درمان های خانگی بیماری های لثه

درمان های خانگی بیماری های لثه (۲)

درمان های خانگی بیماری های لثه

با بخش دوم مقاله همراه ما باشید:

ادامه ی روش‌های موثر در درمان خانگی بیماری های لثه :

نخ دندان

پس از غذا خوردن ذرات غذا بر روی دندان‌ های می‌چسبند. این امر موجب گسترش و رشد هر چه بیشتر باکتری‌ها شده و در نهایت به دندان‌های فرد آسیب می رسانند. جهت ممانعت از بروز این مشکل و توقف آن، باید به طور منظم و مرتب از نخ دندان استفاده کرد همچنین می توانید از خلال دندان نیز استفاده کنید. با انجام این کار ذرات غذا  از بین دندان‌ها خارج شده و به بهداشت و دهان کمک فراوانی می شود.

 

تمیز کردن زبان

اقدام دیگری که برای جلوگیری، کنترل و از بین بردن مشکلات لثه میتوان در منزل آن را عملی کنید ، تمیز کردن زبان‌ است. یک قاشق بردارید و از آن به عنوان ابزاری برای تمیز کردن سطح زبان استفاده کنید. شما باید این کار را به مدت حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید.

 

ماساژ لثه

همچنین میتوان لثه‌های‌ خود را جهت رهایی از درد ماساژ دهید. این عمل به افزایش جریان خون به لثه کمک می‌کند و باعث بهبودی هر چه سریع تر آن می گردد.

 

چای سبز

ممکن است متعجب شوید، اما در واقع عصاره‌ی چای سبز نیز می‌تواند به عنوان یک راه درمانی موثر جهت درد لثه و دیگر مسائل مرتبط با لثه عمل نماید. با نوشیدن دو تا سه فنجان چای سبز در روز همه چیز را برای خود راحت کنید. با استفاده از این روش درمانی مطمئنا شاهد بهبودی مشکل خود در دهانتان خواهید بود.

 

هیدروژن پراکسید

هنگامی که ما از هیدروژن پراکسید صحبت می‌کنیم، اساسا به یک عامل باکتریایی اشاره داریم که ماهیت بسیار قدرتمندی دارد. این اکسید کننده تمام باکتری ‌هایی را که در ناحیه‌ی لثه‌ی شما انباشته شده‌است را نابود کرده و به شما کمک می‌کند تا به نحو موثری از درد رهایی یابید.

 

روغن میخک

یک ماده‌ی طبیعی که می‌تواند به سلامتی لثه ‌ها کمک کند، روغن میخک است. این روغن یکی از بهترین نعمت‌ها از دل طبیعت است که می‌تواند با مشکلات لثه مبارزه کرده و موجب تسکین درد در فرد شود. تمام کاری که باید انجام دهید این است که تکه‌ای پنبه بردارید، چند قطره روغن میخک به آن بزنید و آن را در منطقه‌ای که احساس سوزش دارید قرار بدهید.

 

شستشوی دهان با گیاهان دارویی

روشی ساده و موثر برای مقابله با درد لثه، شستشوی دهان با استفاده از گیاهان دارویی است. شما فقط باید گیاهان دارویی تازه را گردآوری کرده و از آنها خمیری تهیه کنید، و دهان‌ خود را با استفاده از این خمیر و آب گرمی که به دمای اتاق رسیده، شستشو دهید. انجام این روش درمانی دو بار در روز نتایجی عالی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

ریشه‌ی کاسنی

آیا می‌دانستید که ریشه‌ی کاسنی نیز می‌تواند علائم درد لثه را از بین ببرد؟ یک فنجان از آن را بردارید، آن را در آب بجوشانید و سپس منتظر شوید تا به دمای اتاق برسد. شما می‌توانید با دمنوش حاصل دهان‌تان را شستشو دهید. این دمنوش نیز به عنوان یک دهان‌شویه‌ی عالی عمل می‌کند و به شما کمک‌ می‌کند که هر چه سریع تر به نتیجه ی دلخواه برسید.

