ترک سیگار

ترک سیگار

ترک سیگار

شما تصمیم گرفتید سیگار را ترک کنید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. درست بعد از اینکه آخرین پک را به سیگارتان زدید، بدن شما شروع به بهبود می کند. مقدار کربن منوکسید در خون شما کاهش می یابد. در کمتر از یک هفته، تنفس راحت تر می شود.

ترک سیگار سخت است، بنابراین شما می خواهید بیشترین تلاشتان را برای موفقیت انجام دهید. ترک سیگار بدون هیچ گونه کمکی، یک روش رایج است. اما به این آسانی ها نیست. بیش از ۹۵٪ سیگاری ها که برای ترک تلاش می کنند سیگار را دوباره شروع می کنند. اگر یکی از آنها هستید، ابزارهایی برای کمک کردن به شما برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد.

محصولات جایگزین نیکوتین

ترک سیگار

اینها به آرامی اعتیاد تان را با دوزهای کنترل شده نیکوتین از بین می برند و به شما اجازه می دهند تا میل خود به سیگار را مدیریت کنید و برخی از علائم ترک را تسکین دهید.

دوزی که شما می گیرید کم تر و کم تر می شود، بنابراین قبل از اینکه شما به طور کامل نیکوتین را ترک کنید، کمتر و کمتر مصرف می کنید. این محصولات می توانند بیش از دو برابر شانستان را برای ترک افزایش دهند.

اگر باردار هستید یا شیر می دهید، قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب: درست بر روی پوست شما قرار می گیرد، برچسب ها مقدار کمی از نیکوتین را در بدن شما آزاد می کنند. به صورت بدون نسخه در دسترس است که به این معنی است که شما به نسخه نیاز ندارید.

هر روز برچسب را نقاط دیگر بر روی بدنتان انتقال دهید. بعد از گذشت یک هفته میتوانید دوباره از یک نقطه استفاده کنید. ممکن است شروع استفاده از برچسب چند روز قبل از تاریخ ترکتان موثرتر باشد و از آن به همراه یک محصول نیکوتین دیگر استفاده کنید.

آدامس: شما این محصول OTC را درست مثل آدامس معمولی می خورید. دوز شما بستگی به میزان سیگار شما دارد. وقتی احساس سوزش در دهانتان کردید، توقف کنید و آن را در گونه خود قرار دهید. وقتی سوزش تمام شد دوباره شروع به جویدن کنید. درمان باید حدود ۱۲ هفته ادامه یابد. اگر احساس نیاز به ادامه دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

Lozenge: شما این کپسول OTC را بعد از غذا مصرف می کنید. آنها در دهان شما حل می شود. دوز شما بستگی به میزان سیگار شما دارد. درمان باید ۱۲ هفته طول بکشد.

اسپری: این نیکوتین را از طریق بینی می رساند. برای گرفتن یک نسخه از پزشک، باید با دکترتان صحبت کنید. همانند دیگر محصولات نیکوتین، شما باید آن را ۱۲ هفته استفاده کنید.

اسپری: درست مانند درمان آسم، شما این کارتریج را داخل دهان خود قرار می دهید و نیکوتین را نفس می کشید. تنها با نسخه پزشک می توانید این محصول را تهیه کنید و شما از آن برای حدود ۱۲ هفته استفاده می کنید.

داروهای تجویزی

ترک سیگار

شما فقط می توانید این داروها را که برای سیگاری های سنگین در نظر گرفته شده است، با نسخه پزشک خود دریافت کنید. نیاز است که قبل از تاریخ ترک خود، داروی را شروع کنید تا به آن وقت دهید تا در سیستم شما تولید شود.

(Chantix) Varenicline احتمالا اولین دارویی است که شما امتحان می کنید اگر به یک نسخه نیاز دارید. این دارو بر روی بخشی از مغز شما که به نیکوتین واکنش نشان می دهد، کار می کند تا از سیگار کشیدن کمتر لذت ببرید. همچنین علائم ترک را کاهش می دهد. Varenicline برای استفاده به همراه محصولات نیکوتین بی خطر است و یک مطالعه نشان می دهد که ترکیبی از این دو می تواند شانستان را برای ترک بهبود بخشد. عوارض جانبی این دارو شامل حالت تهوع، مشکلات خواب، سردرد، و استفراغ است.

