راز ماندگاری و دوام زندگی مشترک

کد خبر: ۲۳۴۲۹۰
راز ماندگاری و دوام زندگی مشترک

سلامت نیوز:

رابطه پر است از نکته‌های ظریف و کوچک که باید به آن بها بدهید. شما همیشه فرصت دارید تا با توجه به جزئیات شریک زندگی‌تان را خوشحال کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، کارل پیلمر بعد از سال‌ها پژوهش و تحقیق روی ۱۵۰۰ زوج میانسال امریکایی توانست راز ماندگاری و دوام زندگی زناشویی‌شان را پیدا کند. او می‌گوید:«چند سال پیش، بعد از گذر از پنجاه سالگی به این فکر می‌کردم که بالارفتن سن چه چیزی برای بهتر زندگی کردن به ما می‌آموزد؟ آیا زن‌ و شوهرهای میانسالی که توانسته‌اند سال‌ها در کنار هم زندگی کنند می‌توانند مثل یک مشاور خانواده به ما کمک کنند که چطور بهتر زندگی کنیم؟ آیا آنها می‌توانند راز بهتر زندگی کردن را یادمان بدهند؟»

نگران نباشید
پیلمر از زن‌ و شوهرهای میانسال پرسیده بود «آدم‌ها در میانسالی برای چه چیزهایی متأسف هستند؟» او انتظار داشت که این زوج‌ها خیانت، کار کردن زیاد یا موضوعاتی از این قبیل را مایه تأسف و پشیمانی بدانند اما چیزی که در پاسخ این سؤال می‌شنید بسیار متفاوت بود. آنها نگرانی‌های دائمی را که همواره در طول زندگی برای موضوعات مختلف داشته‌اند بیشتر از هرچیز دیگری مایه تأسف می‌دانند. نگرانی درباره موضوعاتی که معمولاً از کنترل و اراده انسان‌ها خارج هستند. نگرانی برای کار، اخراج شدن از کار، بچه‌دار شدن، آینده بچه‌ها، قضاوت دیگران درباره زندگی زناشویی، نگرانی برای از دست دادن رابطه‌ای که برای آن بسیار زحمت کشیده‌اید، ترس از بی‌پولی و احساس شرمندگی و انواع نگرانی‌هایی که لذت زندگی در زمان حال را از شما می‌گیرد. پیلمر می‌گوید: صدها زوج میانسال اعتراف کرده‌اند که آنچه برایش افسوس می‌خوردند از دست دادن زمان و فرصت‌هایی بوده است که در آن فقط نگران بوده‌اند بی‌اینکه هیچ نصیب و بهره‌ای برایشان داشته باشد. بسیاری از چیزهایی که به‌خاطرشان نگران هستید هرگز اتفاق نمی‌افتند. همه چیز به نگرش شما درباره زندگی بستگی دارد. شما معمولاً اتفاقات تلخ را پیش‌بینی نمی‌کنید. زمان و رابطه را برای اتفاقات پیش‌بینی نشده از دست ندهید.

لذت چیزهای کوچک
همه ما عادت کرده‌ایم به رابطه خیلی کلی نگاه کنیم. اما یک رابطه از هزاران عمل و عکس‌العمل تشکیل شده‌ است. رابطه پر است از نکته‌های ظریف و کوچک که باید به آن بها بدهید. شما همیشه فرصت دارید تا با توجه به جزئیات شریک زندگی‌تان را خوشحال کنید. چیزهایی کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت وجود دارند که رابطه شما را عمیق و لذت‌بخش می‌سازند. مثلاً همین که وقتی سخت مشغول کار یا مطالعه هستید به حرف یا سؤال ناگهانی همسرتان جواب بدهید، سرتان را بالا بیاورید و لبخند بزنید توانسته‌اید با یک توجه جزئی تأثیری عمیق روی رابطه بگذارید. یکی از نکته‌هایی که زوج‌های میانسال به آن تأکید می‌کردند عادت به احترام گذاشتن و رعایت ادب است. ما همه آموخته‌ایم که برای قدردانی و سپاسگزاری بگوییم «متشکرم» «ممنونم». شما ممکن است در روابط اجتماعی مدام این جملات را به کار ببرید اما در رابطه زناشویی یادتان می‌رود که باید از همسرتان نیز تشکر کنید. این نه به‌خاطر این است که شما بی‌ادب هستید بلکه از روی احساس صمیمیت و راحتی فراموش می‌کنید که به همسرتان بگویید ممنونم.»

پیلمر معتقد است: برای دوام یک رابطه زناشویی شما باید به همه جزئیات رابطه توجه کنید، مثبت باشید، از همسرتان در همه جزئیات حمایت کنید، او را همراهی کنید و همواره از او قدردانی و سپاسگزاری کنید. افرادی که مثبت اندیش هستند به همه جزئیات رابطه توجه می‌کنند، کلی گویی نمی‌کنند و نسبت به همه چیز در رابطه حساس هستند.

راز ماندگاری و دوام زندگی مشترک

منبع : لینک

راز ماندگاری و دوام زندگی مشترک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.