رد کردن لینک ها

لطفا به ما امتیاز دهید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

غذاهایی که از شما در برابر اثرات آلودگی هوا محافظت می کنند.

آلودگی هوا یک مشکل جدی در جهان امروز است و شما نمیتوانید از آن فرار کنید، هر چقدر هم که سخت تلاش کنید.
بنابراین، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که با اثرات منفی که تنفس مواد شیمیایی سمی بر بدنتان دارد مقابله کنید.

شما می توانید از طریق داشتن یک رژیم غذایی متعادل به این نتیجه دست یابید،
زیرا اثر بعضی از مواد غذایی در محافظت از آلودگی ها اثبات شده اند.

با این حال، به یاد داشته باشید که اگر شما می خواهید اثر محافظتی مواد غذایی طولانی مدت باشد،
باید آنها را به طور منظم مصرف کنید. همانطور که در هوای آلوده نفس می کشید،
ضروری است که رژیم سم زدای خود را حفظ کنید تا بدنتان بتواند به محفاظت طبیعی از بدنتان ادامه دهد.

جایگزینی وعده های غذایی ناسالم و بی ارزش  تمام تلاش های شما را نابود می کند و
باعث می شود تا شما نسبت به اثرات مضر آلودگی محیط زیست بیشتر حساس شوید.

 

 

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

 

آلودگی هوا چگونه باعث بیماری می شود؟

هنگامی که شما در هوای آلوده نفس می کشید، ذرات و دیگر آلاینده ها لایه های لوله های برونشیت و ریه شما نفوذ می کنند و
باعث التهاب آنها می شوند.

این منجر به بیماری های تنفسی مانند برونشیت مزمن، آمفیزم، بیماری قلبی، سرطان ریه،
آسم، خس خس، سرفه و مشکل تنفس می شود.
اگر شما مبتلا به هر گونه  بیماری های قلبی و تنفسی هستید، به علت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا،
این بیماری ها تشدید می شوند.

در حالی که استفاده از ماسک تقریبا ۱۰۰٪ حفاظت شما را  در برابر آلودگی ذرات فراهم می کند،
شما می توانید اقدامات دیگری برای کمک به مقاومت بدنتان در برابر آلودگی های شدید کنید.

با خوردن غذاهای مناسب می توانید از این بیماری ها خودداری کنید.
تحقیقات نشان داده است که غذاهای خاصی که غنی از ویتامین C و E هستند می توانند به تمیز کردن سیستم شما،
به ویژه راه های هوایی تان کمک کنند، زیرا این مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان و دارای ویژگی ضد التهابی هستند.

 

 

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

 

این مواد غذایی عبارتند از:

کلم بروکلی

با توجه به نتایج مطالعات متعدد، بروکلی، ماده غذایی است که در مبارزه با سموم خطرناکی که
در هوا ما تنفس می کنیم، مطرح می شود.
فرمی که شما تصمیم به مصرف این سبزی فوق العاده شگفت انگیز دارید، اهمیتی ندارد تا زمانی که شما به طور منظم مصرفش کنید.

براساس نتایج مطالعه انجام شده در یکی از آلوده ترین مناطق چین (استان جیانگ سو)
نوشیدن یک نوشیدنی ساخته شده از قطعات بروکلی (پودر شده)، آب مقطر، آناناس و
آب لیمو باعث افزایش میزان مقاومت بر علیه آلودگی های خطرناک سرطانزا می شود.

بروکلی یکی از سالمترین غذاها است که می توانید به آسانی آنها را پرورش دهید،
اگر از دانه های بروکلی با کیفیت بالا استفاده کنید.

زنجبیل

اگر شما طعم تند زنجبیل را دوست دارید، قطعا باید آن را به طور منظم به غذا و نوشیدنی های خود اضافه کنید.
شما می توانید از ریشه تازه زنجبیل یا پودر زنجبیل استفاده کنید زیرا هر دو نوع عناصر ضد التهابی قوی دارند.

علاوه بر این، زنجبیل یک ترکیب سازگار کننده طبیعی است، بنابراین به شما کمک می کند
تا سیستم آدرنالتان را سالم نگه دارد و توانایی طبیعی شما را افزایش می دهد تا
در برابر عوامل استرس زا، از جمله آلودگی هوا مقاومت کنید.

غذاهای غنی از منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که دفاعی طبیعی بدن شما را تقویت می کند و
لوله های تنفسی را درون ریه هایتان شل می کند. مواد غذایی خوشمزه از این گروه قطعا آجیل،
به خصوص بادام زمینی و بادام است.

با این حال، بسیاری از دانه ها و حبوبات نیز حاوی مقادیر زیادی از این مواد معدنی هستند.

دانه های کتان

اسیدهای چرب امگا سه حفاظت عالی در برابر آلودگی هوا را فراهم می کند و نیز به بدن تان کمک می کند
تا از سلامتی کامل برخوردار باشید.

بهترین منبع گیاهی این عناصر، دانه های کتان است.
شما می توانید آنها را مصرف کنید حتی اگر شما دارای رژیم غذایی کاهش وزن هستید.

غذاهای غنی از ویتامین C و تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان برای مبارزه با آثار مضر آلودگی هوا است.
شما می توانید مقادیر زیادی از این  ویتامین باور نکردنی را از شمار زیادی از غذاها دریافت کنید.

بهترین منابع عبارتند از فلفل، کلم، کیوی، انواع توت ها، میوه های مرکبات، گوجه فرنگی و نخود فرنگی.

روغن زیتون و تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

آلفا توکوفرول، ویتامین E موجود در روغن زیتون، عملکرد ریه را بهبود می بخشد.
اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون نیز برای کاهش التهاب مفید هستند.

بهترین راه برای دریافت روغن زیتون و به دست آوردن حداکثر مزایای آن از طریق سالاد است،
زیرا قرار گرفتن این روغن در معرض حرارت در طول پخت و پز می تواند ترکیب شیمیایی آن را تغییر دهد و
بعضی از خواص سلامتی اش را از دست بدهد.

آووکادو و تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

گروه تحقیقاتی محیط زیست کالج کینگ، لندن، مطالعه ای را انجام دادند تا ببینند آیا
ویتامین E می تواند اثرات آلودگی هوا بر ریه ها را کاهش دهد یا خیر.

این مطالعه نشان داد که سطح ویتامین E در افراد مبتلا به بیماری ریه مانند آسم کاهش یافته است و
باعث می شود محققان نتیجه بگیرند که مصرف مواد غذایی مانند آوکادو و اسفناج که  هر دو دارای مقادیر ویتامین E بالایی هستند،
می تواند به مقابله با اثرات انواع خاصی از آلودگی ذرات کمک کند.

گوجه فرنگی و تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

رژیم شما همچنین باید دارای مقادیر زیادی گوجه فرنگی باشد که دارای لیکوپن است و
به عنوان یک آنتی اکسیدان شما را در برابر بیماری های تنفسی محافظت می کند.
منبع : لینک

 


تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا,تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

بازگشت به بالای صفحه