افزایش می یابد.

محققان دانشکده ی پزشکی کالیفرنیا چگونگی ارتباط بین سطح ویتامین D و  ریسک ابتلا به سرطان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این تحقیق شامل تمام سرطان های تهاجمی، به جزء سرطان پوست است.یکی از محققان این مطالعه می گوید که ما در این پژوهش میزان کافی ویتامین D برای پیشگیری از خطر ابتلا به تمام انواع سرطان های مهاجم را به صورت کمی محاسبه کردیم و در این مقاله منتشر کردند.

تا کنون اینگونه مطرح شده است که مقادیر کافی از ویتامین D به پیشگیری از انواع سرطان های مهاجم منجر شده است.ویتامین D که توسط بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می شود، کمک می کند تا سطح کلسیم و فسفات بدن کنترل شود. برای اولین بار مشاهده شد که سطح پایین ویتامین D با سرطان مرتبط است. به ویژه کسانی که در عرضهای جغرافیایی بالاتر زندگی می کردند و در نتیجه دسترسی کمتری به نور خورشید و سطوح پایین تر ویتامین D داشتند بیشتر در معرض احتمال ابتلا به سرطان روده بودند .

از آن زمان، مطالعات بیشتر در ارتباط با کمبود ویتامین D و سرطان های دیگر صورت پذیرفت از جمله سرطانهای سینه، ریه و مثانه.

بحث های زیادی در مورد سطح توصیه شده از ویتامینD شده است.

تنها راه دقیق برای اندازه گیری ویتامین D در بدن اندازه گیری سطح ۲۵ هیدروکسی ویتامین D در خون است. کلیه ها هیدروکسی ۲۵ ویتامی D را به شکل فعال آن تبدیل می کند و به این صورت به کنترل میزان کلسیم و فسفات کمک می نماید.

بحث های زیادی در سال های اخیر در مورد میزانی از ویتامین D که بایددرسطوح خونی باشد،وجود داشته است.

در سال ۲۰۱۰، موسسه پزشکی (IOM) توصیه می کند سطح هدف حدود ۲۰ نانوگرم / میلی لیتر است که برای سلامت استخوان افراد سالم ۱۹ تا ۷۰ سال توصیه شده است که معادل ۶۰۰ واحد ویتامین D در هر روز است.

از آن زمان، گروه های دیگر استدلال کرده اند که سطح هدف باید بالاتر باشد، حدود ۵۰ نانوگرم / میلی لیتر یا بیشتر.

در تحقیقی جدید، پروفسور گارلند و همکارانش برای پیدا کردن مقداری از ویتامین D که به طور موثری در سطح خون خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد تلاش هایی کردند.

آنها رویکردی را پیش گرفتند که به طور معمول مورد استفاده قرار نمی گرفت .یک آزمایش بالینی روی۱۱۶۹ نفر از زنان و دیگری یک مطالعه آینده نگر روی ۱۱۳۵ نفر از زنان صورت گرفت که نتایج حاصل از دو نوع مختلف مطالعه با هم مقایسه شد برخی از تجزیه و تحلیل ها، این نتیجه را به همراه داشت که:

سطح ویتامین D از ۴۰ نانوگرم / میلی لیتر یا بالاتر با ۶۷درصد کمتر از خطر ابتلا به سرطان گره خورده است.

سطح ویتامین D خونی ​​۲۵ هیدروکسی در شرکت کنندگان آزمون بالینی ۳۰ ng / میلی لیتر و در شرکت کنندگان در مطالعه آینده نگر، ۴۸ ng / ml بود.

پژوهشگران دریافتند که میزان بروز سرطان در گروه مطالعه ی بالینی (که در سطح D متوسط ​​پایین تر ویتامین بودند) بالاتر از گروه مطالعه آینده نگر بود. آمار و ارقام به ترتیب ۱۰۲۰ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال و ۷۲۲ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال را نشان دادند .

آنها همچنین دریافتند که میزان ابتلا به سرطان در سطح ۲۵ هیدروکسی ویتامین D افزایش یافت. زنانی که سطح ویتامین D آنها ۴۰ نانوگرم / میلی لیتر یا بالاتر بود ۶۷٪ خطر پایین تری از ابتلا به سرطان نسبت به زنانی داشتند که سطح ویتامین D آنها ۲۰ نانوگرم / میلی لیتر یا کمتر بود.

محققان در این خصوص اذعان دارند که سطح مصرف بهینه از ویتامین D چه مقدار باید باشد و یا چگونه باید آن را بدست آورد، با قرار گرفتن در معرض بیشتر نور خورشید یا تغییرات رژیم غذایی یا مصرف مکمل.

پروفسور گارلند می گوید: یافته ها به سادگی نشان از این حقیقت دارند که کاهش ریسک ابتلا به سرطان زمانی که سطح ویتامین D خون به ۴۰ از ng / mlو بالاتر از این حد رسید حتی بیشتر است. او و همکارانش به این نتیجه رسیدند که:

پیشگیری اولیه سرطان،به جای گسترش تشخیص زود هنگام و یا بهبود درمان، به معکوس کردن روند رو به بالا حال حاضر از بروز سرطان در سراسر جهان ضروری است. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بهبود وضعیت ویتامین D یک ابزار کلیدی در پیشگیری محسوب می شود.

ویتامین D و سرطان

منبع : لینک

ویتامین D و سرطان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.