بوپروپیون (Zyban) یک داروی ضد افسردگی است که میل شما را به سیگار کم می کند. اگر وارنیکلین کار نکرد، احتمالا باید این دارو را مصرف کنید. این دارو را با محصولات نیکوتین ترکیب نکنید، مگر اینکه پزشکتان به شما بگوید. عوارض جانبی رایج، بی خوابی، کابوس و خشکی دهان است.

روشهای دیگر ترک سیگار

مشاوره: می توانید از آن به عنوان روش اصلی یا ابزار پشتیبانی استفاده کنید. جلسات کوتاه، حتی کمتر از ۳ دقیقه، نشان داده شده است که می تواند مفید باشد. برنامه ها متفاوت هستند، اما به طور کلی، به شما کمک خواهد کرد که یک تاریخ ترک را انتخاب کنید، به شما تکنیک هایی را برای تغییر آموزش می دهد، و به شما یاد می دهد که چگونه روند را مدیریت کنید و از بازگشت دوباره اجتناب کنید. بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک ها به صورت رایگان و یا با هزینه کم، جلسات انفرادی و گروهی را با مشاورین ارائه می دهند.

هیپنوتیزم: یک هیپنوتراپیست آموزش دیده شما را به حالت ترانس مانند می برد. او سپس پیشنهاداتی را ارائه می دهد که به شما کمک خواهد کرد تا از تمایل به سیگار کشیدن خلاص شوید. هنوز مشخص نیست که این روش موثر است و یا در کل کار می کند. بعضی از مطالعات می گویند که این روش بهتر از استفاده از محصولات نیکوتین دار کار می کند، در حالی که دیگران می گویند هیچ مزیتی ندارد.

برنامه ها و گروه های پشتیبانی آنلاین: برنامه هایی برای کمک به ترک شما وجود دارد. و بسیاری از گروه های پشتیبانی آنلاین وجود دارد.

طب سوزنی: این روش ممکن است کار کند اگر شما عوارض جانبی از روش های دیگر ترک داشته  اید. یک فرد آموزش دیده از سوزن های فلزی نازک برای تحریک نقاط فشار در بدن شما استفاده می کند. به نظر می رسد نقاطی که روی گوش شما قرار دارند، باعث افزایش مواد شیمیایی مغز می شوند که به کاهش تمایل شما برای سیگار کشیدن کمک می کند. مطالعات تأیید نمیکند که به این منظور کار می کند. شما به چندین جلسه نیاز دارید.

لیزر درمانی: این مثل طب سوزنی کار می کند، اما به جای سوزن، از لیزر های سطح پایین استفاده می کند که به پوست شما آسیب نمی رساند. مطالعات تأیید نکرده اند که این کار می کند.

چگونه پس از ترک سیگار به کشیدن دوباره اش بازنگردید

ترک سیگار

چه شما بخواهید به یک باره سیگار را ترک کنید یا چندین دهه را صرف بحث در مورد تصمیم گیری کنید، در نهایت شما آن را انجام داده اید: شما سیگار را ترک کردید. این شاهکار آسان نیست. سیگار کشیدن بسیار اعتیاد آور است. حتی اگر شما ذهنتان را برای ترک عادت آماده کرده باشید، بدن و مغزتان ممکن است شما را به سمت بازگشت به سیگار سوق دهند.

اعتیاد به علت نیکوتین است، دارویی که به طور طبیعی در تنباکو یافت می شود. با وجود اینکه سیگار در ایالات متحده قانونی است، مردم بیشتر به نیکوتین نسبت به سایر مواد مخدر معتاد هستند. و برخی تحقیقات حتی نشان می دهد که این فقط به علت عادت مشابه اعتیاد به الکل، کوکائین و هروئین است.اما اکنون که شما سیگار نمی کشید، چطور می توانید از سیگار دوری کنید؟ احتمالا شنیده اید که چقدر ترک کردن سخت است ، و چند نفر دوباره به عادت شان بازگشته اند. معمولا به این دلیل است که سیگارتنها مکانیسم مقابله آن ها در برابر استرس است یا اینکه نمیتوانند علائم ترک را تحمل کنند.

