فکسوفنادین و همه چیز در مورد آن

فکسوفنادین

خلاصه:

فکسوفنادین از رده ی داروهای آنتی هیستامین یا ضد آلرژی است که جهت رفع علائم آلرژی مثل آبریزش چشم ها، آبریزش بینی، خارش چشم یا بینی، عطسه، کهیر  استفاده می شود. دوز دارو بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستور تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید. با مصرف این دارو سرفه، تب و یا ناراحتی معده ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این …

فکسوفنادین از رده ی داروهای آنتی هیستامین یا ضد آلرژی است که جهت رفع علائم آلرژی مثل آبریزش چشم ها، آبریزش بینی، خارش چشم یا بینی، عطسه، کهیر  استفاده می شود.

نحوه مصرف فکسوفنادین

چنان چه مصرف این دارو را بدون نسخه شروع کرده اید، قبل از مصرف آن، تمام دستورالعمل های روی محصول را با دقت تمام مطالعه نمایید. اگر سوالی دارید، با مسئول داروخانه مشورت کنید. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، آن را طبق دستور پزشک، معمولا ۲ بار در روز (هر ۱۲ ساعت) استفاده کنید.

اگر  فرم مایع فکسوفنادین را بکار می برید، قبل از هر مصرف بطری را کامل تکان دهید و هر دوز از آن را با استفاده از وسیله اندازه گیری یا قاشق  اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است نتوانید دوز مناسب و به اندازه را  دریافت کنید. قرص ، کپسول یا مایع این دارو را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. اگر از قرص حلال-سریع استفاده می کنید، آن را با معده خالی بخورید.

اجازه دهید این قرص که به سرعت حل میشود، روی زبان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب مصرف کنید. قرص را تا زمانی که قصد نداشتید بخورید، از بسته ی آن در نیاورید.

اگر برای مصرف این دارو به مایع نیاز دارید (مانند هنگام مصرف قرص یا کپسول)، این دارو را با آب مصرف کنید. آن را با آب میوه ها (مانند سیب، گریپ فروت یا پرتقال) استفاده نکنید چرا که ممکن است جذب این دارو را کاهش دهند.

دوز دارو بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان تعیین میشود. دوز خود را افزایش ندهید و یا این دارو را بیشتر از دستور تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.

۲ ساعت پس از مصرف این دارو از آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم و منیزیم استفاده نکنید. این آنتی اسیدها می توانند جذب فکسوفنادین را کاهش دهند. اگر وضعیت شما رو بهبودی نرفت و یا وخیم تر شد ، حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی

با مصرف این دارو سرفه، تب و یا ناراحتی معده ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این عوارض همچنان ادامه داشتند یا بدتر شدند، به سرعت این مسئله را به اطلاع  پزشک یا داروساز خود برسانید.

بسیاری از افراد با مصرف این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.واکنش آلرژیک بسیار حساس به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه علائم واکنش شدید آلرژیک شدید، از جمله: بثورات، خارش ، تورم (به ویژه در صورت ، زبان ،گلو)، سرگیجه شدید و یا مشکل تنفسی شدید فورا به پزشک مراجعه کنید.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است باعث تغییر در عملکرد داروها یا افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی گردد.فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید اعم از داروهای تجویزی ، غیر تجویزی و محصولات گیاهی تهیه کنید و آن را به پزشک و داروساز خود ارائه دهید. بدون تایید پزشک مصرف دارو را شروع یا متوقف نکنید و یا دوز داروها را تغییر ندهید.

این دارو ممکن است با تست های آزمایشگاهی ویژه (از جمله آزمایش آلرژی پوست) تداخل داشته باشد، و احتمالا باعث نتایج کاذب خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که پرسنل آزمایشگاهی و تمام پزشکان شما می دانند که شما از این دارو استفاده می کنید.

هشدارها

قبل از مصرف فکسوفنادین، اگر به این دارو حساسیت دارید؛ یا اگر آلرژی دیگری دارید با پزشک یا مسئول داروخانه حتما مشورت کنید. این دارو ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می تواند واکنش های آلرژیک و مشکلات دیگری نیز برای فرد ایجاد کند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را با پزشک یا داروساز در میان بگذارید، به ویژه سابقه بیماری کلیوی.

قبل از انجام عمل جراحی، تمام محصولاتی که استفاده میکنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) را به پزشک خود اطلاع دهید.

محصولات مایع ممکن است حاوی قند باشند. قرص های حلال – سریع ممکن است شامل آسپارتام باشند. در صورت ابتلا به دیابت، فنیل کتونوری (PKU) یا هر بیماری دیگری که نیاز به محدود کردن یا پرهیز از این مواد در رژیم غذایی است، جانب احتیاط را رعایت کنید. در مورد استفاده بی خطر از این محصول با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در صورت نیاز مصرف شود. در مورد خطرات و مزایا با پزشک خود صحبت کنید.

این دارو به شیر مادر منتقل می شود. قبل از شیردهی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: لینک

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.