 

مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم

قرار دادن غذاهای غنی از کلسیم در رژیم غذایی یکی از بهترین درمان‌های خانگی جهت رفع مشکلات لثه است. برای دریافت کلسیم می‌توانید ماهی سالمون، بادام و سبزیجات برگ سبز را انتخاب کنید.

 

مصرف مرکبات

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای رفع مشکل درد لثه می‌تواند مصرف مرکبات باشد. مصرف روزانه یک فنجان پر از مرکبات موجب می شود تا لثه‌ها و دندان‌ها سالم بمانند. چنین تاثیری به دلیل فیبر فراوان موجود در این شگفتی‌های برآمده از دل طبیعت است.

 

مصرف ویتامین D

می توان مصرف ویتامین D را در رژیم غذایی جهت بهبود اوضاع دندان‌ها افزایش دهید. سالمون، ماهی و تخم‌مرغ منابع مملو از ویتامین D هستند.

 

استفاده از تنباکو را متوقف کنید.

یک متد مؤثر برای مقابله با درد لثه، ترک مصرف تنباکو است. به این ترتیب می‌توانید از به خطر انداختن سلامت دهان و دندان جلوگیری به عمل آورید.

 

با  لیسترین دهان خود را شستشو دهید.

اگر قبلا لیسترین مصرف نکرده‌اید، وقت آن فرا رسیده که استفاده از آن را شروع کنید. این محصول برای دندان‌های شما بسیار مفید بوده و به خوبی از آنها محافظت می‌ نماید. اگر دو بار در هفته با لیسترین دهان‌ خود را شستشو دهید، نتایج فوق العاده ای عاید شما خواهد شد.

 

از ژنی‌ژل استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از ژنی‌ژل جهت بهبود مشکلات لثه استفاده کنید. هنگامی که شما این محصول را برای تمام لثه‌ها استفاده می کنید، رشد بافت‌های جدید امکان‌پذیر خواهد شد. این ماده همه نوع التهاب را کاهش داده و خونرسانی به لثه‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

 

کوآنزیم Q ۱۰

این ماده اساسا ویتامین است که به تبدیل شکر و چربی به انرژی کمک می‌کند. گفته می‌شود که اگر شما آن را در دهان قرار بدهید، می‌توانید به طور موثری با مشکلات لثه مبارزه کنید.

 

مصرف الکل را ترک نمایید.

مصرف الکل موجب آسیب به لثه‌ها آسیب شده و می توان با ترک مصرف الکل ، از سلامت دهان و دندان‌ های خود را مراقبت کنید. عدم مصرف الکل باعث می‌شود که درد لثه افزایش پیدا نکند.

 

یک دهان‌شویه در منزل آماده کنید!

شما می‌توانید از دو قسمت هیدروژن پراکسید، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، کمی عصاره‌ی وانیل و مایع اوراژل که به سرعت تاثیرگذار است ، استفاده کنید و یک دهان‌شویه در منزل خود بسازید. این دهان‌شویه موجب می‌شود که درد لثه فورا برطرف شود.

بنابراین اگر عفونت و بیماری ‌های لثه دلیل نگرانی شما باشد، می‌توانید از این داروهای خانگی جهت رفع مشکل خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حفظ بهداشت دهان و رژیم غذایی سالم در پیشگیری و درمان مشکلات لثه‌ تاثیر به سزایی دارد. حتما دندان‌های‌ خود را دوبار در روز بشویید و از دهانشویه نیز  استفاده کنید. مصرف غذاهای فرآوری شده و حاوی قند زیاد مانند نوشابه، آب نبات، شکلات، شیرینی ها، کیک‌ها و … را محدود کنید. از انجام کارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن جدا اجتناب کنید. برای تحریک لثه مواد غذایی را خوب بجوید و مصرف مواد غذایی دارای ویتامین بالا، مواد معدنی و مواد مغذی مانند کلسیم، روی و اسید فولیک را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

 

 

صفحه اصلی سایت

منبع: لینک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.