چرا اینقدرترک کردن دشوار است؟

از آنجا که نیکوتین به شدت اعتیاد آور است، بدن شما به آن نیاز دارد. هر چه از مدت سیگاری بودنتان می گذرد، نیکوتین بیشتری میخواهد تا به شما احساس نرمال بودن بدهد. بدون این مقدار از مواد در سیستم شما، شما شروع به تجربه احساسات و گرایش های ناخوشایند می کنید که معمولا به عنوان ترک می نامند.

ترک نیکوتین هم ذهنی و هم جسمی است. مهم است که به یاد داشته باشید که در حالی که علائم می تواند ناراحت کننده باشد، تهدید کننده زندگی نیستند و شما از پسشان خواهید آمد. آماده شدن برای این علائم به شما کمک می کند تا با احساساتتان مقابله کنید و از بازگشت اجتناب کنید.

بخش روانی ترک کردن برای بسیاری از سیگاریها بسیار سخت است. به این دلیل که شما ممکن است سیگار را با بسیاری از فعالیت های روزمره خود مانند خوردن، نوشیدن قهوه یا حتی از خواب بیدار شدن همراه کرده باشید.

شکستن این عادت ها و ایجاد الگوهای جدید و روال انجام کارها زمان و تلاش زیادی می برد ، بنابراین شما دیگر نیازی به سیگار کشیدن در هنگام انجام کارهای روزانه خود ندارید.

چرا مردم دوباره به سمت سیگار بر می گردند

ترک سیگار

یکی از دلایلی که سیگاریها پس از ترک دوباره آن را روشن می کنند این است که آنها خود را متقاعد می کنند که سیگار کشیدن آنقدرها هم بد نیست، یا آنها فقط می توانند یک سیگاربکشند بدون اینکه به اعتیاد بازگردند.

اما این نوع تفکر می تواند تمام تلاش شما را برای ترک از بین ببرد. شما ممکن است افکاری مانند: مسئله مهمی نیست اگر من فقط یکی بکشم، و یا من باید مجاز به لذت بردن از زندگیم باشم، داشته باشید. اما داشتن باین افکار می تواند شما را به عقب به اعتیادتان باز گرداند، بنابراین مهم است از الگوهای فکری خود آگاهی داشته باشید. این افکار را همانطور که به ذهنتان می رسند، بنویسید. ممکن است به شما کمک کند تا با آنها برخورد کنید.

یکی دیگر از عواملی که مردم دوباره شروع به سیگار کشیدن می کنند این است که پس از ترک، وزنشان افزایش می یابد. تمایل به کاهش وزن می تواند به اندازه کافی قوی باشد تا مردم از ترک آن جلوگیری کنند.

اما در نظر داشته باشید که افزایش وزن به طور متوسط ​​پس از ترک معمولا کمتر از ۱۰ پوند است. بر حفظ سلامت و فعال بودن به جای استرس در مورد وزن تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا از این افکار را رد کنید.

مزایا را به یاد داشته باشید

ترک سیگار

بر مزایای تبدیل شدن به یک فرد غیر سیگاری تمرکز کنید. در اینجا به برخی از بزرگترین چیزهایی را که کمتر از آن لذت می برید، اشاره می کنیم:

احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان ریه

احتمال بیماری قلبی، سکته مغزی، و بیماری های رگ های خونی

سرفه، خس خس، و تنگی نفس

خطر سایر بیماری های ریه، مانند COPD

احتمال ناباروری

نکاتی برای ترک سیگار

ترک سیگار

شما می توانید یک غیر سیگاری  باقی بمانید. اگر فقط به سختی روی خودتان کار کنید.

عادت ها و روال های جدید را توسعه دهید. اگر سیگار را با قهوه صبح می خوردید، آن را با آب یا آب میوه تعویض کنید. اگر در طول ناهار خودسیگار روشن می کردید، برنامه های مختلف ناهار با همکاران خود تدارک ببینید.

