مزایای طب سوزنی چیست و چگونه (1) ؟

مزایای طب سوزنی چیست و چگونه (۱) ؟

مزایای طب سوزنی چیست و چگونه (1) ؟

طب سوزنی از متدهای درمانی می باشد که در تاریخ ریشه دارد. بر طبق مستندات تاریخی، این روش درمانی توسط پزشکان چینی و حدود پنج هزار سال قبل به کار می رفته ولی امروزه ، طب سوزنی فقط به عنوان یک راه درمانی جایگزین بکار می رود. با این‌ وجود به دلیل مزایای فراوان و بیشمار طب سوزنی این متد درمانی به عنوان پر تقاضاترین روش درمانی شناخته می‌شود که بسیاری از افراد جهت درمان بیماری ‌های‌ خود به دنبال آن می روند.

تکنیک های موجود در طب سوزنی قادرند تا بر مشکلات سلامتی به وجود آمده در حفره ی دهان و قسمت های فوقانی مجاری تنفسی هم‌چنین التهاب مجاری گوارشی ، پلک‌ها‌ و حتی بر بعضی از بیماری‌هایی غلبه کنند که به دستگاه عصبی، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نیز حمله می‌کنند. می‌توان از طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی برای کاهش درد و بازیابی انرژی روزانه استفاده نمود .

از فواید طب سوزنی میتوان به طراحی و اجرای ساده ی آن، اثربخشی فوق العاده ، عملکرد وسیع و تقریبا بدون عوارض جانبی و هزینه‌ی بسیار پایین آن نیز اشاره نمود. طراحی و اجرای طب سوزنی بسیار راحت است چرا که تنها ابزار مورد نیاز برای انجام این روش درمانی، فقط سوزن‌های مخصوص آن است و این بدان معناست که از این لحاظ، طب سوزنی هیچ گونه پیچیدگی و سختی ندارد و به این خاطر آن را اثربخش و موثر برمی شمارند که بر طبق شواهد، ‌می‌تواند در زمان تقریبا کوتاهی تاثیرات مثبت خود را به بیمار نشان دهد.

مزایای طب سوزنی برای بدن انسان

طب سوزنی برای سلامتی انسان بسیار مفید است تا جایی که آن را یکی از برجسته ترین روش ها برای افزایش طول عمر بر می شمارند. طب سوزنی حاوی اثرات مثبت فراوانی است و یکی از آنها درمان بیماری ‌ها از طریق بهبود گردش خون است. طب سوزنی نه تنها موجب بهبود گردش خون می‌شود بلکه به حفظ سلامت و تغذیه‌ ی سایر اندام‌های بدن نیز کمک می‌نماید.

نحوه‌ی فرو کردن سوزن در پوست کاملا بدون درد است و فرد کمترین سوزش را حس نخواهد کرد از این رو، باور عده‌ای که از سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی هراس دارند یا می ترسند باید کاملا تغییر کند. سوزن‌ها، از ابتدا جریان خون نامناسب و ناکافی بخش های مورد نظر بدن را به حالت معمول و طبیعی آن بر می‌گردانند. علاوه بر این از دیگر مزایای طب سوزنی میتوان جوان‌سازی پوست و بازسازی گلبول‌های قرمز خون ،کاهش درد ، درمان ناباروری، غلبه بر بی خوابی، درمان کمردرد و آرتوز و … را نام برد. در بخش دوم این مقاله فواید طب سنتی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

 

با بخش دوم این مقاله همراه ما باشید…

صفحه اصلی سایت

منبع : لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.