رد کردن لینک ها

وقت رژیم گرفتن است :پیتزاهاکوچک شوید

وقت رژیم گرفتن است

مقامات بهداشتی بریتانیا: پیتزاها باید کوچک شوند؛ وقت رژیم گرفتن استوقت رژیم گرفتن است

وقت رژیم گرفتن است؛ اندازه پرس بعضی از محبوب‌ترین غذاهای بریتانیایی‌ها باید کم شود؛ این توصیه مسئولان بهداشتی بریتانیاست.

در یک هشدار جدید درباره چاقی، مسئولان سلامت عمومی در بریتانیا انواع پیتزا، غذاهای آماده، گوشت‌های فراوری شده را هدف قرار داده و خواهان کوچک شدن اندازه هر پرس این غذاها شدند.

این مقامات همچنین از صنایع غذایی خواستند که در محصولات خود از مواد سالم‌تر استفاده کنند و افراد جامعه را به خوردن غذاهای کم کالری‌تر تشویق کنند.

این بخشی از برنامه‌ایست که هدف آن کاهش ۲۰ درصدی مصرف کالری تا سال ۲۰۲۴ میلادی است.

این طرح، ۱۳ گروه مختلف مواد غذایی را که یک پنجم میزان کالری کودکان را تشکیل می‌دهد، هدف قرار خواهد داد.

طرح کاهش مصرف شکر از سال گذشته در بریتانیا به اجرا گذاشته شده است و ۹ گروه غذایی مختلف را هدف قرار داده است.

مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین هم قرار است از ماه آینده در بریتانیا به اجرا گذاشته شود.

همه این کارها نشان می‌دهد که مسئولان سلامت قصد دارند به طور مستقیم وارد عمل شوند و بر مصرف خوراکی‌هایی که نیمی از کالری‌های مصرفی کودکان را تشکیل می‌دهد، نظارت کنند.

اما “دانکن سلبی”، مدیر اجرایی سازمان سلامت عمومی انگلستان (PHE)، می‌گوید که این اقدامات همچنین قصد تاثیر گذاشتن بر رژیم غذایی بزرگسالان را هم دارد.

او می‌گوید: “لازم است که بریتانیایی‌ها رژیم بگیرند. کودکان و بزرگسالان به طور معمول بیش از حد کالری مصرف می‌کنند و به همین دلیل است که خیلی از آنها دچار چاقی مفرط هستند.”

مواد غذایی پرطرفداری که باید کنترل شود:

به همه تولیدکنندگان مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها،رستوران‌ها و فست‌فودها گفته شده که میزان کالری غذاهای زیر را کاهش دهند:

  • انواع بیسکویت‌های طعم‌دار و کراکرها
  • نان‌های خاص مانند چاباتا با زیتون
  • انواع سس‌ و چاشنی‌
  • انواع چیپس
  • محصولات تهیه شده از تخم مرغ
  • محصولات تهیه شده از سیب زمینی
  • محصولات تهیه شده از گوشت مانند انواع پای، پیراشکی گوشتی، سوسیس و کالباس و انواع همبرگر
  • انواع ماکارانی، برنج و رشته
  • غذاهای آماده مصرف و فست فود
  • انواع مزه‌ها مانند هوموس
  • ساندویچ‌های آماده
  • انواع سوپ

سازمان سلامت عمومی انگلستان می‌گوید که اگر توصیه آنها درباره کم کردن کالری این محصولات اجرا نشود از دولت می‌خواهد که از طریق قانونی اقدام کند.

این سازمان اعلام کرده است که اجرای این طرح و محصولاتی که مردم می‌خرند را به دقت زیر نظر دارد و آماده است که نام شرکت‌هایی که میزان کالری محصولات خود را کاهش ندادند، اعلام کنند.

غذاهای ناسالم

برنامه صبحانه، ناهار و شام

به نظر می‌رسد که رعایت یک برنامه غذایی سختگیرانه برای افرادی که بیشتر اوقات خارج از خانه غذا می‌خورند، سخت باشد.

یک چهارم غذاهای مصرفی از کافه‌ها،رستوران‌ها و ساندویچ فروشی هاست. این سازمان همچنین کارزاری به راه انداخته که بزرگسالان را تشویق می‌کند که برای صبحانه فقط ۴۰۰ کالری و ناهار و شام هر کدام فقط ۶۰۰ کالری مصرف کنند.

سازمان سلامت عمومی انگلستان می‌گوید که اغذیه فروشی‌هایی مانند مک‌دونالد، ساب‌وی و گرگز آماده هستند که غذاهایی متناسب با این میزان کالری تولید و عرضه کنند.

در حال حاضر بزرگسالان به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری بیش از حد مجاز مصرف میکنند.

دکتر آلیسون تداستون، رئیس بخش تغذیه سازمان سلامت عمومی انگلستان، می‌گوید که الگوی تغذیه ۴۰۰- ۶۰۰-۶۰۰ می‌تواند راهنمای خوبی باشد که افراد بتوانند برای هر وعده غذای خود “مواد غذایی سالمتری انتخاب کنند”

او می‌گوید: “برای دستیابی به این میزان کالری، حجم غذاها باید عوض شود.”

“قرار دادن چند مورد غذای سالم در پایین فهرست غذای رستوران‌ها نمی‌تواند چاقی مفرط را که یک مشکل ملی حل کند. ما احتیاج داریم محصولاتی که روزمره استفاده می‌شود مرتب عوض شود.”

هر شخص چه مقدار کالری در روز باید مصرف کند؟

اندازه گرفتن دور کمر

توصیه شده است که زنان نباید بیشتر از ۲ هزار کالری در روز مصرف کنند، اما مردان می‌توانند تا ۲۵۰۰ کالری در روز هم استفاده کنند.

میزان کالری لازم برای بچه ها متفاوت است و به سن آنها بستگی دارد.

مثلا یک بچه چهار ساله نباید بیشتر از ۱۳۰۰ کالری مصرف کند اما پسرهای ۱۸ و ۱۹ ساله می‌توانند تا حدود سه هزار کالری خوراکی بخورند.

کودکانی که اضافه وزن و چاقی مفرط دارند معمولا ۵۰۰ کالری بیشتر از حد تعیین شده کالری مصرف می‌کنند.

کمپین مبارزه با چاقی مفرط و کم کردن کالری غذاها بوسیله کارشناسان حمایت می‌شود.

پروفسور راسل وینر، از کالج سلطنتی سلامت کودکان و نوجوانان میگوید که این “یک اقدام مهم و ضروری” است.

او می‌گوید که در طول ۴۰ سال گذشته به طور مستمر شاهد بزرگ شدن سایز انواع پیتزاها و همبرگرها هستیم.

به گفته پروفسور وینر، در دسترس بودن “فست‌فودها” و اینکه کودکان و نوجوانان با پول تو جیبی خود می‌توانند به راحتی اینجور غذاها را بخرند و همچنین تبلیغات غذاها و نوشیدنی‌های ناسالم مشکل را بیشتر کرده است.

ایان رایت، رئیس فدراسیون غذا و نوشیدنی (FDF) می‌گوید که برخوردها با این کارزار بسیار مثبت بوده و تولید کنندگان مواد غذایی از این کارزار کاملا حمایت کردند.

او می‌گوید: “فدراسیون غذا و نوشیدنی و همه اعضای آن مسئولیت خود را برای مبارزه جدی با چاقی به عهده می‌گیرند.”

وقت رژیم گرفتن است

منبع : لینک

وقت رژیم گرفتن است

بازگشت به بالای صفحه