محرک هایتان را بشناسید. اگر برخی افراد، مکان ها یا موقعیت ها شما را تشویق می کنند تا سیگاری روشن کنید از همین حالا آنها اجتناب کنید. ممکن است بتوانید بعدا بدون نیاز به سیگار بازگردید. اما در حال حاضر، ریسک نکنید.

دهان خود را مشغول نگه دارید. جویدن آدامس، سبزیجات تند، و یا حتی یک کاه را  امتحان کنید  تا احساس کنید چیزی درون دهانتان است.

ورزش کنید. نه تنها به شما کمک می کند که وزن خود را مدیریت کنید، بلکه به شما کاری  می دهد تا زمان خود را پر کنید. اگر ورزشگاه نزدیک شما نیست، فقط شروع به راه رفتن کنید. می تواند به شما کمک کند تا کالری ها را بسوزانید و ماهیچه هایتان را تقویت کنید و به شما فعالیت آسانی می دهد که هر زمان که دچار تنش شدید و یا مشتاق سیگار بودید، انجام دهید.

استرس خود را مدیریت کنید. استرس میتواند شما را مستقیم به عادت سیگار کشیدن بازگرداند. راه هایی برای مقابله با شرایط استرس زا بیابید. ورزش یکی از راه های مناسب برای استرس است، اما فعالیت های دیگری مانند مراقبه، گوش دادن به موسیقی، نوشتن و یا مشارکت داوطلبانه نیز ممکن است مفید باشد.

بر انتخاب های غذایی خود نظارت کنید. هنگامی که سیگار از میز خارج می شود، شما ممکن است وسوسه شوید عادت را با نوشیدنی های ناسالم جایگزین کنید. فهرستی از غذاها را بنویسید تا بتوانید به طور کلی الگویی از  تغذیه خود بدست بیاورید تا از عادت هایی که می توانند پیشرفت کنند (مانند میان وعده های بدون فکر) آگاه شوید.

عمل دم را انجام دهید. یکی از دلایلی که سیگار کشیدن باعث آرامش می شود این است که شما را مجبور می کند عمیق نفس بکشید. در صورت تمایل، تنفس در هوای تمیز و تازه را امتحان کنید.

زمانتان را پر کنید. وظایفی را پیدا کنید که دستانتان را مشغول نگه دارند و ذهن خود را درگیر کنید. تمیز کردن، باغبانی و سوزن کاری می تواند سرگرمی های مفید باشد.

خودتان را درمان کنید. با ترک کردن، شما نه تنها به طور قابل توجهی سلامت خود را بهبود داده اید، بلکه در پول نیز صرفه جویی کرده اید. پولی که برای خرید سیگار استفاده می شد را  برای درمان سالم استفاده کنید، مانند یک وعده غذای خوب، یک کلاس یوگا یا ماساژ. شما همچنین می توانید پول را در یک حساب پس انداز قرار دهید. این کار را بکنید و به چیزی بزرگتر بپردازید، مانند تعطیلات!

لغزش داشتن اشکالی ندارد

ترک سیگار

اگر اشتباه کردید، نگران نشوید. یک بار لغزش به این معنی نیست که یک بازگشت کامل دارید. اگر زمانی را به بررسی شرایطی که به لغزش شما منجر شد، بپردازید، می توانید بفهمید که چرا این انتخاب را کردید و دوباره متعهد شود که در آینده دود را کنار بگذارید.

بازگشت رخ می دهد، اما این پایان جهان نیست. اکثر مردم باید سعی کنند چند بار ترک کنند  قبل از اینکه به طور دائمی ترک عادت کنند. باز هم، تجزیه و تحلیل آنچه که به سمت بازگشت به سیگار سوق داده است و چگونه می توانید از آن یاد بگیرد، به شما کمک خواهد کرد که به عقب بر نگردید و یک بار و برای همیشه ترک کنید.

ترک سیگار

منبع :

لینک۱

لینک ۲

ترک سیگار

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.